Spring naar bijdragen

JeeWee, 47 jaar

JeeWee

Aanbevolen berichten

Het moet er een keer van gaan komen. Ik drink al jaren veel te veel, langzaam toegenomen hoeveelheden en uiteindelijk denk ik dat er geen dag voorbij gaat, alleen soms als ik weer eens ECHT teveel gedronken heb, zonder dat ik drink. Ik drink zeker al 15 jaar te veel.
Een rustige dag is 4 flesjes bier, maar het gros van de dagen zijn het er 6-8. En soms meer dan 10.
Per week toch al snel 1,5 krat bier.
Laatste tijd merk ik ook dat ik sneller drink, als ik een flesje bier neerzet, dan is die zeker na 5 minuten leeg, ook het 6e of 8e flesje. En dan wil ik weer een nieuwe.
Ben 1,5 jaar geleden een keer een maand gestopt en dat ging, niet met plezier, maar geen serieuze ontwenningsverschijnselen. Was wel blij dat de maand erop zat en onder het mom van "ik kan het dus nog" is het drinken voortgezet als daarvoor. Dus ik denk dat minderen niet de juiste optie voor me is, maar zou dat wel het liefst bereiken, want een biertje vind ik wel erg lekker.
Welnu, ik hoop vele adviezen, veel steun en wat al niet meer te vinden, maar ben me tevens erg bewust dat ik het wel zelf zal moeten doen.
Grootste vraag, hoe leer je de gewoontes af (bij thuiskomst na werk direct het eerste flesje) en hoe beheers je je - altijd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi welkom Jeewee.

Dat is een goeie vraag, hoe beheers je je.

Hoe gaat dat bij jou, als je thuiskomt. Is dan het eerste wat je denkt: hèèè, en nou een biertje... ?
Die gewoonte kan je natuurlijk als eerste doorbreken.
Bijvoorbeeld: hm, en nu eerst uitgebreid onder de douche.
En dan iets lekkers te eten maken.

Die drang is (voor mij tenminste) een kwestie van een vastgeroeste gewoonte doorbreken.
En je wil toch niet vastgeroest zijn?

Sterkte, en knap van jou dat je iets wil veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vie,

Bedankt voor je snelle antwoord. Gaan we aan werken - andere dingen doen om de drang toe te geven aan die trek te negeren. Kijken of dat werkt.
Het zal wel een lange weg worden ben ik bang voor. Maar net als met roken (nu 4.5 geheel vrij) moet dit toch ook lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom JeeWee

stel jezelf een haalbaar doel
of haalbare doelen die ook aanvaarbaar zijn
van 8 naar 7 biertjes zal je niet brengen wat je bereiken wilt denk ik
probeer te minderen zoals jij dat in gedachte hebt
en kijk of dat gaat en of je dat dan ook vol kan houden
succes

Henk

(denk eerst na over je te bereiken doel, schrijf t ergens op en ga daarvoor)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...