Spring naar bijdragen

Nieuw bij forum


Tweety

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ook ik ben nieuw bij het forum.
Al eerder wel eens wat van gelezen maar nu toch ook maar zelf aangemeld.

Ik ben een vrouw van 49, woon samen, geen kinderen, werk fulltime. Ik drink al jaren en vaak teveel. Al eerder ben ik wel eens gestopt maar steeds weer begonnen. Gemiddeld drink ik 5 tot 6 glazen per dag. Meest wijn maar ook wel eens een biertje vooraf of een glaasje ouzo oid. Soms- bv aan het begin van de week- drink ik veel minder ( bv 2 glazen). Goede voornemens! In de loop van de week zakt dat weer af. Ik heb ontdekt dat ik het drinken uit kan stellen door na het eten buiten actief te zijn. Bv wandelen of fietsen. Moeilijkste moment is echter het thuiskomen. Dan is de behoefte erg sterk en het lijkt wel of ik me zonder glas wijn niet kan ontspannen.

Ik ben in afwachting van internetbehandeling. Het schijnt erg druk te zijn en daarom heb ik nog geen hulpverlener toegewezen gekregen. Misschien goed om nu via forum wel ondersteuning te zoeken. Na gisteravond teveel gedronken te hebben en - opnieuw- ruzie met mijn partner te hebben gehad, heb ik besloten om maar weer eens volledig te stoppen. Dat is me in het verleden beter gelukt dan met mate te drinken. Hoewel ik dat laatste het liefst zou willen.

Ik herken veel in de verhalen die ik heb gelezen. Ik hoop wat tips en ondersteuning te krijgen en ook te kunnen geven.

Tweety

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tweety,

Een heel herkenbaar verhaal. Ook ik neem me na het overvloedige weekend voor om het wat minder te doen maar ga al gauw weer het schip in. Ik weet dat mijn zusje het beter zou vinden als ik minder drink en ik probeer het voor haar ook wel te bagateliseren maar tja .. eigenlijk ben ik heel fout bezig.

Ik vind het heel dapper dat je deze weg bent ingeslagen en ik hoop dat je wat steun kunt vinden op het forum.

Groetjes,
AgnesC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tweety,

Inderdaad, het thuiskomen is het moeilijkste. Ik heb gezien mijn drinkgedrag tot vandaag eigenlijk geen recht van spreken maar wat mij helpt is als ik het drinken uitstel, eerst eet en dan ga sporten of bewegen. Neem de ruzies als signaal, dat heb ik niet gedaan en dat heeft mijn relatie doen stuklopen, laat je dat niet gebeuren, voorkomt veel verdriet. Heel veel succes.

Gr

Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Tweety,

Ik zou ook heel graag een sociale drinker willen zijn. Maar helaas is dat niet voor mij weggelegd.

Totaal stoppen werkt voor mij het best.

En zoals Ron zei, uitstellen van die eerste.

Ik heb ontzettend veel aan het forum hier.

Schrijf lekker van je af en lees mee.

Lieve groet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...