Spring naar bijdragen

Burn-out

Gast

Aanbevolen berichten

Dingetje, dit draadje kan behulpzaam zijn, maar ook een valkuil;
zolang je nog drinkt kan je BO niet genezen en therapie werkt slechts beperkt, want de kwartjes vallen pas na een poos gestopt zijn. Kijk maar eens naar het filmpje van Els Noorlander (1/2 uur via google, over verslaafd zijn).
Bijna iedereen met drankprobleem komt BO of depressie tegen en het afkicken daarvan duurt echt langer dan 2 dagen. Je lijkt wat moedeloos w.b. stress en werk, maar geloof me, stoppen en gestopt blijven is prioriteit nr 1. Mijn lijf en psyche had bijna een jaar nodig om echt afgekickt te raken,
en het is ook wel logisch; drinken bouwde zich op in de loop der jaren; het weer leren functioneren zonder drank dus ook. Het is fijn hier te vergelijken, maar iedereen reageert weer anders. Misschien is het handig om eens Refusal te slikken of contact op te nemen met een verslavingsarts zodat je de rust krijgt om echt en blijvend aan je perfectionisme te gaan werken. En het achterdeurtje drank gesloten te houden. succes!

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zodra ik weer thuis zat met burn-out achtige verschijnselen ben ik accuut met de drank gestopt, helemaal. Ik had zo het gevoel dat ik mijn hoofd erbij moest houden. Dat gezond leven het enige was dat ik echt voor mezelf kon doen. Ik denk dat ik het bij het juiste eind had. Ik krabbel op en kom er wel. Maar ben mezelf heel dankbaar . Want inderdaad. Thuis zitten, je waardeloos voelen, moe zijn, maken de stap naar de eerste eerder op de dag waarschijnlijk erg klein...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lady Jane, bedankt voor je reactie. Ik weet ook dat je helemaal gelijk hebt, en ik vat het echt niet licht op. Het filmpje van Els Noorlander heb ik al een paar keer bekeken, heel interessant, en tegelijk beangstigend vind ik. Maar ook gewoon in de samenleving vind ik het zo moeilijk, alcohol hier in nederland is zo normaal en vanzelfsprekend, terwijl het in feite een harddrug is. 

Ik ben een paar jaar geleden 9 maanden gestopt, en heb toen ook lang thuis gezeten. En ik weet nog dat dat reintegreren op het werk me echt heel zwaar viel. Daar ben ik dus bang voor als ik nu weer in de ziektewet terecht kom, het is zo dubbel allemaal, en het voelt inderdaad hopeloos. Een vriendin van mij heeft laten weten mij te willen steunen in mn alcoholgebruik, ze weet dat ik het hier moeilijk mee heb. Zelf drinkt ze zelden, dus aan haar heb ik wel wat. Maar eerst eens kijken of ik deze week ergens naar een meeting kan hier in de buurt.

Met 2 mensen van dit forum had ik ook geregeld contact via mail, maar die zitten nu allebei in een kliniek in zuid afrika. Als ze terug zijn ga ik met hun naar meetings, want ze wonen in de buurt. Maar dat duurt nog even, dus toch maar in mn uppie gaan, hoewel ik dat wel spannend vind

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Dingetje1979:

Thanks Lieve en Sheila... vind het zo moeilijk allemaal. Daarom ben ik blij met dit draadje, ik vergelijk me steeds met collega's die het wel kunnen, dus dan moet ik dat ook kunnen allemaal (en het liefst nog beter!). Heb wel hulp bij een psycholoog, en straks even op bezoek bij collega, die zich ook ziek heeft gemeld. 

Veel plezier op de ibiza-markt! Hopelijk krijg je er ook een beetje energie van, en anders is het in ieder geval goede afleiding!

Fijn dat het draadje je helpt. Dat is wel de ellende... je vergelijken met anderen. Je kan het ook waarschijnlijk wel beter, maar nu even niet. Nu is het tijd voor jou om jouw problemen aan te pakken. Ik hoop dat je steun hebt aan je collega. 

Het was gezellig op de markt, mooie sfeer. Maar wel erg druk en bij thuiskomst eerst 2 uur geslapen.... zo moe was ik ervan. Maar goed, ik heb me best vermaakt, maar nu weer rustig aan haha. Morgen intake voor mijn therapie en verder helemaal niets. Alles met mate, go with the flow zeg ik maar... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Lika:

Zodra ik weer thuis zat met burn-out achtige verschijnselen ben ik accuut met de drank gestopt, helemaal. Ik had zo het gevoel dat ik mijn hoofd erbij moest houden. Dat gezond leven het enige was dat ik echt voor mezelf kon doen. Ik denk dat ik het bij het juiste eind had. Ik krabbel op en kom er wel. Maar ben mezelf heel dankbaar . Want inderdaad. Thuis zitten, je waardeloos voelen, moe zijn, maken de stap naar de eerste eerder op de dag waarschijnlijk erg klein...

Het voordeel van mijn burn out vind ik.... dat ik dus helemaal geen trek meer heb in alcohol, geen drang en dus zeker geen dwang. Heerlijk! Alhoewel ik wel in een soort van waas leef, voel ik me wel veel bewuster van alles. Het voelt als een soort van openbaring. Ik ben erachter waarom ik terug gevallen ben en daar ga ik nu aan werken en ik ben ervan overtuigd dat het mij alleen maar sterker zal maken in mijn gevecht tegen de drank. 

Tuurlijk kom je er wel! En dat gevoel is juist... je moet je hoofd erbij houden en zonder drank is dat al moeilijk genoeg met een BO.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat go with the flow doe je goed Sheila. Hoop dat je met de therapie ook snel kan starten, zodat je houvast hebt en iets om handen. En anders word het heel veel slapen en luieren in de tijd dat je thuis zit, ook dat valt te overzien ;-)

Zelf heb ik afgelopen weekend bijna niks gedaan, zag alleen maar festivals etc voorbij komen, dus drank. Ben vooral bij familie geweest en vrienden, en gezond gekookt. Morgen ga ik wel naar mijn werk, heb me nog niet ziek gemeld, maar ik ga wel een gesprek aan met mn leidinggevende omdat ik een tijd geleden een afspraak had bij de bedrijfsarts en daar niks mee gedaan word. Er is een advies gegeven door de bedrijfsarts, als er niks gebeurt dan volgt er zeker te weten ziektewet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Dingetje1979:

Dat go with the flow doe je goed Sheila. Hoop dat je met de therapie ook snel kan starten, zodat je houvast hebt en iets om handen. En anders word het heel veel slapen en luieren in de tijd dat je thuis zit, ook dat valt te overzien ;-)

Zelf heb ik afgelopen weekend bijna niks gedaan, zag alleen maar festivals etc voorbij komen, dus drank. Ben vooral bij familie geweest en vrienden, en gezond gekookt. Morgen ga ik wel naar mijn werk, heb me nog niet ziek gemeld, maar ik ga wel een gesprek aan met mn leidinggevende omdat ik een tijd geleden een afspraak had bij de bedrijfsarts en daar niks mee gedaan word. Er is een advies gegeven door de bedrijfsarts, als er niks gebeurt dan volgt er zeker te weten ziektewet. 

Vandaag ga ik naar therapie, het zal mij benieuwen. Ik zit wel veel thuis, maar ik ga er minimaal 1x per dag uit. Boodschappen, fitness, wandelen of zoals dit weekend naar het zomerspektakel. Allemaal niet heel erg lang, maar wel even eruit. Ik slaap wel heel veel ja... daar geef ik gewoon aan toe.

Op een festival ofzo heb ik totaal geen moeite met drank, dan neem ik lekker ice tea, iets wat ik thuis nooit doe. Daar is het water, thee of koffie.

Bij familie en vrienden kan ook heerlijk zijn, je kan jezelf zijn. Gezond koken is altijd goed!

Succes vandaag op het werk... laat je niet ondersneeuwen.... de ellende van een burn out is, dat je het niet echt aan de buitenkant kan zien, behalve als je goed oplet. Raar dat ze er niets mee doen wat de bedrijfsarts zegt. Ik ben benieuwd hoe het bij je verlopen is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmacht niet geslapen en hartkloppingen gehad. Dus vanmorgen heb ik de knoop doorgehakt en mijn leidinggevende gebelt en me ziek gemeld.

Ook collega van een ander filiaal gebelt die ook thuis zit, ga deze week met haar sporten... en zometeen de huisarts bellen.

Nu heb ik echt ff de tijd om met de alcohol en alles daar omheen aan de slag te gaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Dingetje1979:

Vanmacht niet geslapen en hartkloppingen gehad. Dus vanmorgen heb ik de knoop doorgehakt en mijn leidinggevende gebelt en me ziek gemeld.

Ook collega van een ander filiaal gebelt die ook thuis zit, ga deze week met haar sporten... en zometeen de huisarts bellen.

Nu heb ik echt ff de tijd om met de alcohol en alles daar omheen aan de slag te gaan!

Zo te horen heb je de muur gevonden..... Neem lekker tijd voor jezelf en laat het over je  heen komen.... Wat ik al zei: Go with the flow..... slaap wanneer je er behoefte aan hebt, doe iets als het goed voelt en niets moet... neem tijd voor jezelf. Ik kan je wel voetreflex therapie aanbevelen, ik heb er nu al voordeel van! Prive mag je ook contacten, mocht je er behoefte aan hebben. Hou je taai!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks sheila, voor jou geld hetzelfde!

Voetreflextherapie wacht ik nog even mee, ben afgelopen zaterdag naar de chinese dokter geweest. Eerst even kijken of dat helpt. Heb nog moeite met keuzes maken nu ik tijd heb. Morgen naar een meeting, of toch sporten... of het liefst toch allebei tegelijk, haha.

Jammer dat je het niet kan combineren, sporten met alcoholisten en daarna praten.... zoiets.... zoals je ziet, het is maar goed dat ik me ziek heb gemeld. Ga morgenvroeg sporten, morgenavond meeting

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎6‎-‎6‎-‎2017 om 19:37 zei Dingetje1979:

Thanks sheila, voor jou geld hetzelfde!

Voetreflextherapie wacht ik nog even mee, ben afgelopen zaterdag naar de chinese dokter geweest. Eerst even kijken of dat helpt. Heb nog moeite met keuzes maken nu ik tijd heb. Morgen naar een meeting, of toch sporten... of het liefst toch allebei tegelijk, haha.

Jammer dat je het niet kan combineren, sporten met alcoholisten en daarna praten.... zoiets.... zoals je ziet, het is maar goed dat ik me ziek heb gemeld. Ga morgenvroeg sporten, morgenavond meeting

Thanx!

Wat doet de chinese dokter dan? Haha, ja... misschien een groepje beginnen met alcoholisten. Heb je nog gesport? 

Even tijd voor jezelf, doe je goed. 

Sporten kan wel helpen ja, ik krijg er momenteel nog niet echt energie van maar dat zal wel komen. Ook goed voor de sociale contacten.

Vandaag heb ik een dipdag...... ik zit echt *  in mijn vel nu. Maar goed, ik heb niets in huis dus dat scheelt.

Nou.... ik ga maar even douchen, misschien knap ik er van op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De chinese dokter klinkt een beetje wazig, acupunctuur, massage (maar dan geen fijne massage), chinese kruiden... hij probeert yin en yang weer in evenwicht te brengen. Ach, baat het niet dan schaad het niet.

Ben niet meer wezen sporten, wel weer begonnen met werken gisteren. Maar mijn ziekmelding heeft in ieder geval wat teweeg gebracht, ik sta nu bovenop de planning, dus minder druk, en er word minder van mij verwacht. Als het niet goed gaat kan ik even naar de kantine om rustig te zitten. Heb al een keer lang thuis gezeten en de drempel om dan weer te moeten beginnen met werken was echt hoog, en het viel ook erg tegen om weer aan de slag te zijn toen. Weet niet precies wat het beste zou zijn voor mij, maar ik ben al blij dat er iets gebeurt. Nu een volle week niet gedronken!!

Hoop dat je vandaag een iets leukere dag krijgt. Misschien helpt het ook om een stuk te gaan wandelen, lekker te koken, ff iemand bellen. En anders: ook deze dag gaat voorbij. Je rot voelen mag ook best, zeker met een burnout is het wel normaal dat het met ups en downs gaat. Lief zijn voor jezelf he!!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dat klinkt niet verkeerd nee. Ik heb me aangemeld voor hypnose, eentje die alcoholverslavingen behandeld. De recensies zijn goed en ze zeggen allemaal dat ze geen trek meer hebben. Wel duur, maar ja.... als het maar helpt.

Fijn dat het kwartje gevallen is op je werk, dat scheelt een hoop.

Ja, na een lange tijd weer gaan werken..... dat valt tegen. Ik heb een half jaar werkeloos thuis gezeten en nu dus weer.... pfff.

Ik voel me wel iets beter gelukkig. Nog even een mailtje gestuurd naar een ervaringsdeskundige van Brijder. Die begrijpt natuurlijk wat ik doormaak en dat is wel even fijn. Ook bemoedigend want het is haar dus gelukt.

Je bent onderweg! De eerste week zit erop! Vond je het moeilijk?

Net even buiten geweest, het is heerlijk weer.

En ik probeer het, lief zijn voor mezelf maar dat valt nog niet mee..... het gevoel dat ik faal is nog erg groot. Ook omdat ik geen steun krijg als ik een terugval heb, ik krijg alleen een preek en daar heb ik niet zoveel aan. Ik zie het ook in hun ogen, dat ze teleurgesteld zijn. Ook als ik uitleg dat ik juist dan steun nodig heb, blijven ze het doen. Irritant.

Maar ja.... niets aan te doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, je doet het goed Sheila!! Dat de omgeving het niet begrijpt, is hun tekortkoming, ze zouden op zijn minst hun best kunnen doen om het te begrijpen.

Wat dat betreft heb ik het tegenovergestelde, ik ben single, dus niemand die mij in de gaten houd. Ook moeilijk...

Mijn eerste 8 dagen niet drinken zit er op idd. Maar heb echt wel momenten gehad dat het moeilijk was. Vooral als ik op mijn werk ben, dus de afgelopen 2 dagen. Het is maar goed dat ik gisteravond nog naar de verjaardag van mijn broer moest, anders was ik na het werk naar de AH gereden ben ik bang. Op de verjaardag heb ik een blikje alcoholvrij bier gedronken. Rest zat aan de alcohol, maar gelukkig had ik er op de verjaardag zelf minder moeite mee.

Het zijn dus vooral de momenten op en na het werk die het moeilijk maken. Dan komen die rare gedachten van: ach, eventjes lekker genieten kan geen kwaad en nog een heel riedeltje...

Hoop dat de hypnose voor jou gaat helpen!!! En probeer ook een beetje te genieten van de tijd dat je thuis zit, het is al zwaar genoeg. Maar wel fijn om te horen dat het weer een beetje beter gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je! En ja... wel hun tekortkoming, maar het werkt niet mee. Ik ben ook single hoor. Alleenstaande moeder. Maar mijn moeder en mijn ex bemoeien zich nogal tegen mij aan. En die negativiteit brengen ze over op mijn zoon en dat is heel jammer.

Maar drinken op je werk? Hebben ze daar alcohol dan? Wel fijn dat je op een verjaardag minder last heb, dan heb ik ook totaal geen last. Meer als ik alleen ben.

En ik hou je op de hoogte over de hypno!

Het zal ook nog wel even moeilijk blijven hoor, dat zie je aan  mij... hele tijd zonder en dan toch een terugval. Jammer, maar ja... we gaan weer door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, nee drinken op het werk doe ik niet, zo erg is het niet hoor!! Hoewel we wel alcohol op het werk hebben, want ik werk in een supermarkt. Ik bedoelde meer dat ik dan al 's middags gedachten krijg over 's avonds om dan een fles wijn leeg te drinken. 

Dat je moeder en je ex zich met je bemoeien is op zich wel begrijpelijk, die vinden natuurlijk dat dat drinken niet goed is, zeker niet als je een kind hebt. Maar ja, ze kunnen ook niet verwachten dat het zonder slag of stoot zal gaan, gewoontes en gedrag veranderen is het moeilijkste wat er is.

Kun je niet een keer systeemtherapie met hun gaan doen of zo? Familietherapie zeg maar, dan zit er een 3e (onbevooroordeelde) psycholoog bij, die wat meer zicht heeft op wat er mis gaat. Of gaat dat te ver.... 

Naja, belangrijkste is in ieder geval dat je niet meer wil drinken, en dat je jezelf hebt hervat. En weer door!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, ik dacht al haha!

Ik snap het ook wel, ik snap alleen niet waarom ze niet gewoon luisteren.... Zelfs het antwoord van Brijder doorgestuurd naar hun, waarin hetzelfde staat als wat ik de hele tijd al vertel.... en nog luisteren ze niet.

Nee, aan systeemtherapie wil ik niet denken.... ze bekijken het maar. Mijn zoon krijgt hulp en daar wordt tegen hem ook hetzelfde gezegd. Daar wil ik wel een keer naar toe om het goed te krijgen met mijn zoon. Ze had voorgesteld inderdaad met mijn moeder en mijn ex, maar no way! Het is dan toch ook een oneerlijke strijd..... 3 tegen 1.... daaaag.

Met mijn ex wil ik eigenlijk helemaal niets meer te maken hebben, laat hem lekker zijn eigen leven leiden en niet zo wijsneuzerig doen over mijn leven. Bepaald contact moet er wel zijn door ons kind, maar zo min mogelijk! Het is niet voor niets mijn ex. Laat hem eerst zijn eigen problemen maar oplossen.

En weer door... inderdaad! Ik heb gemerkt dat ik door dat gedoe om mezelf maar telkens te verantwoorden en alles uit leggen teveel energie verlies en mede daardoor is mijn burn out. De energie kan ik beter in mezelf en mijn zoon steken. De rest ziet vanzelf dat het beter met me gaat op den duur.

Wordt het voor jou al iets makkelijker, of is het nog heel erg moeilijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sheila, begrijp het helemaal wat je zegt. Het zijn vooral bemoeizuchtige mensen die het meeste energie vreten, ik heb zelf ook moeite met zulk soort gedrag. Heb geen ex of moeder die me met mij bemoeien gelukkig, en die paar echte vrienden die ik heb, weten van mijn drankprobleem, maar laten me in mijn waarde. Drink ik wel, zijn ze nog steeds even goede vrienden. Nu ben ik al bijna 2 weken nuchter, en krjjg ik alleen maar complimenten. Kijk, daar heb ik tenminste wat aan!  Voor mijn broers en pa ( ma is 8 jaar geleden overleden) geld eigenlijk min of meer hetzelfde.

Voor de rest vooral bemoeizuchtige collega's en klanten. Niet over de alcohol, want dat weten ze niet, maar over de rest van wat er ook maar gebeurt op een dag.

Het word nog niet echt gemakkelijker voor mij, zeker met dit mooie weer.  Denk nog vaak aan alcohol, maar op de een of andere manier lukt het me er niet aan toe te geven en proberen om te genieten zonder alcohol. Vandaag lekker vrij, ik ga eerst wat klusjes doen en daarna lekker aan het water liggen met een boek erbij. Nu ben ik blij dat ik gister niet heb gedronken. Het gaat nog steeds goed in ieder geval!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi om te horen dat het goed gaat! En ja... met dit soort weer denk je al gauw aan een lekker koud pilsje op het terras, dat herken ik echt wel. Misschien eens aan de Heineken 0.0? Die is echt lekker. Momenteel heb ik gelukkig totaal geen zin in alcohol. Ik ben voornamelijk met mijn burn out bezig. Fijn dat je zoveel steun en complimenten krijgt! Heerlijk hoor.

Ja, wat die mensen allemaal wel niet in hun hoofd halen om zich er zo tegen aan te bemoeien.... Nou ja, ze zullen het wel goed bedoelen.

Gelukkig gisteren een goed gesprek met mijn zus gehad, zij begrijpt precies wat mijn problemen met onze moeder is. Nou ja, ze mekkert nu nog tegen andere mensen dat ik zo weinig vertel, maar zeurt tenminste niet meer aan mijn hoofd... dat scheelt. Ik kom er ook expres gigantisch weinig. Maar dat zie ik bij alle kids... niemand komt meer vaak, ik nog het meeste. Ze is helaas ook bij mij in de buurt gaan wonen. Ze weet dat ze bij de rest helemaal niets voor elkaar krijgt. Bij mij ook niet zoveel meer haha.

En dat genieten zonder alcohol... geef het tijd! Je bent nog maar net zonder alcohol... niet teveel meteen verwachten. Het is een proces, althans... zo ervaar ik het. En ja... af en toe een terugval, maar daarna weer 5 stappen vooruit! Zolang de lijn uiteindelijk maar stijgt, dan is het goed! Niet iedereen kan het in 1x voor elkaar krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft je moeder eigenlijk wel werk, of hobby's, iets om zich bezig mee te houden. Als ze niks heeft dan snap ik het wel dat ze zich zo met jou bezig houd. Zie dat heel erg bij ons in de winkel, die oudere mensen die 6 x per dag 'boodschappen' komen doen. Vervelen zich dood, en dan komen ze bij ons klagen als iets op is bijvoorbeeld, want vanmorgen was er dat nog wel. Tja, er zijn meer mensen die spulletjes komen kopen bij ons, koop het dan als het er is. Van dat soort dingen....

Ik merk het op het werk wel dat het veel gedaan heeft dat ik wel 3 dagen (!) ziek ben geweest. Ze nemen het nu een stuk serieuzer, en ik moet rustiger aan doen op het werk. Maar vooral dat laatste vind ik zooooo moeilijk!!! Heb collegas gevraagt of ze het tegen mij zeggen als ik weer over mijn grenzen ga, beetje hulp kan ik wel gebruiken. Voor de rest heb ik vandaag eigenlijk niks gedaan. Was gaan zwemmen, maar het weer viel tegen vanmiddag, dus ben ik weer naar huis gegaan. Toen op bed gaan liggen en dutje van een half uur werden een paar uur. Nou ja, zal het wel nodig hebben.

Als ik morgen nuchter blijf heb ik 2 volle weken in the pocket!!!

Hoe gaat het met je burnout? Al ietsje beter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze heeft geen werk en zegt wel dingen buiten de deur te doen... Ze had al geklaagd bij mijn zus dat ik zo weinig vertel. Mijn nicht zei toen: Daar zal ze wel haar redenen voor hebben.... :lol: Hun snappen mij wel, deze week ben ik daar geweest en hebben we het erover gehad.

Fijn dat ze het nu serieuzer nemen! En goed dat je het hebt aangegeven dat ze je in de gaten moeten houden. Dat is wel de ellende als je blijft werken... het is dan makkelijk om te ver te gaan. Op zich ben ik soms ook nog met mijn werk bezig hoor... ze missen toch de steun die ik altijd gaf, dus ze nemen prive contact met mij op. Maar dat is niet erg, het is op zich wel fijn om toch contact te houden en een beetje te weten wat er speelt.

En ja... overdag slapen... als het nodig is, is het gewoon nodig. Als het maar niet zo is dat je dan in de nacht wakker ligt.

Maar goed... 2 weken dus nu!!! Dat voelt zeker wel goed?? Toppie hoor!

Met de burn out gaat het wat beter, ik heb minder jankbuien en ik ben ietsje actiever. Nog wel erg uitkijken dat ik niet teveel doe, dus alles met mate.... Wel bij een vriendin geweest  en zij zit volgens mij tegen een burn out aan.... Haar ga ik dus wel even in de gaten  houden.

Heb jij trouwens hulp voor jouw verslaving? Van de GGZ ofzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is toch wat, mensen die niks te doen hebben gaan zich toch snel bezig houden met andermans zaken. Maar je moeder zal ook wel bezorgt zijn denk ik, laten we dus maar van het goede uitgaan.

Ik heb op dit moment geen hulp voor mijn verslaving, behalve dit forum en meetings, als ik de tijd en energie heb. Heb wel het idee dat wat betreft de alcohol de deur nog steeds op een heel klein kiertje open staat. Weet niet hoe ik het voor elkaar ga krijgen om hem helemaal dicht te krijgen, hoop dat dat nog gebeurt. In ieder geval 2 volle weken geen druppel, een mooie basis denk ik dan maar.

Wel fijn dat ze van je werk nog bellen, het gaat vaak ook anders, dat je helemaal niks meer hoort. Denk dat het niet zo erg is als je nog met je werk bezig bent hoor, het is toch een stukje wat er nog bij hoort. Tenminste, zo zie ik het. Ik vind het wel zorgwekkend dat steeds meer mensen een burnout krijgen, het is net alsof dat de normaalste zaak van de wereld word. Als je nog geen burnout hebt gehad tegenwoordig voor je 40e, dan hoor je er gewoon niet meer bij ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha... ja... lijkt wel mode ondertussen... Nou, ik zal blij zijn als ik eraf ben hoor. Morgen naar de hypno, ik ben benieuwd.

En ja... ze is ook bezorgd en ze bedoelt het goed, maar het zou leuk zijn als ze echt luistert. Maar goed, daar verander ik toch niets aan.

Is het niet verstandig om toch wat hulp te zoeken? Al is het de online behandeling van Brijder... die doe ik ook. Je krijgt wel meer inzicht in het waarom enzo.

Je hebt zeker een mooie basis en ik hoop oprecht dat het goed blijft gaan! Wat is jouw noodplan? Voor als je echt een keer drang krijgt?

Op mijn werk hebben ze wel de instructies gehad om geen contact met mij op te nemen en als ze me spreken, het vooral niet over het werk te hebben..... Gelukkig houdt een aantal zich er niet aan haha! Mijn vervangster werkt heel anders dan dat ik doe en ze zit de hele dag aan de telefoon.... Jah, zo krijg je geen werk gedaan. Dus op afstand stuur ik toch een beetje aan, maar ik zeg er wel bij dat ze niet moeten zeggen dat de tips van mij afkomen....;) Als ik het zo door laat gaan, ben ik weer terug en dan heeft de rest een burn out! :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien dat online hulp wel wat is, zal er nog over nadenken. Maar het word dan wel veel bij elkaar hoor, 40 uur in de week werken en daar rustiger aan doen (valt niet mee voor mij, moet steeds weer een beetje op de rem trappen), psycholoog (daar loop ik wel, maar niet specifiek voor verslaving maar meer voor trauma etc), chinese dokter, meetings waar ik eigenlijk geen energie voor heb (woensdag kan ik wel gelukkig).

En heb 3 kwart jaar hulp gehad voor verslaving, en in verslavingskliniek gezeten. Een hoop informatie is wel blijven hangen hoor, just for today, keep it simple, gevoelsurfen, iemand bellen als je trek hebt, etc etc. Zou zo terug willen naar die kliniek, vond het wel fijn om echte gesprekken te hebben met mensen, geen stress over werk en zo, tijd om met jezelf bezig te zijn. 2 mensen die ook op dit forum zitten zijn nu in dezelfee kliniek als waar ik toen ook ben geweest. Heb met een van hun afgesproken dat wanneer ze terug is dat we samen naar meetings gaan. Dat is ook wel een beetje stok achter de deur, ben heel benieuwd naar haar ervaring.

Mijn noodplan voor als ik echt drang heb: eerlijk gezegt heb ik al wel echte drang gehad, vooral gisteren. Met dat mooie weer, gisteren een leuk dagje gehad, vandaag vrij, lekker genieten! Ben gewoon doorgegaan waar ik mee bezig was, zonder alcohol. Naar mn pa gebelt, en toen ik thuis was vriend van mij gebelt die op de hoogte is van mijn verslaving. Tja, die drang heb ik nu nog steeds wel, en het is alweer een dag verder. Slecht geslapen, onrustig nu. Maar heb het weekend overleeft zonder alcohol, morgen weer werken, en ik blijf er steeds aan denken dat ik alcoholist ben en dat stoppen met alcohol niet perse gemakkelijk hoeft te zijn zeg maar. Dus gewoon beseffen dat ik een moeilijk moment heb, maar dat dat ooit beter gaat.

Qua werk vind ik dat je het goed doet hoor! Geen contact hebben maakt het niet beter naar mijn idee, het is toch de bedoeling dat je ooit weer aan de slag gaat, al weet je niet wanneer. Is toch juist fijn als je er toch een klein beetje bij betrokken blijft lijkt mij. Zolang je met jezelf bezig kan blijven en aan je herstel kan werken kan dat echt geen kwaad. 

Zo.... het is weer een heel verhaal geworden. Ga nog even kijken naar die online training van de brijder, omdat ik nieuwsgierig ben. Hoop dat je een fijne dag hebt, we houden het droog vandaag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, je moet wel uitkijken dat het allemaal niet teveel wordt zo! Dat van Brijder kan je wel zelf indelen, dat scheelt. Het is ook niet zo dat je elke dag contact hebt.

Fijn dat je af hebt gesproken met die mensen in de kliniek! Ik heb het nooit zien zitten... opgenomen worden, bij de GGZ vonden ze mij daar ook niet geschikt voor. Maar voor jou wel fijn als je dan goed met hun kunt spreken. Ik denk wel dat je overal hetzelfde leert. 

Maar je bent goed bezig geweest met die drang! Heel goed gedaan! Zeker met dit soort weer kan het inderdaad moeilijk zijn. Ik heb gelukkig nog steeds geen drang meer ervaren en hopelijk blijft het zo door mijn hyno. Dit keer is ze voornamelijk met mijn stress, emoties en gebrek aan energie bezig geweest. Ook wel met de verslaving, maar nog niet zo intens. Voor mijn gevoel ging ik nog niet diep genoeg, maar ja.. .ik moet ook even aan haar wennen. Morgen ga ik waarschijnlijk dieper en dan zal ze ook meer ingaan op mijn verslaving. Het was wel grappig toen ze bezig was om mijn onderbewustzijn te 'herprogrammeren'.... ik kreeg meteen het beeld voor me als je je computer gaat defragmenteren.... 

In het weekend is het volgens mij altijd wat moeilijker om het vol te houden en onrust hoort er zeker bij! Lieve had nog een goede tip bij drang... even de eierwekker zetten, want drang is maar tijdelijk.... 

Ik ga chillen... beetje teveel gedaan bij elkaar vandaag. Maar goed, ik ben moe... niet kapot en dat is al heel wat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...