Spring naar bijdragen

waarom weer


PEM

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik schaam me dood. Ik ben weer gegonnen met drinken...

In november vorig jaar ben ik gestopt. Toen ook gestart met dit forum. Dat heb ik in het begin heel enthousiast gedaan, later wat minder en uiteindelijk helemaal niet meer. Het ging goed. Met af en toe een lichte misser. Waarbij ik toch de draad weer goed kon oppakken. Tot deze maand. Ik ben weer helemaal in het oude vervallen. Gisteren zo erg dat ik me lam gezopen heb. Mijn partner heeft mij in bed heeft moeten leggen enz enz. En eigenlijk nog veel meer. Ik schaam me dood.

Waarom, ja dat weet ik niet, want het ging erg goed.
Ik was weer helder.
Ik sportte weer.
Ik was minder moe.
Ik was weer een geduldige moeder.
Ik had meer energie.
Ik werd weer socialer.
Ik werd weer slanker.
Ik besteedde weer meer aandacht aan mezelf.
Ik was een betere partner.

En ondanks dit lijstje heb ik me gisteren zo klem gezopen, zomaar uit het niets.
Ik heb weer hulp nodig. Ik was al onder begeleiding van de Brijder, had afgebouwd (want het ging goed). Ik zou aankomende vrijdag voor het eerst naar een praatgroep gaan voor de zekerheid zeg maar. Nou niet voor de zekerheid. Ik heb het gewoon nog nodig. Ik kan niet van de wijn afblijven! En voor mij geldt inderdaad. De eerste laten staan, want ik kan het niet bij 1 houden.

Dus hier ben ik weer, hopende op steun om het deze keer wel vol te houden. Ik moet / wil volledig stoppen want ik kan geen sociale drinker zijn.Dat is nu wel gebleken. Ik zeg met nadruk moet /wil, omdat ik wel wil maar ook weer niet zeg maar. Ik ervaar het nu meer als ik moet, als een straf, iets dat mij moet overkomen. Ik ben gewoon verslaafd en wil daaruit maar weet niet hoe, ondanks proffessionele hulp. En waarom ik heb een goede baan, partner (vol begrip en geduld), en kids. Alleenmaar redenen om te stoppen, en toch is het zo moeilijk!!!!

Help!!!

Lieve groet Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo PEM,
Op een dag lukt het je. Je bent niet de enige die wel eens keihard is teruggevallen.
Je noemt een heleboel voordelen op van het niet drinken. Zijn die voordelen er echt voor jezelf of vind je voor anderen dat je zo beter in het plaatje past?
Bij mij ging het zo dat ik eerst voor anderen wilde stoppen. Dat lukte wel voor een tijdje, maar dan nam de spanning teveel toe en dacht ik, barst maar, dit kan ik niet en ik ga toch lekker weer drinken.
Op een gegeven moment kwam er een klik, en ben ik het voor mezelf gaan doen. En toen lukte het wel.
En of ik nou een betere partner ben, zie ik er elke dag tiptop uit, ben ik aanvaardbaarder?
Nee hoor, eigenwijzer dan ooit. Maar wel blijer met mezelf.
Ik hoop dat jij dat ook gaat voelen, want die drank brengt je uiteindelijk niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag PEM,

Ik ben hier zelf ook nog niet zo lang, maar jou verhaal klinkt mij heel bekend in de oren.
Zo een situatie heb ik ook dikwijls mee gemaakt.
Ik weet heel goed wat je door maakt, en wat je voelt.
Momenteel gaat het nog altijd goed met mij, en ik hoop uit de grond van mijn hart dat
alles bij jou ook weer goed komt. Je hebt zelf al bewezen dat je het kan.

Ik wens je veel moed, en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Marjo, Vie & Geert111,

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik weet nog niet zo goed hoe of wat. Met nog een kater van gister heb ik me weer aangemeld. Ik heb het dagdraadje al een paar keer gelezen vanochtend, maar van schrijven komt het nog niet echt, althans op het dagdraadje niet. Ik lees wel heel veel verhalen en put daar een hoop moed uit. Minderen is voor mij geen optie. Stoppen. De 1e laten staan. En idd Vie niet voor anderen voor mezelf. Het gekke is dat ik gisteren daar heel erg mee bezig was. Dat ik niet meer wilde drinken, dat ik mezelf niet voor de gek moest houden. Zoeken naar oplossingen. En toch...... kwam dat duiveltje.

Dank jullie wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Pem, je bent verslaafd en nu werd je dat even duidelijk gemaakt, dan weet je nog maar dat het niet klaar is, t is niet echt een ramp, je hebt een half jaar niet gedronken, je kan gewoon opstaan en doorgaan en er van leren.
dat is de reden van t drinken van gister, je hebt er nog een les over te leren, je moet wat met die kant van je die wel drinken wil die kan je niet zomaar t zwijgen opleggen, je kan m niet negeren, je moet er me leren omgaan, zorgen dat die geen reden heeft meer aan je te knagen.
Ik ben nog maar twee weken drankvrij maar Ik hoef niet meer te drinken. daarmee is t nog niet klaar hoor, t drinken is klaar, nu t hoe en waarom nog, datzelfde geld voor jou
iemand zei hier, t werkt als je er aan werkt

welkom terug en succes Pen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Pem,

Ook voor mij zoooo herkenbaar, waardeloos he? Maar toch, weer de eerste stap, geweldig. Ook ik kan niet sociaal drinken, denk vaak van wel, ook omdat ik wijn lekker vind, verslaafd ben vooral.
Stoppen met drinken is nu eindelijk kiezen voor jezelf, je bent het waard!! Je bent meer en verdient meer dan steeds dat geworstel en vechten.

Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pem!

Mede door de alcohol (en te veel een ongeruste moeder zijnde) ben ik mijn partner geestelijk al kwijt. Hij is er nog wel maar hij zal me gaan verlaten... ik heb het vergooid hierdoor, moet nu proberen die geduldige moeder te zijn in een wel heel onzekere toekomst, hou van jezelf! moet ik nu nog even leren.

Groet,
Geugien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PEM,
We zijn verslaafd. Je hoeft je niet te schamen, omdat je ziek bent.
Het is te prijzen dat je weer hebt kunnen stoppen en de negatieve spiraal hebt doorbroken.
Leren lopen of fietsen is een gelijkaardig proces. Het gaat met vallen en opstaan.
Je bent opgestaan, veeg je knietjes af en stap weer op die fiets. Zonodig geven we je weer een duwtje in de rug en voorlopig zullen we voor je uit fietsen, zodat je niet de volle laag van de wind krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pem,

Schaam je niet voor jezelf hoor, jíj bent niet fout, die verslaving is fout. Het wordt niet voor niets ook een ziekte genoemd. Erkennen dat je verslaafd bent is een eerste, goede stap dus wat dat betreft is het je hier opnieuw melden fantastisch.

Wat anderen ook zeiden: doe het echt voor jezelf. Al het andere in je leven is wel met je verslaving verbonden, maar toch ook weer niet. Probeer de verslaving als iets heel losstaands te zien van andere dingen: het is een verslaving en die wil je aanpakken. Punt. Al het andere in je leven speelt daarin even geen rol, veel dingen komen dan vanzelf wel goed (m.u.v. overmacht, zoals bv. ziekte).

Als het je lukt je verslaving de baas te zijn (en je wílt het, dus dat is goed), zal je het wellicht niet meer als een straf zien, maar als een wijze les. Een zware les, dat wel, maar een les waar je alleen maar sterker uit zult komen!

Fijn dat je steun hebt van partner en kinderen. Praat er ook veel met je partner over (ik weet niet hoe oud je kinderen zijn) en wees eerlijk, bovenal ook tegen jezelf. Dat helpt echt. Maak duidelijk dat er nu maar één ding belangrijk is en dat is: vandaag drink ik niet. Leg uit dat het de komende tijd vooral elke dag opnieuw niet-drinken zal worden, hoe het 'werkt' zeg maar.

Heel veel sterkte!!! Ik doe met je mee: vandaag drink ik niet (gisteren dus wel, net als jij).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi PEM,

Wat is het toch een k#tverslaving he!

Ik vind het juist goed dat je je schaamt, vanuit dat gevoel ben je weer hier gekomen, want je wil niet weer daar in die verslaving zijn en dat is zo verdomde gevaarlijk als je er weer eenmaal van geproefd hebt...

Hee je weet nu dat het echt niet kan, soms moeten we ergens blijkbaar tig keer op gewezen worden om het goed door te laten dringen.
Maar je weet ook dat je het zonder kan, en hoeveel beter je je daarmee voelt. Dus ga gewoon verder met waar je gebleven bent en zie dit als punt waarop je even extra de aandacht moest vestigen, geen twijfels meer in je hoofd en met meer toewijding aan jezelf werken, naar de praatgroep gaan... want je bent het waard en je hebt recht op een leven om van te genieten zonder destructieve verslavingen!

Sterk dat je nu weer aan de bel trekt, het was zo gemakkelijk geweest om je er nog verder in te verliezen... dit geeft toch zelfvertrouwen,

Welkom terug & liefs,
Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...