Spring naar bijdragen

even voorstellen


braja

Aanbevolen berichten

Ik heb me gisteren aangemeld, na veel aarzeling.maar dat zullen de meeste wel hebben niet.?
Ik weet nog niet zo goed hoe het allemaal werkt , ben daar alleen al een tijdje zoet mee.
Ik ben een vrouw van 56. Drink al jaren een stevig glas .en ben het eigelijk nu zat. Baal van mezelf, dat ik steeds weer in de fout ga.
Iedere dag drink ik wel wijn. Ik zit nu inmiddels op 1 fles per dag, en dan moet er geen feestje zijn.
Teveel dus! Voordat mijn alcoholgebruik me echt in de greep gaat krijgen wil ik minderen of stoppen. Op dit moment denk ik aan minderen, als ik aan stoppen denk ,dan zakt de moed me in de schoenen. Nooit meer is op dit moment een schrikbeeld en tegelijkertijd een zaligheid.
Hoop steun te ondervinden via dit forum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Braja,

Welkom op het forum. Je hebt de eerste stap naar verandering al gezet.
Wat mij enorm heeft geholpen is denken per dag. Vandaag drink ik niet of in jouw geval misschien vandaag drink ik twee glazen. Dit is te overzien. Morgen zien we wel weer.

Als je zin hebt lees en schrijf met ons mee op ditjes en datjes.

Succes,
Vogel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Braja,

Een warm welkom hier. Ik herken je verhaal helemaal. Deze herkenning zul je hier vaker tegenkomen. Toen ik me hier had aangemeld, ging ik voo meteen helmaal stoppen en eigenlijk ook niet. Het idee volledig te stoppen, maakte me gek. Toch ben ik voor die optie gegaan. Ik had in 1e instantie gekozen voor de optie meteen 1 jaar niet drinken. Oeff 1 jaar. Daar werk ik gillend gek van. Hier heb ik geleerd alles per dag te doen en echt hoe raar het ook klinkt het werkt. 1 dag is te overzien. Vandaag ga ik mijn 24ste dag zonder mijn vriendje wijn. Dat voelt goed, het is een gevecht, maar het wel waard.

Heel veel suc6 hier. Ik hoop dat ge er ook steun vind net zoals ik.

Ik vind het erg fijn hier te zijn.

Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Braja dat je de stap toch hebt gezet.
Ik vrouw en moeder van 2 prachtige kinderen ben nu sinds 1,5 week hier actief.
Ik heb de knoop doorgehakt en stop er mee, was het zo zat....deed niets meer in het huishouden, had nergens zin in, etc etc.
Ik heb sinds 1 december geen alcohol meer gehad en ben extra vitamine B gaan innemen en merk nu al een heel verschil. Het ontgiftingsproces heb ik goed doorstaan, maar leuk vond ik het niet.
Ik merk zelf al een heel verschil, ik raak minder snel geïrriteerd waardoor ik ook weer zin krijg. Het huishouden pak ik weer op, nog even en m'n huisje glimpt weer van top tot teen.....en ik zelf natuurlijk ook.
Ga ervoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...