Spring naar bijdragen

Mijn lampje brand niet meer zo mooi.


lampje

Aanbevolen berichten

Al zo'n 20 jaar niet elke dag. Meestal in het weekeinde. Maar dan wel in enorme hoeveelheden. Ik heb heel veel gekke dingen gedaan die vaak ook niet door de beugel konden. Ik schaam me kapot. En dat terwijl mijn vrouw boven lag te slapen. Het is de laatste jaren steeds meer op gaan vallen. Ben al vaak betrapt. Dronk dan maar stiekem. Vaak even weg enzo. Als ik maar kon drinken. Laatste tijd nog erger geworden. Drink soms ook zodra ik opsta en met mijn zoontje naar beneden ga. Cola-rum, want dat valt niet zo op. Heerlijk vond ik het. Op dat moment. De pijn bij het opstaan verdween als sneeuw voor de zon. Vele malen veel te ver gegaan. Op vele momenten. Veel familie telleur gesteld. Nu nog steeds. Vreselijk. Toch door gaan. Niet te stoppen. Laatste tijd ook door de week. Waar ben ik mee bezig? Ik heb zo'n goede baan. Met veel kansen. Stop dan toch zeg ik steeds. Ik wil wel maar ik kan het niet. Mijn lampje brand steeds minder mooi. De tranen staan in mijn ogen. Ik ga nu naar huis. Naar mijn gezin. Sinterklaas vieren. Het moet me nu lukken om niet te drinken. Tot maandag.
(Vanochtend alle drank door de gootsteen gespoeld, voelde heerlijk....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Lampje,

Kop op, niet de moed laten zakken! Denk aan je zoontje en je vrouw! Ik ben een kind van een alcoholist! Ik heb gezien wat het kan aanrichten en geloof me........dat wil je echt niet op je geweten hebben! Ik weet zeker dat je met een flinke dosis hulp ook in staat bent je leven een andere wending te geven!Je hoeft het niet alleen te doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Lampje,
Welkom op dit forum!
Zeer herkenbaar verhaal. Ik weet voor vele hier in dit forum.
Uit jou posting maak ik op dat je dit pas na het sinterklaasweekend zal lezen. Ik hoop dat je voornemen, om niet te drinken, gelukt is en de sinterklaasavond voor jou en je gezin een fijn avondje is geweest.

Ik vind het knap dat jezelf het probleem inziet en alle drank(ook alle verstopte flessen?) door de gootsteen hebt gespoeld. Erkenning van je probleem is de eerste stap naar een beter leven.

Ook jou lampje zal weer gaan branden. Elke dag ietsje meer.

Lees lekker mee op het forum en laat de eerste staan! Het heeft mij in ieder geval enorm geholpen.
Ozzie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lampje,

Jeetje zeg waar ben je mee bezig?

Vandaag is het 5 december een dag vol verwachting en jij gaat daar iets mee doen!
Dat is stoppen met die troep!
Je weet zelf dat je er hlemaal niets aan hebt. Die drank maakt je kapot!
Het is moeilijk maar het is echt te doen.
Lees hier mee, lees de verhalen van de mensen op het forum en je moet er niet tot maandag mee wachten .
Laat vandaag die drank staan, morgen ben je trots op jezelf.
Geef je gezin en vooral jezelf een kado en dat is stoppen met drinken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Doe het Lamp, je hebt nog een leven voor je .
Geef jezelf een eerlijk leven!

Als je echt wilt kan je het WEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Succes, Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lampje,
nog een keer ik.
Ik zeg dit nu best wel hard maar ik vind het zo jammer voor je en voor je gezin.
Gewoon geen drank in huis halen en SUPER dat je de rest weggegooid hebt.
Dat heb ik vorig weekend ook gedaan.
Ik ben nog niet zo lang op het forum.
Ik heb het nog heel vaak heel erg moeilijk maar ik ga ervoor.
Ik wil niet meer drinken en daar werk ik aan .Ook al is het soms heel moeilijk.


Liefs Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Lampje,

van harte welkom. Gebruik het forum als steun. Mij geeft het ontzettend veel steun en kracht om vol te houden. Ik ben ook nog niet zo lang op weg. maar de afgelopen tijd heb ik hier veel steun gevonden.

Stap 1 heb je gezet. Dat is een belangrijke. erg goed van je hoor.

Kijk naar je gezien en wat je hebt. Verspeel dat niet.

Mijn vriend is erg boos, omdat ik ook stiekem dronk. Dat heeft een enorme breuk veroorzaakt. Dat gun ik niemand. Dusss Lampje ga ervoor, maar ook voor je zelf.

Lieve groetjes Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lampje: welkom hier op het forum. Heel herkenbaar wat je schreef. Even voelt het goed, maar eenmaal begonnen ..... Ik kon stoppen door op lange termijn te denken. Op langer termijn verwoest drank je leven. Je lichaam, maar ook je familie, alles. Sterkte joh!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lampje,

Veel berichtjes he ;) ?!

Hoe was je weekend? Heb je je aan je goede voornemen kunnen houden? Is moeilijk he zo'n verslaving, de knop omdraaien, die eerste laten staan...

Anyway, van harte welkom hier, en wees maar trots op jezelf dat je met je bericht hier op het forum een stap hebt gezet naar het leven wat je verdient, zoals dat stemmetje in jou al een hele poos tegen je zegt. Zie het als blij nieuws in jezelf, je gaat er echt wat aan doen nu. Het is niet gemakkelijk maar wel heel veel echter en beter zonder al die schuldgevoelens, zorgen en katers!

Kom je je hersenspinsels lekker met ons delen bij de dagelijkse ditjes en datjes?

liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij met de reacties. Uiteraard weet ik dat ik niet de enige ben, al voelt dat soms wel zo. Mijn vrouw weet er inmiddels ook van. Ze is trots op me dat deze stap gezet is. En..... dat ik het hele weekeinde geen fles heb aangeraakt. Ik heb ergens het advies opgepikt dat een hele nieuwe drank (zonder alcohol uiteraard!) kan helpen. Even wat anders maar, bijvoorbeeld tijdens het koken toen ik het moeilijk kreeg, werkte het voor mij. ik ga hier mee door.
Ik ben nu op mijn werk en voel me prima. Als ik het vergelijk met andere maandagen is het een enorme opluchting. Dit moet ik volhouden. Heerlijk. Heerlijk. Heerlijk. Helaas zij ik dit niet lang geleden ook. Wat kan ik nu doen om het vol te houden? Wie kan mij stap 2 vertellen......
Bedankt, voel me nu al beter....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lampje! Wat een overwinning op jezelf dit weekend en wat fijn dat je de beloning al zo goed voelt!

Over nieuwe drankjes: ik zet 'savonds een pot kruidenthee waar ik de hele avond uit schenk, en bij het uitgaan neem ik spa rood met een schijfje citroen, en daar word ik zowaar olijk van :)

Stap 2 is toch vandaag al begonnen! Niet drinken vandaag, dag voor dag. Zo rol je er vanzelf in, elke voorgaande dag word je motivatie voor de volgende.

Het gaat je gewoon lukken nu, let maar op ;) Het is veel te spannend om te ontdekken wat er allemaal in jou en om je heen gaat veranderen als je niet meer drinkt, een avontuur met jezelf! Nu de kop er af is, is het een kwestie van doorbijten, gun jezelf dat!

liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...