Spring naar bijdragen

een nieuw iemand (helaas)


aurelie

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Ik ben nieuw en ik vind het genoeg geweest met mijn drinkgedrag, ik denk dat als ik zo door doe ik alles ga verpesten en ik er niet meer uitgeraak. Ik heb een lieve partner, we zijn nog niet getrouwd maar het is een super relatie.
Ik drink elke dag een glas of twee na mijn werk voordat mijn vriend thuiskomt, 'als aperitief' en soms wanneer ik eerder klaar ben 's avonds met werk of onze verbouwingswerken drink ik nog een glas. Het is nu echt een gewoonte aan het worden en gezelligheid relateer ik aan een (meerdere) glaasje (s). Ik ben bang da die gewoonte erger wordt en ik niet meer zonder kan. Nu op mijn werk ben ook weer niet fris in mijn hoofd omdat ik gisteren'gezellig' glaasjes gedronken heb bij het eten maken, mijn vriend niet want hij was nog wat bezig in ons huisje beneden (we wonen boven onze verbouwing). Dit vind ik niet kunnen voor mezelf maar het lukte niet om er af te blijven (nu schaam ik me rot omdat ik dit schrijf). Ook ben ik bang dat ik net als mijn vader word: hij is depri, verzorgt zich niet, drinkt, rookt, en dit terwijl hij het aan zijn hart heeft! Hij is nog maar 61. Hij is tien jaar geleden werkloos geworden en dit heeft een ferme deuk in ons gezin gegeven, ook voor mij. Maar daarom mag ik mij niet als slachtoffer opstellen en wil ik niet mij zo gedragen als mijn vader: lekker een glas of een glas als 'troost'.

Wel, groetjes en ik vind dat jullie goed bezig zijn, zo te lezen, veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

moeilijk,herkenbaar,welkom
kom en lees mee op de dagdraad
reargeer wel of niet
je zal niet geoordeeld worden,doch de regie van je leven heb jezelf in handen
het hoe of wat te handelen ,daar bestaan handvatten voor
de besluiten en het doen is aan jou
liefs en sterkte bako

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo aurelie,

welkom!

met dank voor je reactie aan mij.

dapper van je om je probleem aan te willen pakken!

dit is de eerste stap meid!

je kunt heel veel leren van het forum, doe ik ook.

ik sta nu bijna 2 maanden droog (zonder medicatie) en het kost me deze keer weinig moeite.

als je ècht overtuigd bent (en geen achterdeurtjes open houdt) moet het lukken!!!!!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi Aurelie,

Ik herken me in jou verhaal.
Ook ik lijk in de voetsporen te treden van mijn vader die fout bezig is.
Ongelooflijk confronterend om te zien waar hij nu zit en precies dezelfde weg op lijken te gaan.
Hoe zo'n fout voorbeeld je blijkbaar toch niets leert, het voelt aan als mislukt te zijn... of zelfs dom...

Ik ben nog niet zover als jij, mijn ogen gaan nog maar net open... en 't geeft mij heel veel verdriet...

Groeten,

Groen2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo aurelie,

ik ben benieuwd hoe het jou nu vergaat?

lukt het je om droog te blijven?

ik ben niet vaak ingelogd, dit forum en mijn internet behandeling doe ik dus ook "stiekem"....
dit zul jij zeker herkennen.

ik sta nog steeds droog en ik hoop zo dat dit jou ook lukt!

er is een enorm stuk spanning bij mij weggevallen.
met name de continue angst/stress om betrapt te zullen worden.

en je hoeft je echt niet te schamen omdat je het stiekem doet/deed hoor!

ik deed het stiekem omdat ik wist dat mijn partner mij hier ook niet bij zou kunnen helpen.
ik ben degene die dit probleem zelf op moet (willen!!!) lossen.
ik zou hem er mee belasten en bovendien drinkt hij zelf amper, dus voor hem moeilijk te begrijpen en voor mij moeilijk om uit te leggen.
en omdat ik tè vaak gestopt ben geweest en elke keer als ik toch weer begon mezelf hier om verachtte zou ik mezelf ook nog eens gezien door zijn ogen dubbel verachten.
en dan is de cirkel weer rond en zou ik weer een stukje dieper zakken.

jij bent nog jong, ik wens je niet mijn jarenlange drank ellende toe!

ga er voor aurelie, het is het dubbel en dwars waard!!!!!

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Gees,

Bedankt voor je berichtje, doet goed. Ik ben nu Puck ipv Aurelie want ik kon me niet meer aanmelden met die naam. Het gaat niet zo super, een tijdje ging het: zonder drank en het niet missen! Maar gisteren een feestje en eergisteren, ik had afgesproken met mezelf om er maar een of twee te drinken en het liefste niets maar het zijn er toch meer geworden en afgelopen zondag ook nog een beetje stiekem, terwijl ik er al drie op had. Pff, soms zie ik het niet zitten en ben ik bang. Ik zit inderdaad niet veel op de PC, dat lukt niet goed.
En jij, hoe gaat het? Lukt het?
Fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...