Spring naar bijdragen

Zoek een maatje

nico

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn naam is Nico 49 jaar en ben op 12 januari 2009 geheel gestopt met drinken. Ik heb dit gedaan onder begeleiding van ADB. De behandeling is nu afgelopen. Tijdens de behandeling had ik twee keer per week mail contact met mijn begeleidster. Ik heb hier veel steun aan gehad en ze heeft me door een aantal moeilijke momenten heen geholpen. Ik heb vanaf mijn jeugd altjd teveel gedronken en ook vaak veel te veel. Vele keren geprobeert om gewoon sociaal te drinken maar na het eeste glaasje was steeds de rem weer los. Ik ben al meerdere keren voor een paar weken gestopt maar toen was ik anders gemotiveerd dan nu. Toen dacht ik dat ik na een aantal weken zonder, sociaal zou kunnen drinken Die hoop heb ik inmiddels opgegeven en ben nu vastbesloten om nooit meer met drinken te gaan beginnen. Ik ben bang dat ik het twee wekelijks contact met de begelijdster ga missen. Ik vind het fijn om anoniem heel open tegen iemand te kunnen zijn. Schrijven wat je voelt en waar je tegen aanloopt. Even kunnen ventileren dat je een k#t dag hebt gehad of juist een top dag. Ik zoek naast mijn aanwezigheid op dit forum of misschien wel ipv mail contact met een maatje die ook bezig is met minderen of stoppen om elkaar zonodig te ondersteunen om ons doel te bereiken.

vriendelijke groet,

Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hermie
Ik had net je draadje zitten lezen. Ik vind het heel moedig wat jij hebt gedaan. Zeker een minder goede relatie me je partner kan een reden zijn om de fles te pakken. Probeer deze fase in je leven te zien als een nieuw begin van de rest van je leven, waar je nog van alles van kan maken. Ik heb er voor gekozen om volledig te stoppen met drinken, mijn vrouw drinkt wel gewoon haar glaasje. Zij kan het keurig bij max 3 glaasjes per dag houden. Ik weel inmiddels dat ik dat niet kan. Ik ben nu bijna twee maanden helemaal gestopt na ongevver 25 jaar gemiddeld zo'n 40 glaasjes per week te hebben gedronken. Ik dronk ook veel stiekum. Ik had altijd wel ergens een fles onder handbereik. Ik gebruik geen Refusal of ander spul, ik probeer zo weinig mogelijk met alcohol bezig te zijn. Ben bijv. ook niet spastisch av bier of Cordino gaan drinken. Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken en bezig te zijn. Ik ben op feestjes juist heel open over dat ik niet meer drink. Dit maakt het voor mij moeilijke om weer te beginnen want dan mag je weer aan iederen uitleggen dat en waarom je weer begonnen bent. Ik ontloop alles wat maar met alcohol te maken heeft zelfs een kersenbonbon sla ik af Ik voel dat ik maar een drup nodig heb om weer volledig voor de bijl te gaan. Ik ben weer trots op mezelf en dat wil ik kost wat kost bewaren. Ik heb wel sinds ik gestopt ben enorme slaapproblemen, sla hele nachten over en slik zo nu en dan maar weer eens een slaappil. Gelukkig begin ik ier ook en betje verbetering in te merken Dus dit zal ook wel goed komen.

Het allerbeste en groeten,

Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik was een stiekeme drinker. Zodra ik van mijn werk kwam was dat het eerste dat ik deed en soms had ik 's morgens een glaasje nodig om het trillen tegen te gaan. Ik wist dat het fout ging en heb ook genoeg signalen gekregen van mensen maar ik zat nog in de ontkenningsfase. Uiteindelijk heeft het me ook mijn baan gekost en heb ik een bijna een jaar in de ziektewet gezeten. De afgelopen tijd moest ik regelmatig met de billen bloot en de mensen waar het omgaat weten wat er speelt en wat zich heeft afgespeelt en daar krijg ik veel steun van. Kleine babystapjes nemen dat is waar het om gaat en gelukkig heb ik een heerlijke dochter die het verdiend om een leuke moeder te hebben. Ook toen ik veel dronk zorgde ik er altijd voor dat zij alles had wat ze nodig had, op tijd was op school, afspraken etc. maar dan was mijn energie op. Nu heb ik weer steeds meer energie om leuke dingen met haar te doen en dat is zo belangrijk. Ik ben ervan overtuigd dat ik er wel weer kom en dat dit een periode wordt waarop ik terugkijk en denk 'tsjonge wat heb je het ver laten komen'.

Refusal begin ik niet mee, kan ik mijn lever niet aandoen en eerlijk gezegd wil ik het ook niet. Ik overweeg wel om campral of zoiets te gaan gebruiken maar eigenlijk gaat het heel goed met me. Ook ik ben ineens gestopt, weliswaar gedwongen maar toch. En ook ik heb die slaapproblemen gehad, wat ik merkte is dat ik 's nachts niet en overdag een gat in de dag kon slapen. Nu doe ik dat alleen nog maar af en toe en verder toch gewoon 's morgen opstaan anders verschuift je dag-/nachtritme steeds meer. En geloof me, het gaat langzaam aan beter worden en het voordal van nuchter slapen is dat als je slaapt je dan ook doorslaapt en niet meer om 3 of 4 uur wakker wordt/blijft.

Hou vol Nico en als je het moeilijk hebt, praten en iets fysieks gaan doen dat helpt. Fijn voor je dat je partner je steunt maar is het niet moeilijk voor je om haar wel te zien drinken nu het voor jou nog zo vers is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nico: ja ik ben ook heel jong begonnen en ben er ook achter dat 'sociaal' gedoe, meedoen niet werkt bij mij. Nu ben ik blij dat ik niet meer hoef. Als je een maatje wilt vinden dan zou ik zo veel mogelijk bij ditjes en datjes schrijven. Je leert de mensen kennen en zo ontstaan er vanzelf diepere contacten.
Er worden ook wel eens bijeenkomsten georganiseerd. WElkom!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nico, bij ditjes en datjes zijn het allemaal "maatjes" die jou ervan proberen te weerhouden om te gaan drinken, de ene keer is het serieus en de andere keer een knipoog naar van alles en nogwat.
Schrijf maar mee en ontdek hoe leuk het daar is, het heeft mij in ieder geval de eerste paar weken van de drank gehouden en ben nu 6 weken verder zonder een drup.
en inderdaad ik ook geen kersenbonbon of rumboon;)

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...