Spring naar bijdragen

Pi meldt zich aan


Pi

Aanbevolen berichten

Hallo sterke mensen, ik ben Pi. Op dit moment 1 dag alcoholvrij, met heerlijke afkickverschijnselen.

Ik drink al sinds mijn 16e, was een bingende student, vervolgens 20 jaar "genormaliseerd", en de laatste 3 jaar is het langzaam compleet de klauwen uitgelopen door een opeenstapeling van prive-omstandigheden.

Tot vorig jaar functioneerde ik nog in het dagelijks werkleven, inmiddels niet goed meer. En problemen in relaties uiteraard. Ook de lichamelijke verschijnselen (pafferigheid, vaatjes in mijn oogwit en op mijn gezicht, trillen en zweten) iedere dag ben ik spuugzat.

Nou ja, iedereen zal het wel herkennen. En ik wil geen Bonnie worden.

Ik heb geen echt doel, behalve dat alcohol mijn leven niet meer mag regeren. Ik ken zo veel mensen die helemaal geen alcohol gebruiken en dat helemaal niet missen. Het is NORMAAL om niet te drinken. Ik weet niet of het stoppen wordt, of gecontroleerd gebruik. Ik zal wel zien wat ik kan bereiken.

Ik heb al een week wat acties ondernomen om dat doel te bereiken. Geswitcht van witte wijn naar rode, omdat ik rode wijn niet lekker vind. Helemaal met koffie gestopt en iedere dag verplicht 3 volle potten thee gedronken. Eerste glas dagelijks langer uitgesteld. Al een keer 24 uur niet gedronken om te kijken wat er mentaal met me gebeurde. Voornemen gemaakt om niet meer in mijn eentje te drinken, ik woon namelijk alleen dus dat moet veel winst opleveren. En me vandaag bij jullie aangemeld om dagelijks de moed erin te houden.

Want morgen ben ik jarig en ik wil echt een nieuw begin maken.

Fijn dat ik hier welkom ben en mee mag praten. Dit soort forums werkt heel goed. Ik wil graag mijn aandeel leveren ook voor anderen, als ik kan.

xxx Pi

PS weet iemand hoe je je wachtwoord verandert?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pi,
Wat goed dat je je ook aangemeld hebt, ik probeer zelf een verstandig patroon te vinden in het genieten van een wijntje, ik weet natuurlijk niet hoeveel je dronk maar ik heb sinds donderdag geen wijntjes meer gedronken, wil het proberen te beperken tot alleen het weekend en dan met mate, ook ik was een jaar geleden enorm opgezwollen en pafferig, ben mede door heel weinig alcohol te drinken in een jaar bijna 30 kg afgevallen, maar begon helaas de laatste twee maanden weer een beetje teveel te genieten, dus de rem erop! Ik vind het heel goed dat je ook deze stap neemt en ik weet wel zeker dat het jou ook gaat lukken, ik voel me ook veel fitter en geestelijk ook beter zonder die wijn elke dag, meid we gaan ervoor!:present: Yoyo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn om te horen pi, we gaan het zeker volhouden en een goede weg vinden om ermee om te gaan, want we willen idd geen bonnie worden, dan leef je ook niet echt meer lijkt me, er zijn zoveel andere dingen waar je van kan genieten, ik drink nu trouwens savonds veel groene thee, dat is ook heel goed voor je, misschien ook wat voor jou.:present: Yoyo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 kilo gewichtsverlies Yoyo? Wow, wat KNAP, kanjer! Ik moet er 4 kwijt. Maar zolang ik alcohol drink val ik niet af, al eet ik geen barst. Helft vocht vasthouden, helft lege alcohol-calorieen. En de overgang, in mijn geval, grijns, doet er ook geen goed aan.

Ik vind groene thee persoonlijk niet weg te werken, net als rooibos. Ik vind het vies smaken, sorry, en ik ben hier waarschijnlijk de enige in, trek het je dus bepaald niet persoonlijk aan. Maar zwarte thee (en vooral de heel lekkere/dure) schijnt ook niet slecht te zijn. Ook vol anti-oxidanten. En beter weg te werken dan plain water voor mij. Maar bedankt voor de tip. Ben wel bezig om heerlijke nieuwe zwarte theesoorten uit te proberen, zoals Darjeeling. Als hobby werk ik regelmatig in Egypte, als reisbegeleider. Ze hebben daar de zogenaamde El Arosa thee, losse thee die wordt geimporteerd uit Kenia. In NL verkrijgbaar op de Zwarte Markt in Beverwijk, gele pakjes. In Egypte gooien ze die los in je glas/kop, struik muntblaadjes erop, stukje limoen erbij, kokend water erop. Tegen de uitdroging kan je er een vracht suiker bijgooien, maar dat lust ik niet. Maar lekker dat die thee is!

Heeft iemand ervaring met de zogenaamde "matcha", de Japanse poederthee van de theeceremonie?

Heb trouwens gemerkt dat je echt keidik wordt van "light" producten. Zowel drankjes als eten. Schijnt wetenschappelijk bewezen te zijn. Heeft iets te maken met de suikervervangers zoals aspartaam en saccharose, die een luie verbranding enorm schijnen te versterken. Ben dus gestopt met suikervrije frisdrank, en ik kook weer gewoon zelf mijn magere maaltjes ipv AH's afhaalmaaltijden. Met verse en eerlijke groentes, fruit, beetje vis of kip. Sindsdien kom ik in elk geval al maanden niet verder aan.

Ik klets te veel. Vind het fijn om hier te zijn. Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pi, die paar kilos raak je zeker wel kwijt hoor als je minder alcohol drinkt, ik hield ook heel veel vocht vast, had op een gegeven moment zelfs zulke dikke voeten dat ik geen schoenen kon aankrijgen:( en dat allemaal door die gezellige wijntjes, je zult zien dat je je straks veel fitter en vrolijker gaat voelen, die light producten zijn niet echt gezond, een familielid van me is arts en die zegt dat het zelfs kankerverwekkende stoffen bevat, dat aspartaam, gewoon veel lekkere thee drinken en bronwater, ik weet wel dat mijn kilos erafvlogen toen ik veel minder alcohol dronk, kijk maar naar gordon die valt ook af als hij niet drinkt:) groetjes Yoyo:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Fisherman's Friend! Ja, motivatie 100 procent. Niet ingegeven door anderen. Ben het zelf zat.

Oe Yoyo, die dikke voeten herken ik. Kom ook niet meer in mijn schoenen! Dus dat gaat over? Geweldig! Wat ben ik blij dat ik hier ben. Neemt veel onzekerheid en angst weg.

Weet je wat ook errug lekker is? Citron Presse. Zeker op een warme zomerdag. Boel citroenen uitpersen en in glas doen. Ijswater en ijsblokjes erbij. En al of niet zoveel suiker als je wil toevoegen. GEEN ZOETSTOF.

Potverdorie geleerd in Frankrijk, waar zo ongeveer iedereen alcoholist is.

Wat een raar leven ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Pi,

Een warm welkom. Goed je motivatie hoor. Ik zit er pas sinds zondag en ga ook de strijd aan. Ik ga voor volledig stoppen. Klets lekker van je af dat lucht op. Dat heb ik de afgelopen dagen ook gedaan. Net zoals Scholeke zegt er zitten hier ontzettend lieve en warme mensen die mij de afgelopen dagen enorm steunen en dat doet echt goed.

Grtz Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pi: van harte welkom hier op het forum. Al die light producten zijn klinklare onzin. Gewoon goed eten en niet drinken en de kilos vliegen ervan af. Ik eet me wezenloos en toch val ik af.
Alleen oppassen met snoep en alle andere ongezonde dingen. Ik besteed nu meer tijd aan lekker koken. Veel groenten e.d. En het is nog gezellig ook. Familie ook blij. Niet drinken brengt uiteindelijk veel goeds. Ik hoop je snel bij ditjes en datjes te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...