Spring naar bijdragen

Ook ik wil graag naar jullie luisteren...

Gees

Aanbevolen berichten

Ik ben Gees, een vrouw in haar 58e levensjaar.
Samen met mijn partner, met wie ik al ruim 42 jaar een relatie heb, hebben wij 3 kinderen gekregen, en 5 jaar geleden zijn wij oma en opa geworden van een kleindochter.

Met de alcohol voer ik (in het geheim) al een ruim 25 jaar durende strijd, waarvan de laatste 7 jaar erg heftig zijn geweest, mede door ingrijpende emotionele gebeurtenissen.

Tientallen malen ben ik gestopt geweest, variërend van 1 week, enkele maanden, tot zelfs bijna 1 jaar.
Daarbij rook ik 1 pakje sigaretten per dag.
Erg veel gezondheidsproblemen (gehad), talloze malen in ziekenhuizen gelegen.
Als ik met de alcohol door ga komt het niet goed.
Ik sta dan nu ook 4 1/2 week droog, op eigen kracht.
Inmiddels heb ik hulp gezocht (en gekregen) en bij mijn zoektocht stuitte ik bij toeval via een radio-uitzending op jullie site.
Ik volg al een tijdje jullie forum en het dagdraadje geeft mij herkenning, erkenning en steun, en jullie onderlinge warmte doet mij goed.

Wie weet kom ik binnenkort met mijn verhaal maar jullie verhalen zijn in ieder geval voor mij als een warme douche!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom, Gees, en dapper van je dat je je hier aangemeld hebt!
De eerste stap is gezet!
Zoals je al gezien hebt, praten wij dagelijks op "ditjes en datjes".
Praat mee, of lees alleen maar mee, je bent meer dan welkom!

Het is inderdaad voor ons allemaal een verademing je tussen mensen te bevinden die begrijpen wat het betekent om verslaafd te zijn!
Vier en een halve week droog, wauw, da's al heel wat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gees,

Van harte gefeliciteerd met je 4,5 week (!) nuchter, en dat op eigen kracht, dat geeft toch zelfvertrouwen! Van hier af aan is het een kwestie van elke dag opnieuw die eerste laten staan, want het leven is zoveel mooier als je vrij bent! En vanonder de alcoholroes komt een heel mooi nieuw puur mens tevoorschijn...

Ik denk dat je nu ook nog eens een heel goed wapen hebt ingezet, want samen zijn we sterk! Dus van harte welkom hier en HOU VOL :present:

liefs,
Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weeks later...

Dag Gees,

Ik vind het al enorm goed dat je 4,5 week nuchter bent! Ik stop vanaf vandaag en het is al heel lang geleden dat ik minstens één dag niets heb gedronken. Waarom weet ik niet goed want ik heb een goede baan, een lieve partner, een mooi huis, ...
Ik ben blij dat ik je verhaal herken, vooral in dat 'stiekeme' waarvoor ik me doodschaam. Ik ben 31 en heb soms al keren gehad dat mijn partner me 'anders' vond maar niet door had dat ik gedronken had, het doet me pijn om dit eerlijk te bekennen. Ik doe op tijd de lege flessen weg, ik poets mijn tanden veel, ik weet precies hoe laat hij thuis is om alles weg te doen, ...
Ik wil er van af en ik wil terug mijn eigen zijn en terug de rust vinden.
Ik wens je veel sterkte en dit voor iedereen die hiermee bezig is.
Zelf doet het me ook goed om de verhalen te lezen, want ik praat er met niemand over en het valt me zeer zwaar. Ik vind het ook moeilijk om erover te praten.
Lieve groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...