Spring naar bijdragen

Marcus stopt per vandaag met drinken !


Marcus

Aanbevolen berichten

Woensdag 28 januari 2009.

Zojuist heb ik een halfvolle (lege?) fles wodka leeggegooid in de gootsteen. Er staat nog een half glas met een mixje wodka met 'Mango Dream' naast me terwijl ik dit type.
Gisteren heb ik de knoop doorgehakt; ik moet stoppen met drinken. Helemaal stoppen of alleen minderen ???
Tja, ik zou willen dat het laatste zou kunnen, maar de verhalen die ik heb gelezen op internet van ervaringsdeskundigen helpen je al snel uit de droom; als je problemen hebt met alcohol is er maar 1 oplossing : nooit meer dat ene glas nemen !

Gisterochtend ben ik, na er al eerder na gekeken te hebben, in contact getreden met 'De Helderheid'. Dit is een particuliere instantie die zich, onder andere, richt op het geven van cursussen met als titel 'een alcohol vrij leven'. Nadat ik een tijdje met een dame van het instituut aan de telefoon had gezeten en, eigenlijk voor het eerst, had uitgesproken dat ik een 'alcoholprobleem' heb voelde het aan de ene kant fijn maar aan de andere kant heel rot. Het idee dat ik nooit meer zou kunnen drinken maakt me best triest; ik ze mezelf als 'zo'n kneus die een probleem heeft en dus niet sterk genoeg is om het zelf te regelen'; maar goed; ik ga het NU wel ZELF regelen !

Morgen zal voor het eerst in lange tijd een volledig alcoholvrije dag zijn en, hopelijk, de eerste van een hele reeks ! Laten we eerst maar voor de 1e dag gaan, en dan en week en dan een maand...na die maand ben ik in ieder geval 'lichamelijk' afgekikt.
Eigenlijk heb ik al een tijdje (een paar weken) alleen maar last van de alcohol; mn lichaam doet zeer (mn lever?), ik voel me erg verrot 's ochtends en mn handen trillen de halve dag...ongeveer totdat ik weer ga drinken...echt heel triest.
Ik dacht dat mijn aanpak om geen gedestilleerd meer te drinken van een week geleden wel een goede aanpak was; maar als resultaat dronk ik de laatste week minimaal 2 tot 3 flessen wijn per dag; niet echt goed.
Als klap op de vuurpijl merkte ik dat ik naast mezelf ook mijn liefje voor de gek probeerde te houden over hoeveel ik nu eigenlijk aan het drinken was; dat was eigenlijk voor mij de druppel !!! Nu moet het stoppen !! Ik hoop zo dat het lukt.
Morgen (donderdag) meer nieuws !! Nu mn laatste slokje !

Oh ja; vrijdag begin ik bij 'De Helderheid'....zie hun site voor meer info...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Marcus,

Van harte welkom op dit forum,
Hier is de gevleugelde uitspraak; vandaag laten we de eerste staan.
Dat is gemakkelijker te overzien dan een hele week ofzo
Als je wilt kan je mee praten op ditjes en datjes. Dat kan je veel steun en herkenning geven
Ik heb nog niet gekeken op de site van De Helderheid, maar wens je in elk geval heel veel succes.
De eerste stappen heb je nu gezet, dus dat is al een pluim waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey marcus ,ik wens je veel sucses om van de drank af te blijven.ik begrijp donders goed hoe je je voelt maar schijnbaar zijn wij van die mensen die niet kunnen om gaan met een glaasje ,en dat is ontzettend jammer maar het enige wat we kunnen doen is stoppen.ook ik heb vaak gedacht dat ik geen probleem had terwijl ik wist dat het wel zo is.dus kom bij de club en laat die eerste staan mvg break

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...