Spring naar bijdragen

nieuw


Judith70

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb mij aangemeld omdat ook ik regelmatig te veel drink en nu bezig ben om daar mee op te houden.
Elke avond dronk ik wel,en vaak ook zoveel dat ik daar de volgende dag last van had.Nu ben ik bezig dit te minderen,wat soms goed gaat,maar vaak ook helemaal niet en dan verval ik weer in het oude patroon.
Hopelijk kan ik ervaringen delen met jullie.

Groetjes van Judith

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Judith,
Ik ben hier ook net voor derde dag, en gelijk word dit mijn derde dag dat ik niets heb gedronken
En iedereen hier is heel positief en ondertsteunen waar het kan,
Ga je het alleen doen Judith?? of heb je hulp?
nou welkom en lees je maar lekker in hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Judith,

Ja oude patronen... die hebben een harde hand nodig om echt doorbroken te worden, want op een lager pitje vlammen ze gemakkelijk weer op. Ik kan je van harte aanbevelen om het op een totaal andere boeg te gooien, ook al baal je daar nu misschien even van. Minderen lukt je vaak niet, omdat je remmen kapot zijn. De enige manier om echt iets te veranderen in je patroon, is je rem op een ander moment te gebruiken: namelijk voordat je die eerste neemt. probeer het te zien als experiment met jezelf: het minderen is mislukt, nu eens - om te beginnen een maandje, daarna zie je wel verder- helemaal niets?! Niets klinkt als erg weinig, ik weet het, maar de andere kant is het avontuur wat je met jezelf aangaat: je leeft maar 1 x als de persoon die je nu bent, je weet al heel lang hoe het is om je te laten leven door de drank, waarom nu niet eens een poos a woman with a mission zijn?

Het voelt zo heerlijk om niet meer te hoeven drinken, om vrij te zijn, puur en zonder die roes, die je eigenlijk niets goeds brengt dan een kunstmatig goed gevoel op een moment... verras jezelf en geef een ander patroon de kans om geboren te worden, gun dat jezelf :present:

liefs en welkom hier!
Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...