Spring naar bijdragen

't is de hoogste tijd


survivor

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal....

38 jaar, en donders goed weten dat ik de alcohol uit mijn leven moet verbannen.
Wat me het meeste bezig houdt is: hoe kom ik al die stapavonden, feestjes, etentjes enz. door zonder alcohol. En de avonden thuis, maar die zijn vrij rustig wat alcoholgebruik betreft.... alleen; ik drink het wel.
Waarom drink ik: om te vergeten wie ik ben, om de walging naar mezelf te dempen, om open en spontaan te zijn, om te durven praten tegen anderen, om het gevoel te krijgen: ach zo erg is het allemaal niet/valt best mee...... (tot een bepaalde hoogte dan, want als het teveel glazen worden dan zet ik mezelf alleen maar voor schut.....)

Op een enkeling na weet niemand hoe ernstig het gesteld is met mijn alcoholprobleem, de meeste reacties die ik krijg zijn: joh meid, zolang je maar zorgt dat er iemand in je buurt is die op je past, dan is er toch niks aan de hand!!!!!!!!!!!!!!!!!
Totale black-out's (ik feest door, maar de volgende dag weet ik niets meer) en dan wordt er gezegd: ach volgende keer een glaasje minder.

Ik ben de enige die iets kan veranderen en daar hoop ik hier nu mee te beginnen, tussen mensen die weten wat een gevaarlijke werking alcohol heeft en dat het niets oplost.
Hopelijk kunnen we een steun zijn voor elkaar.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Survivor

Wat goed om jou te lezen, wat herkenbaar, net beide aangemeld, beide 38, en hoe komen we al die feestjes door zonder de drank, de roes. Ik ben wel eens een paar keer uit geweest, completely sober, dat is een ervaring vond ik, je ziet iedereen veranderen in een lallend volkje, je fietst scherp naar huis, en staat vol energie weer op. Ik weet dat het kan, en het zoveel meer als jezelf voelt, alsof je iets doet omdat je daar bewust voor kiest, jezelf de moeite waard bent, je leven dus.

Volgens mij kan het, zie ik er zelfs naar uit. Maar eenvoudig zal het niet zijn.
Goed we gaan er iets aan doen, Het is de hoogste TIJD! Je bent een survivir of niet.

Ik houd je op de hoogte en hoop van je te horen wat je plannen zijn.

grts Belles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

survivor,

Welkom op het forum. Denk niet aan die feestjes die nog komen gaan, denk aan het nu. Denk aan je doel die je wilt na streven, denk aan jezelf.
Ook ik heb me afgelopen vrijdag afgevraagd hoe ik dit weekend door zou komen, maar het is me gelukt!. Ik ben trots op mezelf. Ik merk dat m'n manneke ook trots is op mij alleen zal hij dit niet zomaar hardop zeggen. Ik ben er nog lang niet, maar ik heb de eerste stap gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Survivor,

Ja apart he dat de mensen om je heen de ernst er niet van inzien... misschien omdat ze zelf ook drinken, en niet kunnen bedenken dat het voor jou niet bij dat ene teveel moment blijft... gelukkig weet je zelf wel beter en wil je er ook echt wat mee gaan doen!

Ja feestjes enzo worden anders als je niet meer drinkt: bv je hebt lol in jezelf als enige nuchtere, je gaat wat verder weg van die stinkerds staan, je ergert je aan de luidruchtige zich herhalende gesprekken, je kan helemaal uit je dak op de dansvloer gaan in alle nuchterheid, want niemand heeft het door, je kan de bob zijn, je kan eerder naar huis willen, je hebt geen kater de volgende dag en kan je alles nog herinneren, je krijgt een beter gevoel over jezelf (en dus wordt zuipen steeds minder noodzakelijk!).

Kortom, het is aan te raden, dus welkom hier en doe lekker met ons mee, een nieuw avontuur!

liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom. Zeg ik stoer, maar heb me ook net aangemeld. Herkenbaar is het zoals voor zovele. Ik kijk al met bange ogen naar de komende feestdagen. Hoe ik mijzelf nu weer voor l*l zal zetten. Vorig jaar was ik met oud en nieuw al de schande voor de buurt. En ik wist echt nergens meer van. De stap die je nu geset hebt is een goede. Dat is 1. De volgende zijn nog belangrijker. Dat is volhouden. Hoe doorbreek je deze cirkel. Ik heb wel gehoord van pillen waarvan je ziek wordt als je alcohol erbij drinkt. Dat doe je dan vanzelf al dus niet. In ieder geval niet een tweede keer. Dit moet dan wel via de huisarts. (Hmmmm.)
Is het zo dat je omgeving raar op zal kijken als je ineens een sapje besteld? En is dit dan een onoverkomelijk probleem? Voor jou of anderen....
Ik had afgelopen zaterdag een feestje en toe de thuistap neergezet werd vroeg ik om een cassis. Ik kreeg het mij strot nauwelijks uit en keek verlekkerd naar de bierglazen. Ik heb de cirkel doorbroken om direkt naar de keuken te gaan en daar te vragen om een 'frisje.' Terugkomende in de kamer kwam er geen enkele reactie. Wat ik wel had verwacht. Heerlijk smaakte het. Probeer dit ook. DOEN. Desnoods geef je aan niet lekker te voelen en ondanks dat toch wilde komen maar dan wel SPA wil drinken. Ik denk dat je vrienden het alleen maar waarderen. En hou het dan wel vol he?! Ook de rondjes erna.
Drink je glas niet gelijk leeg met de anderen. Dit gebeurd vaak en er wordt dan in een ronde nieuw besteld. Als jij dan wacht kan je later zelf jouw "re-fill" halen. Moet werken. Ben zeer benieuwd. Want ik doe wel wijs maar heb hetzelfde probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allen

Dank allen voor jullie ondersteunende woorden, prettig. Goed te horen dat het een ervaring op zich is om niet te drinken, ik heb dat eerder ervaren, en het levert inderdaad veel meer op ipv dat het kost...
Maar het feit dat altijd vol te houden lijkt nu nog een zware dobber, de verleiding en zwakheid ligt altijd op de loer. Je moet ook je energie anders gaan verdelen.
Op een gegeven moment kun je met lallende mensen om je heen niet meer, dus terug naar jezelf, bewustzijn, andere keuzes. Maakt zowiezo een stuk sterker.
Maar ook de angst wat komt ervoor in de plaats, ontwikkel ik niet gewoon een andere verslaving, of behoefte? Hoe vul je je tijd anders in.

En als je bekend staat als gezellig een biertje te doen na het werk of lekker te eten en drinken met veel drank en discussie, dat moet op een of andere manier doorbroken worden, goed voorbeeld van de cassis lampje! En goeie tip van de rondjes.
Mijn omgeving ziet het wel maar ook helemaal niet, omdat iedereen op zijn manier drinkt, en het zeker ook niet altijd uit de hand loopt, maar ik weet zelf dat het gevaar er altijd is, en heb angst, en geen controle meer. Waar je angst voor hebt gebeurt ook en zeker met drank.

Niet zozeer angst om er door heen te gaan, heb binnen een aantal dagen (en paar zweterige nachten vol dromen) al snel meer energie, en daar kijk ik nu eerlijk gezegd wel naar uit.

Nu volhouden, de eerste andere mindset
Kaia hoe ervaar je de online behandeling? Heeft je huisarts een beetje ok gereageerd?
Gaan jullie stoppen of minderen, voor mij is dat geen optie, daar kan ik niet in trappen, stadium voorbij en dat werkt dus niet.

STERKTE voor een nieuwe week

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...