Spring naar bijdragen

hallo iedereen

meiske

Aanbevolen berichten

Ik ben hier nieuw en vind het doodeng maar probeer het toch maar
ik heb ontzettend veel gedronken en als ik terug kijk dan vind ik mezelf vreselijk
maar ben er nu bijna 4 maanden vanaf en probeer het vol te houden maar vandaag een rotdag
herkennen jullie dat,

Dat was 4 mnd geleden toen en nog steeds zonder drank:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Meiske,

Ja, dat is zeker herkenbaar,
Er zijn goede en slechte dagen.
Soms lijkt het niet drinken gemakkelijk te gaan.
Dan opeens is het weer heel moeilijk, ligt er soms ook wel eens aan in welke omstandigheden je zit.
Maar...alles gaat steeds beter worden.
Super!! dat je al 4 maanden niet drinkt.
Hulp gehad ? Of helemaal alleen gedaan?
In elk geval van harte welkom op dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor je fijne onthaal hier was echt erg benauwd om dit te doen
vanaf 5 februari j.l ben ik gestopt met drinken en heb me aangemeld bij alcohol de baas ben al wel eens eerder gestopd en dat hield ik drie maanden vol dus nu bijna 4 mnd ik word goed begeleid en ben blij dat dit bestaat.
maar het lijkt wel of het steeds moeilijker word in plaats van beter.
maar denk dat ik hier wel veel steun krijg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo.

In welke zin ervaar je dat het moeilijker wordt meiske? Heb je ervaring met de 12 stappen van AA? Deze hebben mij namelijk enorm geholpen bij het nuchter worden. Nu ja, 't is niet omdat deze bij mij helpen dat dit bij iedereen het geval is. Belangrijkste is dat je bepaalde leefregels aanneemt die je voor jezelf bepaald en die je kan gebruiken als een soort "buffer" als de drang om te drinken komt opzetten.

Groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neem nu voor jezelf gewoon es voor om de volgende 24 uur niet te drinken. Dat moet toch lukken neen? Google es naar de 12 stappen. Mij hebben ze in ieder geval geholpen. Feitelijk nog iedere dag. Ik weet zeker dat ik zonder te leven volgens deze stappen terug zou beginnen drinken. Wat jou betreft: laat die 4 maand dat je niet gedronken hebt nou niet voor niks zijn. Denk aan het schuldgevoel dat je zal hebben als je terug begint te drinken. Het is het echt niet waard...

Groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...