Spring naar bijdragen

De eerste stap


mien

Aanbevolen berichten

Vandaag de eerste stap gezet om naar buiten te treden met mijn probleem.
Ik zal me even voorstellen ben een vrouw van 56 ,ben getrouwd heb 2 kinderen en 2 kleinkinderen,de 3de is op komst.
Ik drink en ik neem me iedere morgen voor om vandaag niet meer te drinken maar als de avond komt neem ik weer even snel de fles.
Ik heb er nooit met iemand overgepraat ,zal ook nooit overdag iets drinken maar ik heb het idee in me kop dat ik niet slaap zonder de nodige borreltjes tot ergenis van mijn man,die het heeft opgegeven er ook maar iets van te zeggen nog.
Ik drink al 34 jaar nu ben begonnen op de dag dat mijn vader overleed toen kon ik toch slapen met mijn verdriet en zo is deze gewoonte ontstaan.
Hoop door me hier al aan te melden een stok achter de deur te krijgen en gewoon te kunnen stoppen of drastisch te minderen.
De wil is er dus ik ga ervoor.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo mien
welkom
de eerste slag heb je gewonnen
toegeven dat elke dag een paar borreltjes
nodig zijn om te kunnen slapen en dat al jaren lang
dat is te veel van het goede
plus je aanmelding op het forum,gefeliciteerd
nu nog zeggen en doen vandaag drink ik niet
succes bako

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mien en welkom,

Zo gingen er bij mij ook menig avondjes voorbij met binnen 2 uur een lege fles... natuurlijk heb je jezelf nu ingeprent dat je niet kan slapen zonder, maar realiseer je dat dat puur iets is wat je jezelf hebt wijsgemaakt en aangeleerd, dus dat kan je ook weer terugdraaien.

Hier komen is een goede zet op je weg daar naartoe. Het voornemen is echter niet genoeg: het gaat erom de gewoonte met DAAD te doorbreken, door werkelijk die eerste te laten staan, elke dag opnieuw!

De kop er eenmaal af, zal je merken hoeveel beter die overwinning op jezelf voelt! Focus je even daarop en niet op het niet kunnen slapen; probeer dat voorlopig even te accepteren, en probeer het van de drank los te koppelen, aangezien je dit middel niet meer wil zal je je met de tijd op andere kunnen gaan concentreren.

Zet em op en verras jezelf nu eens verder door de knoop NU door te hakken: vanavond gewoon die eerste NIET, want het leven is te kostbaar en je bent het waard om niet verslaafd te zijn!

liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de reacties en het is me gelukt geen sterke borrel te nemen ,iets wat vaste prik is ,
dit voelt al goed voor me was deze morgen ook een stuk fitter en fijner wakker worden
heb het kunnen houden bij 2 wijntjes en voel me daar al geweldig over
we gaan gewoon verder de aanhouder wint

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mien,
Ik herken enorm veel van je verhaal. Ben ook al ongeveer vanaf mijn 20e aan het drinken. Alleen s"avonds nooit overdag.
Ben ook 56 en heb 2 kinderen , nog geen kleinkinderen.
Mijn man heeft het ook opgegeven om er iets van te zeggen, maar het voelt erg slap van mezelf om maar niet te kunnen stoppen.
Ik drink gelukkig alleen wijn, maar dan ook meteen een hele fles.
Ben vanaf 8 dec. aan het minderen. lukt me tot nu toe de ene dag beter dan de andere. mijn streven is tot nu toe 2 glazen per dag en 2 dagen helemaal niets. Ik wens je heel veel succes, en laten we zeggen: We kunnen het !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mien

Je voelt gelijk dus al dat er iets verandert als je iets doorbroken hebt, ik vind drank doodvermoeiend, het is een killer van je gezondheid en gestel. Heb nu na 6 dagen geen drank al veer meer energie, en zie mezelf beetje bij beetje weer kleur krijgen en helderheid en rust in lijf en leden.

Minderen geloof ik niet meer in, drank wil altijd meer en niet minder.

Sterkte en ik hoop dat je er met je man over kan praten en steun kan vinden ook bij hem

Fijne avond
Belles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hallo Mien,

Ik Sanne heb het zelfde probleem. Ik neem mij ook iedere dag voor om niet meer te gaan drinken maar als het avond is dan slaat het noodlot weer toe. Ik kan het ook niet bij één glaasje laten . De fles gaat leeg ook tot ergenis van mijn man en kinderen.
Ik wil er zo graag iets aan doen , probeer het vanavond gewoon weer.
Doe je mee!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...