diane Geplaatst 23 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2009 Hallo allemaal,ik ben Diane, en ik wil ook stoppen met drinken.Ik drink al jaren, en soms gaat het zo fout dat ik zelfs een blackout heb.Dit was dus afegelopen zaterdag het geval en nu is de maat vol.Normaal drink ik zo een 3 grlazen wijn, om vervolgens optijd in bed te liggen ivm werk( elke ochtend 5 uur opstaan)Maar dan in het weekend en dat begind dan vrijdag waneer ik thuis kom om 19.00 uurdan is het eerste wat ik deed een glas wijn, en das niet het ergste want soms denk ik heerlijk een glas port maar dan moet dus ook die hele fles leeg en dan kan er ook nog een wijntje op volgen en dat zijn dan dus die momenten dat het mis gaat .Ik ben 39 jaar oud ik heb hier in huis nog een dochter van 9 en een zoon van 18, ik ben dus gescheiden.En drank is niet eens de reden van mijn scheiding.Maar ik heb voor morgen een afspraak bij mijn huis arts en kijken wat de beste stappen voor mij zijn .bedankt voor het lezen mensen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 23 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2009 Welkom Diane!Succes morgen bij de huisarts.Ik kan alleen maar zeggen ; bekijk het per dag....."gewoon" geen eerste glas pakken!Drink lekker fris en je zult merken dat je steeds frisser wordt!Zet hem op! Het lukt je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Groetjes Tine.Ik sta zelf 4 maande droog.(Dus nog ook nog maar een beginneling...maar een begin is gemaakt) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 23 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2009 Diane welkom. Die eerste stap in het erkennen van een probleem is altijd de moeilijkste. Die heb je gezet! Goed van je dat je het wilt aanpakken. Ik weet niet waar je woont maar ik heb hier ook begeleiding van IrisZorg (de voormalige Grift), misschien kan je dat ook helpen. Kom iig gezellig meepraten op ditjes en datjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 23 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2009 welkombesluit elke dag om niet te drinken en het gaatsucces Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 23 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2009 Diane, je hebt het probleem gezien en wil het nu aanpakken, succes bij de huisarts morgen, blijf bij je stoppoging, neem jezelf voor om iedere dag de eerste te laten staan dat helpt, en wat je ook helpt als je het moeilijk krijgt is meepraten op het forum bij ditjes en datjes en dan de dagdraad, daar kun je terecht met je vragen of opmerkingen maar je kunt er ook gewoon even kletsen als je een leegte voelt van drank gemis.Succes Diane, houd moed je kunt het:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 26 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2009 Hoi Diane,Wat heerlijk voor je dat nu eindelijk die maat vol is! Hèhè, nu mag je het eens allemaal anders gaan doen, je moet er toch niet aan denken dat je zo nog eens jaren aan je voorbij laat gaan... Lekker met een boek naar bed ipv met een roes, lekker smorgens fris wakker worden ipv 'smiddags met een kater, je goed voelen over jezelf ipv je zorgen maken en je schuldig voelen... doorbreek die sleur en verras jezelf met wat er achter vandaan komt. Eigenlijk gaat het maar om dat eerst volgende moment niet toegeven aan die gewoontehandeling... lekker een pot thee maken, of spa rood met schijfjes citroen, wat lekkere dingetjes erbij, wat rommelen in huis, iets anders doen dan je normaal doet, een dagboek gaan schrijven over je drankloze avontuur, wat forummen... waarom niet vandaag beginnen, en morgen is het weer vrijdag, waarom er geen VRIJ dag van maken... even doorbijten met die eerste kop er af, de rest volgt dan vanzelf... en je krijgt er zoveel voor terug!liefs & tot schrijfs,Kaia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
diane Geplaatst 26 maart 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 maart 2009 dank je wel Kaia voor de lieve woorden,en ik moet zeggen de dagen vliegen me nog steeds voorbij moet ik zeggen .En euh ik kan nooit pas in de middag uit mijn bed komen hoor lolzzz behalve in het weekend maar door mijn ritme ben ik ook in het weekend vroeg op .Doorde week elke dag om 5 uur opstaan en werken,... in het weekend word het meest half 8 ,.. 8 uur opstaan maar het gaat goed en dat gaan we zo houden hoor warme groet,Diane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 27 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2009 Diana: van harte welkom hier, maar je hebt de weg al gevonden. Gewoon ophouden met die zooi, dat is het allerbeste. Het leven is zoveel beter zonder drank! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 29 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2009 Hoi DianeWat toevallig (of niet?) dat je vandaag ook je 7de dag zonder alcohol ingaat. Ik merk ook dat ineens mijn "normale" ritme terug komt.Tot nu toe valt het mij meer mee dan ik had verwacht. Mijn motivatie is er nu ook.En ik denk dat als je op momenten bedenkt waarom je stopt en waarvoor, het je door moeilijke momenten heen kan helpen.Het niet in huis hebben van het spul werkt ook goed.Ik wens je er heel veeeel sterkte, succes en voldoening mee!Houdt vol!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
diane Geplaatst 30 maart 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 maart 2009 hallo change, jaa wat is toeval??? bestaat toeval?Mischien presies de bedoeling en kunnen we elkaar erbij houden.Kom je ook bij de dagdraad praten??Vandaag doen we dag 8!warme groet van mij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 4 april 2009 Rapport Share Geplaatst 4 april 2009 Hey DianeEn voor je het weet, drink je al 2 weken niet meer!Het gaat best goed geloof ik, wat jij?Ga zo door!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
diane Geplaatst 4 april 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 april 2009 Hey Change,Jaa zeker hier gaat het helemaal goed hoor.Ook de weekenden gaan uitstekend moet ik zeggen .Dus we gaan samen goed dacht ik dan toch!?en we gaan door natuurlijk.groetjes van mij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden