Spring naar bijdragen

Nico stelt zich voor


meerwater

Aanbevolen berichten

Hallo mijn naam is Nico,
Ik ben een gehuwde man van 55 jaar. Ik drink ongeveer 40 eenheden per week en dit geeft problemen.
Ik kan me zeer slecht concentreren ben futloos en kan hele dagen niets doen. Eigenlijk vind ik mezelf gewoon een enorme lul. Ik ben drie weken geleden begonnen om met hulp van adb te minderen of misschien wel te stoppen. Ik ben al meerdere keren enkele maanden gestopt maar dacht elke keer dat ik wel weer sociaal kon drinken. Als ik een enorm baal moment heb kan ik een fles wijn aan mijn mond zetten en die in 5 minuten burgemeester maken. Ik drink gemiddeld twee tot drie glaasjes per dag met mijn vrouw en heb regelmatig behoefte aan meer en dan ga ik stiekum drinken. Ik baal daarna enorm van mezelf slaap slecht en heb de dag erna weer een kutdag. Ik heb deel 1 van adb nu afgerond en ga nu werken om te minderen. Ga ik weer de fout in dan heb ik besloten om dan echt definitief te stoppen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nico en welkom hier!

Super van je dat je je probleem erkent en er wat aan gaat doen!

"Werken aan minderen" is heel wat anders dan 'echt definitief stoppen'. Het 1 is een voornemen, het ander een besluit. Je zou ook kunnen besluiten om vanaf NU alleen die paar glaasje met je vrouw te drinken. Ik weet niet wat moeilijker is: helemaal stoppen of steeds stoppen als je de smaak net te pakken hebt, maar als je er een besluit van maakt heeft het veel meer kans van slagen.

In ieder geval wens ik je heel veel succes, want een leven zonder verslaving is gewoon heel veel meer waard, net zoals jij zelf!

liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kaia,

Bedankt voor je lieve reactie. Voornemens heb ik me inderdaad al genoeg voorgenomen. Het liefst zou ik besluiten alleen nog maar samen met mijn vrouw te drinken maar dit is al vaak mis gegaan. Ik heb wel het gevoel dat ik door ADB nu beter ben gemotiveerd en denk het ook beter aan te kunnen. Ik ga me met de feestdagen proberen "netjes"te gedragen en neem hierna een beluit.

Veel liefs en alvast fijne feestdagen

Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

meerwater

iets verlaat maar toch welkom
ik hoop voor je dat je het voornemen de feestdagen je netjes te gedragen is uit gekomen voor de kerstdagen en ik hoop ook dat het je oud en nieuw ook lukt
als je een besluit gaat nemen wens ik je daarbij heeeeeel veel succes en hou vol
want het is echt leuker zonder drnak en de energie die je terug krijgt is ongekend.

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...