Spring naar bijdragen

even voorstellen

ROBERT

Aanbevolen berichten

Hallo Robert, welkom hier.
Schrijf mee op het ditjes en datjes draadje.
Mij hielp het om afleiding te zoeken. Sporten, wandelen met de hond, poetsen, kortom in beweging blijven als ik trek kreeg. En het hielp om me te realiseren dat ik trek had maar dat ik daar niet naar hoefde te handelen. Ik hoefde er NIET aan toe te geven. Maar het gevoel van trek moct er wel zijn, hoe lastig ik dat soms ook vond. Verder kocht ik alle frisdrank die ik lekker vond zodat er voldoende alternatief was. Kleine blikjes cola voor mn suikerbehoefte. In drank zit veel suiker dus dat ga je missen. Muntthee met honing, liters heb ik daarvan gedronken.
Probeer het dag voor dag te doen. 24 uur niet drinken is te overzien. Morgen is pas morgen.

Goed van je dat je stappen zet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Robert,

Prachtig kado heb je je vrouw gegeven.
En jezelf natuurlijk ook al realiseer je je dat nu misschien nog niet.
Bij moeilijke momenten hielp het mij om heel langzaam een glas water te drinken.
Ook een paar keer diep ademhalen en een fikse wandeling in de frisse lucht kan helpen.

En verder wat Bam Bam ook al schreef, probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken om je zinnen te verzetten.
En bedenk.....deze moeilijke momenten gaan vanzelf over en hoe langer je niet drinkt hoe minder vaak de trekmomenten zullen voorkomen. Het gaat echt over!!

Heel veel succes en sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Robert,

Niet alleen je vrouw, maar ook vooral jezelf heb je een heel mooi kado gegeven... stukje bij beetje zal het inpakpapier er verder af gaan en komt er een nieuwe jij tevoorschijn... is best heel spannend!

Verwen jezelf maar lekker met van alles, een lekker bad, een dagje sauna, japanse zoutjes, yoghurtcoated rozijntjes, zoek rustig aan en ongedwongen naar een nieuwe sport of hobbie, kom lekker hier van je af schrijven... alles is goed zolang je die eerste maar laat staan, het is even afzien maar het went, net zoals je jezelf het drinken hebt aangeleerd en je krijgt er zoveel voor terug (en je vrouw ook)!

liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Robert: zoals je ziet ben ik na je melding op het dagdraadje direct hier naartoe gegaan en inderdaad er zijn veel nieuwe aanmeldingen. Ik schaam me nu een beetje hoor.

Dus met sint ben je gestopt, PROFICIAT!!!

Een goede tip is dat je per dag moet kijken en vooral die eerste laten staan.
Verder is het belangrijk dat je iets gaat doen i.p.v. het drinken oftewel een soort kruk waar je even bij kan komen. Een hobby of zo. Een studie ... compleet iets nieuws.

Toen ik voor het eerst stopte heb ik een hond genomen. En heb toen vijf jaar niet gedronken.
Helaas heb ik een terugval gehad en daarom ben ik weer hier.

Sterkte ermee!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kaia

ja ga als een speer voel me goed
kost wel veel moeite, vaak van die momenten
maar afleiding zoeken voldoet
wandelen fietsen e.d
hout hakken voor de houtvoorraad houtkachel is ook een goeie
oude jaarsavond werken tot 23.00 uur
dus het is te doen we overleven het wel weer .

grt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...