Spring naar bijdragen

het valt wel mee!!


braja

Aanbevolen berichten

Waarom denk ik toch steeds, als ik een dag niet gedronken heb, ach het valt wel mee. het is hellemaal niet zo erg! Ik kan het wel.. Ik ben geen alcoholist ik vind het gewoon lekker, en die paar glaasjes moeten toch wel kunnen. Ik ben gewoon een sociale drinker en niets meer dan dat. Ik vind mezelf gewoon te goed en wil niet met alcoholisten vergeleken worden. Die schaamte, het erkennen dat ik het eigelijk wel ben, die arrogantie van mezelf. Dat is mijn valkuil!!
Vanavond heb ik weer een etentje , en ik weet nu al dat ik het vreselijk moeilijk krijg hoe pak ik dat aan.?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai Braja
wat mij heeft geholpen is om een afspraak te maken met mezelf. eerst de keus wil ik wel iets drinken of helemaal niet. In sommige gevallen gekozen voor wel. toen met mezelf de afspraak gemaakt hoe ik dat dan ging aanpakken. bv 2 glazen. Ik ken je verder niet en weet niet of je zo'n afspraak wilt maken. maar ik heb ook ondervonden dat etentjes zonder drank ook leuk zijn en de volgende dag nl ook. ook ik vind de schaamte lastig en ben er ook nog lang niet maar ik merk wel dat het me steeds makkelijker afgaat.
Zoek wat bij je past.
succes morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi sa,
ja dat had ik ook gedacht een afspraak om 2 glazen te drinken met mezelf. of niets en dan nog 2 glazen als ik thuis kom, want dat is weer een moeilijk moment. Ik kan s'avonds mijn bed nooit meteen in, als ik thuiskom, en dat gaat natuurlijk gepaard met een wijntje. Vanavond toch maar eens proberen om dat wel te doen. dank voor je reactie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

herkenbaar.... ik heb ook nog steeds een beeld van: alcoholisten zijn mensen die de hele dag met de fles lopen, zich verwaarlozen enz.
En ik denk nog steeds dat andere dat ook zo zien.... daarom durf ik het nog niet hardop te zeggen, bang dat mensen me zullen afwijzen, voor altijd dat etiket.
Terwijl we eigenlijk super trots moeten zijn en anderen trots op ons mogen zijn omdat we deze zware en moedige strijd aangaan.... maar nee, wij doen het in eenzaamheid en anonimiteit.

Etentje vanavond; inderdaad maak afspraken met jezelf... verzin een smoes. Bijv. heb een kuurtje vd dokter, mag geen alcohol bij (tja het is een leugen, maar wel 1 voor het goede doel)
Moet je eens kijken hoe trots je op jezelf bent als je thuis komt en het is je gelukt.
Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou , daar ben ik weer, en ik heb me er doorgeslagen, maar ben toch met 1 glas witte wijn de deur uitgegaan.
Het viel natuurlijk meteen op, dat ik water dronk, maar een klein leugentje ( eerst water om de dorst te lessen) werd geaccepteerd.Nou moet ik eerlijk toegeven, dat dit collega's waren, die niets van mijn alcoholgebruik kennen, alleen weten ze wel, dat ik bij gelegenheid een goed glas niet afwijs.
Bij goede vrienden, zal het moeilijker worden om uitvluchten te verzinnen. Ik ben wel van plan, om gewoon eerlijk te gaan zijn, en te zeggen, dat ik aan het minderen ben. (stoppen vind ik nog niet te overzien, en wil dat ook nog niet, ik denk nog steeds wel te kunnen minderen??!!!)
Thuis heb ik ook nog 1 glas witte wijn gedronken, en toe maar meteen de "koffer"ingedoken.om meer te voorkomen.pfffffffff wordt het nog ooit echt gezellig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Braja,
Ook ik heb wel eens gedacht, wat zeg je, als anderen gewend zijn jou altijd te zien drinken en je nu ineens fris wil? Totdat ik iemand ineens hoorde zeggen: Nee, ik drink maar niet meer, ik kan er niet zo goed mee omgaan.
Het was duidelijk, en tegelijkertijd geen opmerking waarvan anderen in de paniek schoten zoals: Tjee, wat een alcoholist zeg.
Persoonlijk vond ik dat een goede oplossing en zal hem in voorkomend geval ook zeker gebruiken, misscjhien voor anderen ook toepasbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch knap gedaan, 2 glazen.... snap wel dat stoppen niet te overzien is.
Zo heb ik ook jaren gedacht.... maar na meerdere blackouts heb ik toch besloten dat het klaar is.

Kennissen en collega's enz. vertel ik niets.
Goede vrienden en vooral mijn stapvrienden ga ik om hulp vragen de eerste de beste keer dat we uitgaan.
Ik drink namelijk omdat ik heel onzeker ben, dus als ik dan even alleen sta dan giet ik de glazen naar binnen.... Mijn vraag aan hen is om me niet alleen te laten staan, kunnen ze me dat niet beloven dan ga ik niet uit. Heb toch beetje hulp nodig in het begin.

Vandaag dag 3... moet vanavond salsadansen, gaat normaal altijd gepaard met de nodige glazen wijn, want wat vind ik het eng om op die vloer te staan als mensen kijken, maar ik vind het wel heel leuk om te doen ( dus vanaaf ben ik soort van aan de lijn; mag geen alcohol.....)

sterkte ermee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is het eerste glas laten staan een begin, voor jezelf, bewustzijn dat je er niet goed meer bij voelt, erkenning. 90% om ons heen drinkt, en iedereen denkt dat het normaal is, zo zijn we opgegroeid, je bent een kerel als je de eerste keer lam bent. Van de dolle toch? Vanaf dat moment zit je in een val, en ben je zwak als je geen wilskracht hebt er iets tegen te doen. Zo is onze maatschappij, want die verdient veel centjes aan iets wat puur vergif is, het zou plausibeler zijn om drank meer te gaan zien in de hoek waar roken inmiddels zit. want als het de maatschappij (verzekeringen incluis) geld gaat kosten dan waait de wimpel plots anders. Het is toch nota bene een drug, een verdover, en als ik mensen hier mag geloven en bij mij ook gebeurdt wordt het met de paplepel ingegoten.

en als je er niet mee om kunt gaan kom je in het verdom hoekje alcoholist, wat een enorm etiket is, net als survivor ik ga het ook niet aan de grote klok hangen, want je bent al snel een looser, belachelijk.

Alcohol biedt geen troost en zeker geen ontspanning, ik wordt er doodmoe van, het geeft geen vreugde, het is een farce, het is niet waar, alcohol speelt in je hersens een spel, je verdooft het een en ander, struisvogelpolitiek, je wilt altijd meer, tot je een moment bereikt dat je helemaal vast zit, teveel verliest, en jezelf al helemaal niet meer in de spiegel wilt zien. Als je dan nog een etiket krijgt opgeplakt, duidelijk wordt gemaakt dat je een looser bent zonder wilskracht voel je nog ellendiger, dus waar zit de oplossing,
wederom de fles, en zo is de cirkel weer compleet.

Ik hoop dat ik wakker wordt, de energie terug krijg en het gehele spel in breed perspectief kan zien, een spel dat ik niet meer wil spelen.
Maar enfin dit is nog maar het begin van het pad

Iedereen sterkte gewenst met het zijne.

Belles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...