Spring naar bijdragen

Nieuw Hier en wil stoppen

Jaane

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben een alleenstaande moeder en wil echt stoppen met drinken, maar ik moet toegeven, ik worstel er al enkel weken mee! Elke dag denk ik..morgen! Maar morgen is eindelijk vandaag en ik wil het niet meer!
Ik hoop hier een beetje steun te vinden, ik lees ook al ff anoniem mee en ik wil het echt. Al zal het niet makkelijk zijn! Niet dat ik al zolang drink, van augustus 2008, maar het is ondertussen al opgelopen tot vier flessen wijn per dag, en zelfs dan is het niet genoeg, want "s nachts kan ik amper slapen en zweten als de hel! Toch wil ik VANDAAG stoppen! Ik moet er ook nog bij vertellen dat ik Belgische ben, niet dat dat zo belangrijk is, maar wou het laten weten! En hier is het dan wel geen bevrijdingsdag, toch wil ik dat 5 mei , voor mij bevrijdingsdag wordt!

Ik weet niet hoe snel ik vertrouwd zal zijn met het forum, maar doe men best! Want ik kan wel wat steun gebruiken!

Alvast bedankt!

Groetjes Jaane x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Jaane,
Hier een antwoord van een geboren Zeeuwse :)
Goed van jou dat je wil stoppen. Wijn en jij passen dus blijkbaar niet bij elkaar.
Je inname was vrij heftig zo te lezen. Kun je met je huisarts overweg? Die kan jou medicijnen geven om de eerste moeilijke tijd te overbruggen. Ook zijn er veel nuttige online-therapieën te vinden, zoals van Tactus, Brijder, Annazorg. Deze geven je allemaal inzicht in je drankgebruik en kunnen je ondersteunen bij het stoppen.
Het wordt er echt beter op. Ik ben nu bijna een jaar gestopt (eigenlijk bijna twee jaar, maar vorig jaar heb ik een paar glazen wijn gedronken) en heb er geen moment spijt van gehad.
Veel sterkte en succes. En het zou leuk zijn als je ons op de hoogte houdt.
Vie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaane,
Heel erg welkom hier.
Ik ben van oorsprong Vlaming en er zijn meer Vlamingen op het forum.
4 flessen wijn op een dag is heel veel. Dat kan je niet blijven volhouden.
Kappen is niet gemakkelijk en gekapt blijven is ook een heel avontuur.
Bij mij was/is er geen wijn of jenever in huis. De eerste vijf dagen heb ik mijzelf opgesloten in pyjama.
Ik ging alleen naar buiten om de handvol verplichtingen die ik had: een cursus, huisarts, apotheek.
'k Heb natuurlijk makkelijk praten met een partner en 'grote kinderen'.
Sla voor de komende tijd voldoende voedsel in, zodat je voorlopig niet naar de supermarkt hoeft.
Drink veel water (echt een wondermiddel bij verslavingen).
Ga naar je huisarts en vraag om thiamine (= vitamine B1 in hoge dosis). Door het drinken krijg je een ontzettend vitamine B1 tekort. Vitamine B1-tekort leidt o.a. tot korsakov, maar ook tot lichamelijke gebreken. Ook omdat je zoveel dronk, is het goed om naar de huisarts te gaan. Ontwenningsverschijnselen kunnen heftig zijn. Bij viel het mee, ook al dronk ik ook zoveel.
Als er iemand in je omgeving is waarmee je dit kunt bespreken, doe dat dan. Steun is zeer belangrijk.
Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow Jaane 4 flessen wijn hoe krijg je ze weg... als limo zeker ? ;)

Hee worstelen is goed, na het worstelen komt de werkelijke verandering.

Het 'geheim' zit em in die eerste dag. Die eerste keer daadwerkelijk doorzetten en niet aan die !@#$hardnekkige gewoonte toegeven. Want hoe goed je er vandaag ook over denkt, 'savonds ga je als vanzelf weer met je hand naar die fles en dat glas... omdat je dat al zo lang deed. Maar het is dat ene moment, die ene dag waarop je die fles laat staan... en de toon is gezet, je wordt de volgende dag wakker en voelt je zo trots, weer in controle of your life!

Niet drinken maakt zoveel heel in je leven, op alle fronten win je er alleen maar mee. Ik gun dat iedereen, de kwestie is: gun jij het jezelf? Ik denk van wel, anders had je dit forum niet gevonden. Pas als je daadwerkelijk stopt, zal je merken hoeveel het met je deed, en gaat er een wereld voor je open. Je haalt zoveel meer uit het leven en uit jezelf! Zet em op, doe eens gek en ga dat nieuwe avontuur aan met jezelf, en laat VANDAAG die eerste dag zijn.

Van harte welkom hier & liefs van een haagse,

Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi jaane, je zegt, vier flessen is nog niet genoeg, want je kan amper slapen en ligt te zweten als de hel, dat komt van al die drank, dat gaat vanzelf weg als je stopt met drinken, ik herken dat zo, in slaap vallen, om twee uur wakker worden, nat van t zweet en dan maar wakker liggen en de dag erna nog maar wat meer drinken, sterkte met een begin maken, er zijn wel ondersteuners hier voor je :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...