Spring naar bijdragen

nieuw hier


change

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal
Ik ben hier dus nieuw.
Ik ben een nog jonge meid van 27. Ik drink al ruim 10 jaar teveel.
Momenteel lag het gemiddelde rond de 4 halve liters per avond. (Min 2, gem 4, en wekelijks 1 maal onbeperkt)

Ik heb zeer kort geleden te horen gekregen dat mijn moeder, met wie ik heel close ben, door ongenezelijk kanker getroffen is. In combinatie met mijn alcoholgebruik had dat op mijn psyche een zeer vervelende uitwerking;
Ik kreeg accuut paniek aanvallen en dwanggedachten over dood en geweld.
Dit deed me zo schrikken dat ik vorige week zondag mijn laatse 2 blikken bier genuttigd heb, en een afspraak heb gemaakt bij de iriszorg.

Tot nu toe gaat het me redelijk goed af. Zonder alcohol ook minder angsten. Ik heb mijn hoofd zelf meer in de hand. Ik heb ook -tijdelijk?- medicijnen gekregen van de huisarts (voor het pscyhische niet om te stoppen met alcohol)

Ik ben nu heel trots op mezelf omdat ik de afgelopen 10 jaar volgens mij nog nooit 6 dagen achtereen nuchter ben geweest. Maar het voelt goed, en ik weet dat er momenten zullen komen dat ik eht ook moeilijker ga vinden niet te drinken.

Ik heb een goede motivatie; Ik wil er zijn de tijd dat mijn moeder nog leeft, ik wil geen angsten, en ik wil mijn toekomstbeelden/dromen plannen kunnen uitvoeren..

Ik weet eht allemaal goed, maar wat hulp, aandacht en gesprekken zijn denk ik altijd goed

Respect voor iedereen hier die het probeert/volhoud, of blijft proberen..en elkaar steunt

M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Change !
Welkom op het forum, je zit hier op de juiste plek.
Allemaal mensen die worstelen met ernstige of minder ernstige of helemaal geen problemen, en besloten hebben dat het genoeg is geweest.
Wat een rotbericht van je moeder, jeetje zeg, en wat dapper van je dat je de rest van haar leven nuchter wil meemaken !!
We kletsen met zn allen op : "Ditjes en Datjes", je bent daar van harte welkom !!
Lekker meedoen, het helpt goed om van de rotzooi af te blijven, vooral op momenten dat je het moeilijk hebt en bang bent dat je trek krijgt.
Zie ik je daar ??? Veel kracht teogewenst in deze moeilijke tijd voor jou.....
xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Change,
Welkom hier, goed besluit van je om te stoppen.
Ik zit zelf vandaag op dag 7 dus we lopen gelijk op denk ik zo.
Ik hoop dat je het goed blijft volhouden en de eerste niet neemt dan hoeven er ook geen andere op te volgen.
Bij de dag draad kan je altijd je ei kwijt, dus schrijf van je af.
We zijn er met z'n allen om elkaar te steunen .
warme groet Diane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Change, welkon hier en goed van je dat je iets aan je drankgebruik wil doen.
Je beschrijft dat mooi, dat je je toekomstdromen wil verwezenlijken. Dat gaat inderdaad beter zonder drank.
Ik vind het heel erg van je moeder. Toen mijn moeder stervende was, dronk ik nog veel. Daar heb ik altijd nog spijt van, om dit niet nuchter te hebben meegemaakt. Jij gaat dat beter doen!
Succes en sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Change: zet 'm op, je kan het. Heel veel sterkte met je moeder !!!!!!!! Dat je haar kan troosten en bijstaan in deze zware tijd. Zonder drank zal het zelfs een bijzondere tijd worden waaraan je later terug kan denken. xxxx :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...