Spring naar bijdragen

Een Kater stelt voor

belles

Aanbevolen berichten

Nou voor de draad ermee dan maar....dit gaat zo niet langer, urgentie ik moet iets doen.
En best fijn om hier te komen en jullie verhalen te lezen.

Ik ben 38 en drinken is vanaf mn 18de al problematisch. Opgegroeid en in milieus verkeert waar drinken en een kater hebben stoer is, erbij hoort, om gelachen wordt, geldt als inspiratiebron, altijd wordt gedronken en niet weinig.

Mijn grootste probleem is niet kunnen stoppen, geen natuurlijke of fysieke stop. En dat wordt inmiddels gevaarlijk, ik ben bang aan het worden voor mezelf. Best heftig omdat te zeggen, en voelt onmachtig, paniek.
Het is een constante vergiftiging, zo voelt het, als ik 1 neem ben ik bij wijze al verloren. Nu is daar niet altijd de gelegenheid toe en ik raak niet altijd buiten westen, maar het is het extreme, en het niet in de hand hebben, totaal ontspoort raken wat angst inboezemt, ieder feest, ieder moment is gekoppeld aan mn drankgebruik, zwarte gaten over het algemeen, en ook wel in toenmende mate en heftigheid.

Ben al eens flauwgevallen bv gewoon constant doorgetankt, niet te begrijpen dat met zoveel alcohol niet kan stoppen, regelmatige black-outs, doe dingen die ik niet wil of waar ik me zwaar voor schaam, krijg hart ritme stoornissen (rook ook stevig) concentratie en schrijven en lezen worst steeds minder, maar veel taalfouten bv. Is dat herkenbaar voor iemand?

Waar ik niet heel veel last van heb, of zeg in sommige verhalen herken, is de drang, ik kan zomaar 2 a 3 dagen niet drinken, of overdag taal ik er ook zeker niet naar. Sinds kort begin ik het bv wel meer als beloning te zien na een stressvolle dag werken. En dat gaat heel snel mis merk ik wel, want ik kan geen 1 glas wijn nemen, wat ik mezelf dan voorhoud, maar het wordt gelijk een hele fles. Drie biertjes gaat dan bv weer wel goed, al schiet de snackbar wel door mn gedachten,dat gebeurt dan niet. Ik heb ook wel eens drie maand helemaal niet gedronken, en eigenlijk vind ik dat echt een doorbreking, heerlijk gevoel, maar ik weet ook alle excuses te verzinnen, alle feesten die er nog aan zitten te komen, oud en nieuw organiseer ik zelf een feest nota bene, kerstdagen zonder wijn?

Maar het MOET nu echt, ik ga hardstikke kapot

Ik ben er ect klaar mee, er moet iets gebeuren, ben benieuwd naar de internetbehandeling, duurt dat lang eigenlijk voordat het begint?
Die medicijnen is dat via je huisarts? Doen mensen ook aan detox? Op wat voor manier dan ook.

Ik vond de 3 cirkels erg goed om te lezen,

En ik ga binnenkort naar mn huisarts een bij praten over dit alles, ik moet ermee naar buiten,
dit opschrijven is voelt al als een stapje.

DANK allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Belles

Ik heb me ook vandaag aangemeld, ik herken mezelf helemaal in jouw verhaal.
Laten we hopen (nee, we gaan ervoor!!!!!), dat we 2008 goed afsluiten.
Sterker zijn omdat we iets aan het verslaan zijn.
Alcohol hoort erbij, en op ieder feest worden mensen wel dronken.
Maar ik wil juist trots op mezelf zijn; dat ik kan zeggen.... ik heb alcohol niet nodig om te kunnen feesten.

Ik vind het super moeilijk en het zal zwaar worden; al die onderdrukte/gedempte gevoelens zullen naar boven komen.
Doch, ik weet van mezelf dat ik heel trots zal zijn als ik de alcohol verslagen heb.
En dat zul jij ook zijn.

Ik wens je veel wijsheid en kracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Belles, welkom om dit forum.
Ik ben hier lid sinds 31 nov. Heb me toen ook direct aangemeld voor een internetbehandeling. De week ervoor zat ik aan 60 glazen alcohol en das toch echt echt te veel.
Vraag me wel eens af hoe ik het in godsnaam zo ver heb laten komen, maar ja was er tenslotte zelf bij.
Inmiddels heb ik 8 dagen niet gedronken en mijn lichaam is nog steeds aan het ontgiften. Hier moet ik doorheen, hier wil ik door heen. Ook jouw gaat dit lukken. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Belles,

Als jouw binnenste binnen tegen je zegt dat het gevaarlijk is, dan is het nu heel blij dat je ernaar luistert!

Het leven is te kostbaar, jij bent te kostbaar om er op zo'n roekeloze destructieve manier mee om te gaan. Zo te lezen zijn -net als bij de meesten hier- jouw remmen ook kapot, heel vervelend, dat heb je of dat heb je niet, maar het maakt wel het verschil uit tussen normaal kunnen drinken en probleemdrinken. Het slechte nieuws is dat je met kapotte remmen nooit 1 of 2 drankjes kan drinken (want zeg nou zelf, wat is daar de meerwaarde van?), het goede nieuws is dat het best een spannend avontuur is om die remmen helemaal niet meer te hoeven gebruiken!

Doe eens gek, life is a game, wat gebeurt er als jij besluit het jaar anders in te gaan, deze kerst theetjes en frisdrankjes te gaan nuttigen en deze oud & nieuw te beklinken met kinderbubbles? Jij als nuchtere tussen de rest, als experiment, dan kan je echt lol hebben met jezelf! En het heeft zoveel voordelen: geen zorgen, geen angsten, geen dingen waar je spijt van krijgt, geen blackouts, geen kater, lekker gek kunnen doen en jezelf zijn zonder drankexcuus, een heerlijke volgende dag vol herinneringen, een heel goed gevoel over jezelf: zie je wel, genieten komt niet door de drank, ik HOEF niet te drinken, ik heb de power, niet de drank...

Ik gun het je zo te ontdekken hoe anders het leven kan zijn, zonder dat het in een roes aan je voorbij gaat...

liefs & tot schrijfs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...