Klaske Geplaatst 15 juni 2017 Rapport Geplaatst 15 juni 2017 Sheila, begrijp het helemaal wat je zegt. Het zijn vooral bemoeizuchtige mensen die het meeste energie vreten, ik heb zelf ook moeite met zulk soort gedrag. Heb geen ex of moeder die me met mij bemoeien gelukkig, en die paar echte vrienden die ik heb, weten van mijn drankprobleem, maar laten me in mijn waarde. Drink ik wel, zijn ze nog steeds even goede vrienden. Nu ben ik al bijna 2 weken nuchter, en krjjg ik alleen maar complimenten. Kijk, daar heb ik tenminste wat aan! Voor mijn broers en pa ( ma is 8 jaar geleden overleden) geld eigenlijk min of meer hetzelfde. Voor de rest vooral bemoeizuchtige collega's en klanten. Niet over de alcohol, want dat weten ze niet, maar over de rest van wat er ook maar gebeurt op een dag. Het word nog niet echt gemakkelijker voor mij, zeker met dit mooie weer. Denk nog vaak aan alcohol, maar op de een of andere manier lukt het me er niet aan toe te geven en proberen om te genieten zonder alcohol. Vandaag lekker vrij, ik ga eerst wat klusjes doen en daarna lekker aan het water liggen met een boek erbij. Nu ben ik blij dat ik gister niet heb gedronken. Het gaat nog steeds goed in ieder geval!!
Klaske Geplaatst 15 juni 2017 Rapport Geplaatst 15 juni 2017 Heeft je moeder eigenlijk wel werk, of hobby's, iets om zich bezig mee te houden. Als ze niks heeft dan snap ik het wel dat ze zich zo met jou bezig houd. Zie dat heel erg bij ons in de winkel, die oudere mensen die 6 x per dag 'boodschappen' komen doen. Vervelen zich dood, en dan komen ze bij ons klagen als iets op is bijvoorbeeld, want vanmorgen was er dat nog wel. Tja, er zijn meer mensen die spulletjes komen kopen bij ons, koop het dan als het er is. Van dat soort dingen.... Ik merk het op het werk wel dat het veel gedaan heeft dat ik wel 3 dagen (!) ziek ben geweest. Ze nemen het nu een stuk serieuzer, en ik moet rustiger aan doen op het werk. Maar vooral dat laatste vind ik zooooo moeilijk!!! Heb collegas gevraagt of ze het tegen mij zeggen als ik weer over mijn grenzen ga, beetje hulp kan ik wel gebruiken. Voor de rest heb ik vandaag eigenlijk niks gedaan. Was gaan zwemmen, maar het weer viel tegen vanmiddag, dus ben ik weer naar huis gegaan. Toen op bed gaan liggen en dutje van een half uur werden een paar uur. Nou ja, zal het wel nodig hebben. Als ik morgen nuchter blijf heb ik 2 volle weken in the pocket!!! Hoe gaat het met je burnout? Al ietsje beter?
Klaske Geplaatst 17 juni 2017 Rapport Geplaatst 17 juni 2017 Het is toch wat, mensen die niks te doen hebben gaan zich toch snel bezig houden met andermans zaken. Maar je moeder zal ook wel bezorgt zijn denk ik, laten we dus maar van het goede uitgaan. Ik heb op dit moment geen hulp voor mijn verslaving, behalve dit forum en meetings, als ik de tijd en energie heb. Heb wel het idee dat wat betreft de alcohol de deur nog steeds op een heel klein kiertje open staat. Weet niet hoe ik het voor elkaar ga krijgen om hem helemaal dicht te krijgen, hoop dat dat nog gebeurt. In ieder geval 2 volle weken geen druppel, een mooie basis denk ik dan maar. Wel fijn dat ze van je werk nog bellen, het gaat vaak ook anders, dat je helemaal niks meer hoort. Denk dat het niet zo erg is als je nog met je werk bezig bent hoor, het is toch een stukje wat er nog bij hoort. Tenminste, zo zie ik het. Ik vind het wel zorgwekkend dat steeds meer mensen een burnout krijgen, het is net alsof dat de normaalste zaak van de wereld word. Als je nog geen burnout hebt gehad tegenwoordig voor je 40e, dan hoor je er gewoon niet meer bij ;-)
Klaske Geplaatst 19 juni 2017 Rapport Geplaatst 19 juni 2017 Misschien dat online hulp wel wat is, zal er nog over nadenken. Maar het word dan wel veel bij elkaar hoor, 40 uur in de week werken en daar rustiger aan doen (valt niet mee voor mij, moet steeds weer een beetje op de rem trappen), psycholoog (daar loop ik wel, maar niet specifiek voor verslaving maar meer voor trauma etc), chinese dokter, meetings waar ik eigenlijk geen energie voor heb (woensdag kan ik wel gelukkig). En heb 3 kwart jaar hulp gehad voor verslaving, en in verslavingskliniek gezeten. Een hoop informatie is wel blijven hangen hoor, just for today, keep it simple, gevoelsurfen, iemand bellen als je trek hebt, etc etc. Zou zo terug willen naar die kliniek, vond het wel fijn om echte gesprekken te hebben met mensen, geen stress over werk en zo, tijd om met jezelf bezig te zijn. 2 mensen die ook op dit forum zitten zijn nu in dezelfee kliniek als waar ik toen ook ben geweest. Heb met een van hun afgesproken dat wanneer ze terug is dat we samen naar meetings gaan. Dat is ook wel een beetje stok achter de deur, ben heel benieuwd naar haar ervaring. Mijn noodplan voor als ik echt drang heb: eerlijk gezegt heb ik al wel echte drang gehad, vooral gisteren. Met dat mooie weer, gisteren een leuk dagje gehad, vandaag vrij, lekker genieten! Ben gewoon doorgegaan waar ik mee bezig was, zonder alcohol. Naar mn pa gebelt, en toen ik thuis was vriend van mij gebelt die op de hoogte is van mijn verslaving. Tja, die drang heb ik nu nog steeds wel, en het is alweer een dag verder. Slecht geslapen, onrustig nu. Maar heb het weekend overleeft zonder alcohol, morgen weer werken, en ik blijf er steeds aan denken dat ik alcoholist ben en dat stoppen met alcohol niet perse gemakkelijk hoeft te zijn zeg maar. Dus gewoon beseffen dat ik een moeilijk moment heb, maar dat dat ooit beter gaat. Qua werk vind ik dat je het goed doet hoor! Geen contact hebben maakt het niet beter naar mijn idee, het is toch de bedoeling dat je ooit weer aan de slag gaat, al weet je niet wanneer. Is toch juist fijn als je er toch een klein beetje bij betrokken blijft lijkt mij. Zolang je met jezelf bezig kan blijven en aan je herstel kan werken kan dat echt geen kwaad. Zo.... het is weer een heel verhaal geworden. Ga nog even kijken naar die online training van de brijder, omdat ik nieuwsgierig ben. Hoop dat je een fijne dag hebt, we houden het droog vandaag!!
Klaske Geplaatst 19 juni 2017 Rapport Geplaatst 19 juni 2017 Begin nu ook wel heel benieuwt te worden naar die hypno van jou! Onderbewustzijn herprogrammeren, dat zou bij mij ook wel mogen. Ik weet dat ik uit moet kijken dat het niet allemaal teveel word, maar ik ga er van uit dat dat met die chinese dokter niet al te lang duurt. Kost me ook teveel geld als ik daar heel lang mee door moet gaan, de verzekering vergoed maar tot een bepaald bedrag, en de kruiden betaal ik al zelf. In een kliniek leer je ook overal hetzelfde volgens mij, zeker in een verslavingskliniek. Je leert er vooral dat drank en drugs niet goed is ;-) Maar heb daar een fijne tijd gehad op zich, geen spijt dat ik daar ooit naar toe ben gegaan. Ik zou zeggen, chill ze!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden