Spring naar bijdragen

teleurstelling


braja

Aanbevolen berichten

Na me zondag opgegeven te hebben voor de internettraining, zit ik natuurlijk te popelen om te beginnen.
Ondertussen wat steun gezocht op het forum.
Elke dag kijken op de site of mijn hulpverlener toegewezen heb gekregen.
Vandaag had ik er echt op gehoopt, zo voor het weekend, maar helaas ...Er zijn er meer zo als ik, en ze kunnen het blijkbaar niet echt aan.Zou het de maand december zijn?
Ik moet dus nog even netjes wachten, maar ooooooh dat valt niet mee,.
Ondertussen hoop ik toch een beetje steun van andere te krijgen. Ik wilde van jullie wel eens weten hoe jullie de internetbehandeling hebben ervaren.
Ik heb er enorm veel verwachtingen van, maar snap natuurlijk wel, dat IK het uiteindelijk moet doen.
Deze week zo maar een beetje aangemodderd, maar er is nu al een duiveltje in mijn hoofd die zegt: "ga toch lekker nog even genieten dit wekend" Weer een excuus om nog even uitstel te krijgen DOM maar ja!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Braja,
ervaring met de internetbehandeling heb ik niet maar hoor hier wel veel positieve ervaringen.
Balen zeg dat wachten, als je de beslissing hebt genomen wil je er ook gelijk aan beginnen.
Moeilijk gevecht tegen de stemmetjes maar probeer dan alvast het forum te gebruiken om moeilijke momenten door te komen. schrijf van je af en klets lekker mee net wat je het prettigst vind.
Ik vind hier zelf vaak afleiding, al is het alleen al door het lezen, het kost veel tijd, allemaal tijd die ik in ieder geval niet gebruik om drank in te schenken.
zie je op het dagdraadje?
succes en zet 'm op !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje voor je ruggesteuntje Sas!
Ik mag dadelijk gelukkig gaan werken, dus ik denk er voorlopig niet aan, maar als ik straks thuis kom, dan is normaal het eerste wat ik doe : een glas inschenken, en dan maar afwachten hoeveel het er gaan worden!
Vandaag wil ik er echt niet meer dan 2. En ik heb me voorgenomen, dat het er echt niet meer mogen worden. Nu voel ik me oer sterk, maar straks??!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet denken aan straks, denk gewoon maar aan nu en het komende half uur.
Doe dat ook als je thuis komt en probeer dan niet direct een glas in te schenken.
Denk niet te ver vooruit, denk in kleine stapjes, die tip heb ik hier ook vaak gekregen en het helpt me enorm (nog steeds) ik bekijk het per dag en dat bevalt heel erg goed.
werk ze vanmiddag en zorg anders vanavond ook voor wat afleiding.
succes !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook namens mij welkom.

Ik had mezelf eind november aangemeld voor een internet behandeling en kon gelijk 2 december ermee starten. Denk niet dat dit voor iedereen is weggelegd.
Ik ben eigenlijk ook toen gelijk ermee gestopt (met drinken dan), hoe moeilijk ik het ook heb gehad. Tuurlijk ben ik dan nog niet, of je nu een maand of langer bezig bent, je kan nooit van jezelf zeggen en nu heb ik het onder controle.
Momenteel zegt een stemmetje in mijn hoofd dat ik best een biertje mag, maar ondertussen weet ik dat ik me er flink rot door kan voelen, dus ik neem geen en neem gewoon een glas water.

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Braja,

Hoe meer zielen hoe meer vreugde, hoe minder alcohol. Ik ben onlangs ook met de internettraining gestart. Gelukkig had ik binnen een week een hulpverlener toegewezen gekregen. Ik kan je melden dat ik er in iedergeval al wel baat bij heb gehad. Wat je voornamelijk goed voor ogen moet houden is dat " jij het moet doen"! voor mij betekende het in 1e instantie inzicht krijgen in je alcoholgebruik. Nadenken waarom dus........sta nu op het punt om over te gaan naar fase twee. Dus hou vol!! Je hebt je niet voor niets aangemeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik heb me aangemeld, maar nog steeds niets gehoord van een hulpverlener of zo...
Ik baal ervan, want ik voel dat het niet goed gaat.
Gisteren weer helemaal in de fout gegaan. Vanmorgen een kater, flink hoofdpijn, dat had ik anders nooit. Ik heb een hele fles witte wijn op.
Normaal draai ik er mijn hand niet voor om, heb daar ook de volgende dag geen last van, maar vandaag een barstende hoofdpijn.
Zou het komen, omdat ik toch de vorige week veel minder heb gedronken.Zou ik er nu al minder tegen kunnen. Dan gaat het wel snel.
Vandaag me toch maar weer voorgenomen, om weer opnieuw te beginnen.vol goede moed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat mij heel veel hielp is de eerste dagen nadat je gestopt bent om ipv naar de alcohol te grijpen gewoon water te drinken. Heb je na 1 glas nog geen voldoening drink er dan nog 1. Ongemerkt zit je zo per dag aan 1 - 1,5 liter. Je kan het eventueel lengen met wat ranja als je niet van water houd.
Mij heeft het zeker geholpen.
Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thee en nog eens thee
had het nog nooit zoveel gedronken
theepotje twee zakjes en thee trekken
overdag venkel en ontspanning van zonnatura
en voor de nacht Jacob Hooy gezonde nachtrust thee
samen met een zakje ontspanning en binnen een week
een betere nacht rust met ongeveer zes uur slaap
laatst zelfs een nacht van negen uur gehad
in jaren niet meer mee gemaakt

sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...