Spring naar bijdragen

en wéer eentje derbij


moosszz

Aanbevolen berichten

Hoi ben dus Moossz en kamp op verschillende tijden , gelukkig met tussenpozes tegenwoordig, toch nog met mijn alcoholprobleem.
Ik heb bps/ptss waarvan de bps onder controlle(alleen de trekken nog:()..
Ptss is echter wat moeilijker om onder controlle te krijgen en voor mij DE grote trigger...gebeurt er iets wat mij in de war maakt/al vermijd ik de meeste crisisvolle situáties...dan grijp ik weer naar me wijntje om even niet te hoeven/kunnen voelen denken...
het lukt me met steeds grotere tussenpozen maar helemaal alleen dus dchijnbaar niet voor langere tijd.vandaar dat ik bij jullie wat hulp en steun kom zoeken en misschien ook geven....
Greetsz me Moosszz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

moos ook jij welkom
zie dat je ditjes en datjes al gevonden hebt
hoop dat je wat aan het forum hebt ook al heb ik nu het gevoel
dat je je nog een buiten staander voelt
val er maar gewoon tussen in en vraag duidelijk wat er speelt
waar je een antwoord op wil hebben
laat je niet kopschuw maken
ga ervoor iedereen is een keer begonnen
dapper van je dat je je hier gemeld hebt
succes bako

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voelde me idd eventjes genegeerd maar weet dat dat bij mijn bps kan horen....
sorry voor dat
alsnog thnxs for tha welkom......
heb idd ditjes en datjes gevonden en vindt het een verademing te lezen dat ik niet de enige ben.....
greetsz By me Mo

Ben vandaag weer alcoholvrij,dat weet ik altijd s'morgens al....erg he.......(gister nog halve fles op ,na maandag Tilburg kermis (teveel impulsen en dan komt mijn ptss/bps om de hoek kijken toen bijna niets gedronken!!) en dinsdag wel weer 2 en een hlf fles , gisterochtend de rest, weer 2 dagen kwijt dus...nah kwijt....nutteloze dagen dan.....
Voel me goed vandaag , hoop vele hier met mij...
Sterkte voor eenieder hier
moosszz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja stom zonde
leef per moment
trek direct aan de bel als de drankduivel te dichtbij komt
vraag op ditje en datjes hulp/áandacht
niet getreurd
opnieuw beginnen
gebruik de kookwekker als je trek hebt
zet hem op 15 minuten
overleef je dat ,dan weer 15 minuten
zoek afleiding
doe iets trek komt in vlagen
eet iets ,drink een glas water blijf bezig
ga fietsen/lopen bel iemand
trek komt en gaat
blijf eraan werken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie antwoorden, heb afleiding gevonden nog via de tips enzo hier, echter sávonds weer hoop problemen met zoon ,bijna 19, en weer gedronken dus.....
Nieuwe dag, nieuwe ronde nieuwe kansen.....
jullie ook s6 vandaag weer...
Greetsz Moosszz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Mooszzz.
Mijn reden om niet meer op alle nieuwkomers te reageren is, omdat er velen van, na 1, of een paar keer schrijven, nooit meer wat van zich laten horen.

Dan denk ik: bewijs eerst maar eens of je echt iets aan je drankgedrag wil doen. Mijn energie is ook niet onuitputtelijk. En nu ik langere tijd niet meer drink, ben ik beter geworden in grenzen stellen. Ik ben geen hulpverlener, dat zijn we hier geen van allen.

Voor jou wil ik een uitzondering maken omdat jij je grenzen nog niet stelt. En dat lijkt me erg zonde. Tenminste je begint met te zeggen dat je vandaag niet gaat drinken, en dan, oeps, toch maar wel. Juist in een lastige periode in je leven heb je er zoveel aan om niet te drinken en het vertrouwen in jezelf op te bouwen.

Dus mijn vraag aan jou is, wat heb jij er voor over om nuchter te blijven?

Veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mooszz,
Je net al even verwelkomt op ditjes en datjes en hier nog een keer! Stomme vraag van mij: wat is bps? Ben een beetje een leek op dat gebied.
Misschien moet je ook niets meer in huis halen. Helpt bij mij goed. Maar ja, ik ben dan ook aardslui om dan alsnog te gaan halen en ben geen kroegtijger.....
Je voelde je even genegeerd: ik had de eerste paar keren ook wat moeite met hoe of wat op het forum. Aan de ene kant de neiging om op alles en iedereen te moeten reageren en aan de andere kant me afvragen of ik iets erkeerds had gezegd als ik niet (snel) een reactie kreeg. Mijn tip: lees lekker bij, reageer waar je wilt en als je echt antwoord wilt vraag daar dan ook expliciet om. Succes!!!

HenkT: goede tip, dank! Had ik gisterenavond veel aan gehad:) Voor de ongetwijfeld volgende keer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lees nu pas al jullie hartelijke en gemeende rea's, , ik weet dat alles wat jullie schrijven waarheid is...In het weekend was ik druk met niet drinken en wilde dus alle triggers incl. dees vermijden.....
Ik vindt het ieg fijn jullie rea's te lezen en heb inmiddels het begin van de week inclusief afgelopen weekende nuchter doorgebracht al is de week nog kort , de knoop is door.....Al zal dat niet , waarschijnlijk niet zonder / hopelijk wel een terugvallekke als net voor het weekende voorkomen....
Het is nog steeds een probleem: mijn grenzen aangeven , in alles trouwens!!!Is dat niet voor alle alcie's een probleem....??? weet niet...:$
Maar ook dat heeft oorzaken natuurlijk, al praat ik niets recht.....Ik sta op en begin overnieuw...
Nogmaals dank voor alle hartelijke en gemeende reactie's....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...