AgnesC Geplaatst 12 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2009 Ik ben een alleenstaande vrouw van 47 jaar en drink meer dan goed voor me is. Op zaterdagochtend sla ik 4 flessen wijn in met de bedoeling daar de hele week mee te doen. Alleen lukt dat helaas niet. Op maandag ben ik zeker al aan de 3e fles bezig en op dinsdag moet ik gaan bijhalen. Eind van het liedje is dat ik zo'n 7 flessen in de week leeg drink.Ik heb best veel activiteiten in de avond waardoor ik rond 19.00 of 20.00 uur weer de deur uit ga maar het kan dan best zijn dat ik bij het avondeten al 2 wijntjes op heb. Als ik ga sporten dan pak ik de draad weer op als ik thuis ben maar als ik mijn verenigingswerk doe ga ik daar na de koffie weer vrolijk door met meer wijn.En dan thuis weer he?Als ik naar bed ga neem ik standaard een glas wijn mee naar boven maar gelukkig val ik bijna direct in slaap. Dat glas wijn gaat dan in ieder geval door de gootsteen de volgende morgen.Ik wil heel graag gaan minderen en ik hoop dat het mee posten op een forum daarbij kan helpen. Daanaast weet ik dat ik een heleboel dingen wel kan als ik het wil maar bij drank is dat wel het allermoeilijkst.Ik ben al wel zo ver dat ik het vanzelfsprekende kan doorbreken. Direct bij thuiskomst een eerste glas wijn inschenken doe ik al niet meer. Naast de computer standaard een glas hebben staan doe ik niet meer. Maar nu is het bijvoorbeeld zondagochtend, en ik ben om 08.30 opgestaan. Ik heb al ontbijt op en 4 koppen thee en nu denk ik al aan een wijntje.....Ik wil daar vanaf, en ik heb besloten om daar nu echt iets aan te gaan doen.Ik hoop dat het posten op het forum en het lezen van andermans belevenissen mij daarbij kan helpen.Groetjes AgnesC Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AgnesC Geplaatst 12 juli 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 juli 2009 De volgorde denk ik ..Van vroeger uit, mijn vader was (ook) een alcoholist en op zondag kwam na de koffie de borrel op tafel. Dat zal misschien een beetje later zijn geweest maar rond 13.00 uur was het dan wel zover..Ik drink dan geen koffie maar ik drink thee en als ik daar al 4 koppen van op heb dan is het tijd voor de volgende stap terwijl ik weet dat 12.00 uur veel te vroeg is. Ook op zaterdag heb ik tegen lunchtijd al wel zin in een wijntje. Door de weeks heb ik dat niet. Dan is het wijnmoment pas na thuiskomst (na 18.00 uur).Afijn ik ben nu al wel bezig met het moment uitstellen...Straks maar even sinasappels persen denk ik. Ik moet nu ook nog even weg, de kat van mijn zus eten geven dus dat helpt ook... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 12 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2009 Welkom Agnes.Mij zelf is minderen niet gelukt, ik zat zo weer op het eerdere niveau.Dus ben ik gestopt. En dat bevalt heel goed.Ik zeg niet dat jij dat moet doen, maar het is wel simpeler dan steeds te denken: zal ik nou wel, zal ik nou niet.....Het is een beetje een kwestie van plannen, denk ik, en jezelf een doel stellen. Wat wil je precies bereiken met minderen of stoppen? Behalve dat je het teveel vindt?Je kan ook mee schrijven op de dagdraad. En er zijn veel tips te vinden bij de topics tips en adviezen en thema's rondom alcohol.Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AgnesC Geplaatst 12 juli 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 juli 2009 Hartelijk dank voor jullie feedback.Vie ik weet het inderdaad nog niet helemaal. Misschien is proberen te stoppen ook wel een optie. Ik heb eens meegedaan aan een test van de Breider stichting of zo. Ik krijg geen afkikverschijnselen van het stoppen maar ik blijf wel enorme trek houden in een wijntje. Een avond overslaan zou in principe nog makkelijk kunnen alleen dwing ik mezelf niet omdat te doen.Zoals ik al schreef : als ik iets echt wil dan kan ik het. In oktober 2007 ben ik gestopt met roken. Dat lukte zonder problemen. In december 2007 ben ik gestart met sporten, daar ga ik tot op heden mee door. In 2008 ben ik gestopt met nagelbijten, dat lukte best aardig maar ik heb nu even een kleine terugval. Dat komt wel weer goed. Per Januari 2009 had ik het voornemen om tenminste 5 kg af te vallen ( van 70 naar 65 kg) en dat is gelukt. Nu ga ik het volgende aanpakken waarbij ik een soort wedstrijd met mezelf aan ga , scores bijhoud in excel, en een einddoel voor ogen.... Miijn methode die bijna overal voor werkt moet hier dus ook voor gaan werken.. Het punt is ook een beetje dat ik niet echt warm loop voor cola, sinas, 7up, Spa & fruit, appelsap ... etc.Het enige dat ik nog een beetje lekker vind is Crystal Clear. Ook een goede methode : drink na elk glas wijn een glas water..Ik ga de dagdraad ook zeker in de gaten houden maar ik heb weinig met rijmelarij over en weer. Ik heb meer aan " hoe lastig vind jij het om de drank te laten staan " Ik moet nog even zien waar ik mijn ei kwijt kan.Misschien moet ik wel zelf een discussie openen ..? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 12 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2009 Rijmelarij Agnes? Dan ben je zeker per ongeluk op de woorddomino terecht gekomen of het donderdags onzinhoekje. Op de dagdraad wordt niet altijd over serieuze onderwerpen gesproken, maar zodra iemand dat aangeeft, of soms spontaan, gebeurt dat zeker wel.Oh, maar misschien bedoel je de opening van vandaag met gedichten. Overigens vind ik de drankjes die jij noemt, allemaal ook flauw en niet de moeite waard.Bij tips en adviezen staan veel lekkere recepten voor vervangende dranken. IJskoude spa-rood met ijsblokjes blijft voor mij een topper, maar ook tomaten-groentesap met verse limoen en lekker veel tabasco. Ik zie het tegenwoordig niet meer als vervangend, maar als echt lekker.Maar zoals je al zei, als je iets wil lukt het je wel.En ehhhh, ook sporten gaat nog veel beter zonder drank op!Veel geluk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AgnesC Geplaatst 12 juli 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 juli 2009 geeft niks hoor Dar.Ik zit vandaag voor het eerst op de site en trok wellicht inderdaad een te vroege conclusie na het lezen van een paar topics. Ik ben zeker nog op zoek naar de juiste invalshoek en niet van plan om direct al weer af te haken. Mijn " rijmelarij" was ook nogal kort door de bocht. Spa-rood vind ik niet lekker maar tomaten groentensap wel weer. Ik drink wel thee, maar weinig of geen koffie.Ik overpeins mijn vooroordelen nu nog eens een keer en ik besef dat ik de laatste tijd heb gepost op een Sonja Bakker site waar iedereen de hele dag bezig is met het minder eten. Werkelijk elke posting gaat over het wel of niet houden aan het dieet. Dat deel je dan met elkaar.Op deze site is de benadering denk ik heel anders. Correct me if I'm wrong maar :a) mensen zijn er voldoende lang vanaf dat de drank niet langer de eerste gedachte is en mocht dat al wel zo zijn dan hebben ze het er misschien liever niet over als wel ??Ik hoor graag hoe jullie er tegen aan kijken ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AgnesC Geplaatst 12 juli 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 juli 2009 Dar,Dat ga ik zeker doen want vandaag was geen beste dag en ik heb alle steun hard nodig!Groetjes,Agnes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden