Shir Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Hoi allemaal. Ik ben Shir, 40 jaar, alleenstaand moeder van 2 zoons. Ik ben dochter van een alcoholist, mijn vader. Dat is al een tijdje zo, maar ben nu klaar mijn verhaal te delen met lotgenoten of gewoon iedereen die mij hierbij kan ondersteunen. Mijn verhaal in het (heel) kortOngeveer 6 a 7 jaar geleden is alles zoiets als geescaleerd. Mijn pa dronk dusdanig veel dat zijn baan, relaties en familiebanden er ook onder begon te lijden. Hij belandde uiteindelijk bij mij thuis. Als een zwerver stond hij aan mijn deur met een tasje met wat kleren. Ik heb hem 6 weken in huis gehad.Een drama! Een hel!Zich vrijwillig op laten nemen? ALs hij dronken was zei hij "Ja", maar de volgende dag in wat nuchterdere toestand zei hij "Nee". Ondertussen moesten ik en mijn 2 zoons (toen nog maar 14 en 11 jaar) radeloos toezien hoe mijn vader, hun opa zich de vernieling inhielp.Uiteindelijk is hij (door mijn toedoen) in een politiecel beland waardoor de Bouman kliniek verplicht werd. Ineens was hij een gevaar voor zichzelf en omgeving. Rijbewijs heel lang kwijt, 3 weken verplichte opname en daarna steeds terug naar een of andere arts voor een bloedtest.DE oplossing (dacht ik toen)!Inderdaad is het een tijdje redelijk goed gegaan. Sterke drank deed hij niet meer, wel een "sociaal" biertje zoals hij dat dan noemt. Maar...blijkt nu...de verleiding om bij iedere scheet die dwars zit, toch weer naar de drank te grijpen, is er dus nog steeds. Ik begrijp niets meer van hem. Mijn eigen vader, waar ik zielsveel van hou, maar ik begrijp hem niet meer, weet niet meer hoe ik ermee om moet gaan.En helaas, sta ik er alleen voor, zijn huidige vriendin is nou niet bepaald solidair met hem en drinkt gewoon in zijn bijzijn. Ik merk nu pas dat dit probleem mijn hele leven beheerst en ben er klaar voor naar gespreksgroepen te gaan voor "kinderen van alcoholisten". Dit is een begin.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shir Geplaatst 4 februari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Bedankt , ik had dat ook al gezien, maar wist niet hoe dit te wijzigen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Shir, ik heb je gelezen. Je wordt met liefde ontvangen, maar ik meen dat er andere fora zijn,om met het probleem te dealen! Waar je meer verbondenheid vindt.Ga eens Googelen, Sterkte. Al -Anon of misschien Tactive!! kijk maar eens!Kinderen van drinkers! Zoiets!Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shir Geplaatst 4 februari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Klopt, heb al heel wat afgegoogled. AlAnon al een mail gestuurd.Er is niet zo heel veel te vinden voor (volwassen) kinderen van alcoholisten.Hoop hier overigens ook meer inzicht te krijgen in de denkwijze van mijn vader. Van hem krijg ik het niet. Hij is van nature al een 'binnenvetter', laat staan met zijn ziekte/probleem.Ik kan van jullie leren wat de beweegredenen zijn om uberhaupt te gaan drinken, maar mooier nog...om te stoppen.Overigens...voor iedereen hier op dit forum mijn oprechte respect!Alleen al je aanmelden hier is een hele fantastische stap in de goede richting! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2009 Shir, ga a.u.b even naar het forum.Ditjes en datjes, als je dan op antwoord klikt kan je plaatsen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden