Spring naar bijdragen

Antonio stelt zich voor

Antonio

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik hoop dat ik hier enige hulp kan vinden want ik weet het echt niet meer, ik ben 34 jaar en drink nu wel al een jaar of 20, vanaf de eerste keer dat ik dronken was was ik hooked, al wordt het de laatste tijd steeds heftiger en vaker.
Ik drink nu dus nog steeds maar ben er echt helemaal klaar mee, ik haat spiegels en laat al mijn contacten verwateren. Het enige wat ik nog doe is thuis een beetje dronken achter de computer zitten.
Ik wil ervanaf, raak steeds meer in paniek over wat ik mezelf aandoe maar het lukt me gewoon niet, het is een gekte in me hoofd, ik kan soms dagenlang sterk blijven, maar ineens kom ik mezelf dan tegen in de supermarkt met een tree bier en een paar flessen wijn, ik doe het gewoon, ik lijk het niet eens meer te besluiten..
Stappen doe ik niet meer, ik ken mezelf tank me toch weer helemaal vol met de nodige misdragingen waar ik me dan weer helemaal klote over ga voelen.
Ik wil nu de internet behandeling doen maar weet dat ik me over een paar daagjes weer wijsmaak dat het allemaal wel meevalt.
Plz help

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Antonio,

Ik zag dat je het draadje (de ditjes en datjes) al gevonden hebt, wil je hier nog even van harte welkom heten en je laten weten dat je zeker niet de enige bent die dagen dronken achter z'n PC voorbij heeft laten gaan... dan lijkt het alsof je verder niemand nodig hebt, omdat je je zo gezellig voelt lekker warm thuis met de drank en games en virtuele kontakten, maar ondertussen word je steeds eenzamer en elke dag wakker met een roes, een opgezwollen gezicht en steeds meer schuldgevoel en angsten, omdat er ergens in jou een stemmetje zegt: "Dit is niet het leven, dit kan niet altijd doorgaan, dit gaat een keer hartstikke fout... help ik zit vast hoe kom ik hier ooit uit???".

HET VALT ALLEMAAL NIET MEE!

Zo. Dan weet je dat. Wij mensen hebben de vrije wil, die ons keuzes geeft. Als je verslaafd bent lijkt het alsof de keuze jou is ontnomen door het middel waaraan je verslaafd bent. Het LIJKT zo. De keuze terugpakken is maar één glaasje van je vandaan: gewoon vanaf nu de eerstvolgende NIET nemen. En dat volhouden, dag voor dag. Als de kop er eenmaal af is, gaat de rest gemakkelijker. Mij heeft het een enorme kick gegeven, dat IK dat DEED, stoppen met drinken na 15 jaar blowen drinken alles om maar te vluchten van de grote boze wereld en maar in m'n eigen wereldje te kunnen zijn.

En weet je wat? Zo onder m'n rookgordijn en vanachter m'n drankroes, is best een tof wijf tevoorschijn gekomen. Ik onderneem weer dingen, voel weer meer verbondenheid met mezelf en daarmee met anderen. Ik lees een mooi boek voordat ik ga slapen en ik word helder wakker, en maak zowaar de ochtend mee, inmiddels mijn favoriete dagdeel! Ik kijk mezelf weer in m'n ogen, met liefde nu. Ik heb geen paranoia angsten of paniekaanvallen meer. Ik ben ik, ik ben écht, altijd en overal. Ik Leef.

Pak deze kans die je jezelf aan het geven bent door oa hier te komen Antonio, je hoeft je niet meer te verschuilen, het leven heeft jou zoveel meer te bieden en de wereld is er ook voor jou!

liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Antonio: hoe is het nu met je? Ik denk dat het belangrijk is dat je professionele hulp krijgt.
Ik neem aan dat je nog lang wilt leven. Pak het goed aan. Er zijn genoeg mensen die je willen helpen. Sterkte met alles... en pas goed op jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...