Spring naar bijdragen

terug van weggeweest maar nog steeds av

nico

Aanbevolen berichten

Hallo mijn naam is Nico. na jaren veel te veel te hebben gedronken ben ik nu sinds 12 jan. 09 AV. Ik heb vele keren geprobeert om te minderen maar dit lukte nooit. Als ik 1 glaasje had gedronken was de rem los en gingen er 7 tot 10 glaasjes achteraan. Geheel stoppen is me niet tegengevallen ondanks zware beproevingen zoals vakantie op een wijn boerderij in Frankrijk. Wat me alleen erg tegenvalt is dat ik gehoopt had me fysiek snel wer beter te voelen. Ik voel me nog steeds erg moe en lusteloos en he regelmatig het bekende katterige gevoel. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik begin zelf nu een beetje het gevoel te krijgen "waar doe ik het allmaal voor" Ik ben er nog maar weinig mee opgeschoten.Ook voel ik me nog regelmatig behoorlijk depressief. Ik slik wel bijna dagelijks een slaapil omdat ik een zeer slecte slaper ben. Ik hoor graag ervaringen van andere ex dinkers. Misschien ben ik wel te ongeduldig. Vriendelijke groet,

NicoB)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nico,

Ik denk zelf dat je wat te ongeduldig bent.
Jaren lang roofbouw plegen op je lichaam is niet zomaar genezen.
Indien je klachten niet verdwijnen zo ik een arts raadplegen.
Laat dan kijken naar de leverfuncties en de alvleesklier.
Beide organen die bij verminderde orgaanfunctie vermoeidheid kunnen veroorzaken.
Je depressiviteit kan blijven bestaan maar kan goed behandelbaar zijn als je geen alcohol meer drink.
En ik als manisch depressief patiënt spreek uit ervaring!

m.vr.gr.
Romualdus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt romauldus voor de goed raad.Maar jij als ervarings deskundige weet ook dat het niet zo gemakkelijk gaat. Natuurlijk wil ik de dag plukken en genieten maar ik zal geduld moeten hebben.
groeten
Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Nico,

Welkom terug op het forum, waarvoor ik mijzelf nog maar net heb aangemeld. Als ik zo lees dat jij na ál die moeite en je -voor mij lange- alcoholvrije periode, nog altijd vermoeid en soms depressief bent, zakt de moed mij in de schoenen. Ik wil vooral stoppen met alcohol omdat ik van mijn depressiviteit af wil komen. Dit op advies van mijn psychologe.

Ik wil niet stoppen omdat het de spuigaten uitloopt. Zover is het gelukkig nog niet. Mijn alcoholgebruik is niet zo héél hoog, met soms een uitschieter (op feestjes), waar ik later veel spijt van heb. Ik houd het bij ongeveer 4 glazen per avond.

Gelukkig geeft Romualdus je een beter advies.

In elk geval : veel sterkte en succes en zet tóch maar door. Luister niet naar deze pessimiste.

Depri

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nico,

Natuurlijk is het "plukken van de dag en ervan genieten" soms moeilijk.
Maar iedere dag een kater hebben of depressief rondlopen is ook moeilijk.
Het klinkt allemaal eenvoudig uit mijn mond, maar je moet keuzes en afwegingen maken.
Tevens zou ik ook eens proberen zonder slaapmiddelen een natuurlijke slaap te bewerkstelligen.
Ik heb de ervaring met Nitrazepam (vaak voorgeschreven slaaptablet bij depressieve patiënten omdat het moeilijk is daarmee zelfmoord te plegen) dat ik de volgende dag zo duf als een "konijn" ben.
Een soort katerig gevoel dus.
Probeer eens ontspannings oefeningen, kruidenthee, een goed boek etc. om de slaap te bevorderen.

Sterkte, en we houden het droog hé,

Romualdus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi nico t is inderdaad wijze raad eens naar je lever en zo te laten kijken, je kan zelf ook lief zijn voor je lever door smorgens uit bed een glas lauw water te drinken met t sap van een citroen en na t avond eten vitamine b te nemen, voorts is t ook belangrijk lichamelijk actief te zijn en of te worden, dat gaat ook niet vanzelf maar uiteindelijk zal je blij zijn met wat je lichaam allemaal voor je wil doen, actief zijn is ook aanpakken en dat is ook goed tegen depressie, succes :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Depri. romualdus en Henkie T Bedankt voor jullie reactie.
Depri ik hoop niet dat ik je het moeilijk he gemaakt met mijn bericht. Ik ga er van uit dat een tunnel altijd een einde heeft. Hij is soms wat langer als je verwacht en dat is dan balen. Ik ben nu 4 maanden AV en dat geef ik zomaar niet op. Ik weet dat ik met een rumboon al verkocht ben. Eigenlijk ben ik best wel trots op mezelf en dt geef je zomaar niet op. Ik denk alleen dat mijn lichaam wat meer tijd nodig heeft. Het komt ook doordat ik zeer slecht slaap. Ik neem regelmatig een zoplicon slaappil maar die aan ook steeds minder doen en dan heeft het alleen maar het effect dat ik me de volgende dag dubbel gammel voel.

Ontspannings oefeningen lukt mij niet, ik voel me te gespannen om me te ontspannen. Slaapthee, warmemelk enz helpt ook niet. Ik heb het gevoel dat ik dan voor het slapen gaan veel te veel bezig ben met het (niet)slapen dat k hierdoor niet slaap. Ben nu ook uit mijn bed gekomen omdat ik nie kan slapen

Ikzou graag actief zijn maar na een paar kXt nachtenvoel je je een sombie en kom je tot weinig. Ik weet wel dat na een goede dag een goede nacht komt maar zonder pil slaap ik niet en met een pil slaap ik wel maar voel me de volgende ochtend alsof ik niet geslapen heb. Het schijnt een soort nepslaap te zijn die je van die pllen krijgt.

Ik ga zo mijn madje weer in om het nog een keer te proberen.

Groeten,

Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helpt rusten?
Het is belangrijk dat mensen die moe zijn op tijd rust nemen. Het veronachtzamen van vroege moeheidsignalen kan resulteren in overspanning of burn-out. Eens een bepaalde grens gepasseerd en de relatie tussen moeheid en geleverde inspanning verbroken is, werkt het advies van 'rustig aan' juist averechts. Chronisch vermoeide mensen moeten in plaats van zich fixeren op hun vermoeidheid opnieuw een ritme van inspanning en ontspanning opbouwen

het is zaak een goed ritme op te bouwen, goed actief en met gezond eten en vooral met een goeie regelmaat met goed bewegen, succes :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...