Spring naar bijdragen

een "minderaar" meer bij de forums; hoi!


wyoona

Aanbevolen berichten

Hallo!

Hopelijk komt dit bericht bij "Wie-is Wie" terecht. ik zag daar geen "aanmeld" knop. Maar goed. Ik ben meisje/vrouw van (bijna) 32 jaar. Ik ben een "sociale drinker" of "gezelligheidsdrinker" in de zin dat ik niet in mijn eentje drink. Ik woon alleen, dus er zijn nog wel alcoholvrije dagen in mijn leven, ook nu al. Maar bij sociale gelegenheden hoort/hoorde een drankje er altijd wel bij. Ik kwam er achter dat ik eigenlijk best veel drink/dronk. Op sommige avonden had dat best heftige gevolgen: (in het ergste geval) van de fiets afvallen op weg naar huis, of niet meer (precies) weten wat er bij de laatse conversaties van de avond is gezegd, dat soort dingen. :$ Maar ook op avonden waarop ik niet te veel dronk is/was het voor mij heel normaal om een glaasje wijn te nemen: vóór de film, ná een concert, bij het uit-eten, enzovoort. Ik wist ook eigenlijk nauwelijks hoeveel ik nou dronk in een week. Dus nu ben ik begonnen met het tellen van de "eenheden". En ik heb mezelf een maximum per week gesteld. Dat zal in de "normale wereld" best hoog zijn, maar goed ik wil érgens beginnen en wel een voor mij realistisch doel stellen. Ook moeten er twee alcoholvrije dagen in de week zitten. Vorige week heb ik het gehaald! Vandaag één van mijn alcoholvrije dagen B) Groetjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Wyoona,

Ik denk dat je er mooi op tijd bij bent.
Tot hier en niet verder denk je. Heel goed.
Vermijd anders hier en daar een keer een sociale gelegenheid om tot het door jou gewenste niveau te komen.
Bij mij ging het nl andersom. Ik ging steeds meer gelegenheden opzoeken om "geoorloofd" te kunnen drinken.

Succes en houd in ieder geval die 2 dagen vast en drink met mate of anders (nog beter natuurlijk) niet.
Mijn ervaring is toch wel dat niet drinken makkelijker is als een beetje drinken. Na die eerste wil je toch een tweede. En steeds denk je van....ach, eentje meer is er ook maar een en voor je het weet verleg je je plan naar morgen en begint morgen hetzelfde gelazer...

Sterkte,
Suffertje

Zie je op ditjes en datjes?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wijona,
Zoooooooo ontzettend herkenbaar...
Ik ben ook alleen en heb mn leven met sociale leuke dingen ingericht.
En idd bij alles hoort een drankje..
Ben nu ook aan het minderen en het gaat zeer redelijk mag ik wel zeggen.
Hoop meer van je te horen, vind t nl wel leuk om daar is over uit te wisselen.
Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha, dank voor de berichtjes bij de wie-is-wie!

Ja veel herkenbaars staat er op deze site hè? Maar zoals Suffertje ook al zei: ik ben er tenminste redelijk vroeg bij. jij ook Witte? het is een goede tip van Suffertje om af en toe een sociale gelegenheid te mijden.
Ik heb al bij de discussie "omgaan met sociale angsten" of zo iets mijn plan gemeld: ik ga veel twee-aan-twee afspreken met zwangere vrindinnetjes, of vriendinnetjes die zwanger willen worden. Dan doe ik solidair mee! Ze zijn er genoeg in mijn leeftijdsgroep, haha! zo ook vanavond, ik ga wat eten met een vriendinnetje dat zwanger wil worden. Vroeger dronk dit meisje ook rosé als limo, maar nu niet meer natuurlijk en ik doe met haar mee net zoals ik "vroeger" de drankjes met haar meedeed!
Over rosé als limo drinken geproken: Bij het forum "wat drink je dan wèl?" bij de ditjes en datjes schreven sommige mensen ook dat ze zo SNEL drinken! Ja dat heb ik dus ook, ongelofelijk! Alleen gloeiend hete thee drink ik niet in drie seconden op! De rest wel, hoeveel koolzuur er ook in zit! En voorheen inderdaad: vooral dat allereerste drankje van de avond. Hopelijk leer ik ooit van mineraalwater/tomatensap te nippen. (is in de horeca ook goedkoper, haha!)

Van de andere voorstelrondjes had ik trouwens al de indruk gekregen dat voor velen helemaal stoppen de betere, enige of makkelijkere optie is, vergeleken bij minderen. Ik ben me daar van bewust, maar wil toch eerst een poging doen om te minderen.

Vorige week heb ik mijn week-maximum gehaald; ik ben er niet overheen gegaan, hoezee!
Deze week ga ik het ook halen, zo is het plan. Maandag alcoholvrij. Dinsdag (gisteren) op de tennisclub gegeten, normaal hoorden daar drie of minstens twee wijntje bij, nu maar één, maar ik merk wel dat ik nu bewust bezig ben. Ik merkte bijvoorbeeld dat het wel lekker was, maar was het nou zoveel beter dan mineraalwater? Nou? Nu ik een maximum heb kan ik me maar beter tot alleen goede kwaliteit beperken: "áls ik snoep, snoep ik iets lekkers" weet je wel.

nogmaals dank en succes ook allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...