Spring naar bijdragen

Nou daar ben ik ook weer..


Yoyo

Aanbevolen berichten

Ik heb me een paar maanden geleden aangemeld omdat ik vond dat ik teveel dronk en wilde dit beperken tot de weekenden, nou dat ging een hele tijd heel prima, voelde me echt top, fit en sliep als een roos, toch is het er weer ingeslopen om weer teveel te gaan drinken ook door de weeks, er ging weer een hele fles wijn door op een avond, hoe ik er zo weer toe gekomen ben daar ben ik nog niet achter, rond half 6 vast lekker een wijntje tijdens het koken en dan heerlijk ff relaxen op de bank met mn glaasje, wat voelde dat toch heerlijk, lekker doorgaan want wat maakte dat nu toch uit, de fles was toch al open? de afgelopen weken voelde ik me steeds ellendiger , doodmoe en brak, sliep enorm slecht snachts, werd om het uur wel zwetend wakker, geestelijk ook niet lekker, piekeren over de kleinste dingen vooral in de nachten en dan die droge mond ook de hele nacht door, een vreselijk gevoel samen met dat zweten en dan soms ook opeens nog behoorlijke hoofdpijn :( eergister was het weer zover en toen had ik er echt genoeg van, waar ben ik toch mee bezig? ik lijk wel niet goed bij mn hoofd om mezelf zo te martelen en mn lichaam die troep te geven, gister niks meer gedronken, heb heerlijk geslapen vannacht en voel me een heel stuk fitter vanmorgen, het is te gek voor woorden dat dit er weer zo bij me ingeslopen is en dat ik mezelf totaal aan het slopen ben, het moet nu echt afgelopen zijn, ik voel me wel zwak dat ik er weer voor gezwicht ben:( maarja we gaan er weer voor hoor! groetjes Yoyo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Yoyo, ja dat is het beestje dat verslaving heet. Het lijkt zo lekker en ontspannend.
Goed dat je weer medestanders zoekt. Als de rem er niet meer is, kan je beter helemaal stoppen. Dan denk ik van jou: wat, maar een fles per avond? Op het laatst dronk ik anderhalve liter wijn op een dag. Dat was voor mij veel te veel. Maar je kan er maar last van hebben, en beseffen dat dat ontspannende glaasje gewoon geen optie meer is.
Het is trouwens helemaal niet zo'n ramp hoor, om geen alcohol meer te drinken. Neem bijvoorbeeld in plaats van een glas wijn, een ontspannende kop thee.
Laat je niet misleiden door vriendje alcohol. Het is gewoon maar iets tussen je oren dat zegt: NU wil ik wijn!
Het resultaat ik niente, niks, nada, dat heb je zelf al gemerkt.
Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou yoyo het is net of ik mezelf hoor praten ,alleen heb ik er 2 jaar tussen zitten dat ik hier weer terug ben.ook ik dacht na 2 weken niet drinken ,ik kan de drank wel aan.nu weet ik wel beter
veel sterkte en laten we er niet meer aan beginnen en ik ben blij dat je weer terug bent.
gr. break

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk idd dat we alcohol soms erg onderschatten, als we een drugsverslaafde op straat zien denken we ach wat erg toch dat die er zo afhankelijk van is, maar alcohol maakt je net zo afhankelijk alleen word het geaccepteerd, in elke serie op de tv word er wel vrolijk een glas wijn of andere drank ingeschonken, zo lijkt het of het normaal is dat je dat doet, maar de grens is dan soms zoek, ik hoop dat we samen de kracht vinden en de wijsheid om ons lichaam niet kapot te maken, het leven is daar toch veel te mooi en kort voor toch? liefs yoyo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Yoyo,

Word nu maar een Gogo :)

Jarenlang 1 Fles wijn per avond was voor mijn lever genoeg om verhard te worden, terwijl niemand om mij heen het erkende dat ik een probleem had! Je geeft zelf al aan hoeveel beter je je voelt als je ermee ophoudt, nou ik kan je vertellen dat je pas werkelijk merkt hoeveel drank kapot maakt als je ermee stopt: ik ben veranderd van een passief mens levend in een roes naar een helder mens die zich eindelijk op dingen kan gaan richten die er voor mij werkelijk toe doen.

Goed dat je jezelf nu hervonden hebt, concentreer je daarop en niet op de afgelopen tijd dat de fles weer heer en meester over je was. Gewoon doén en steeds die eerste laten staan, je kan het jezelf weer net zo gemakkelijk afleren en als de kop er eenmaal af is ga je weer genieten van alle voordelen zonder drank... zet em op Yoyootje!

liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...