Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal.

Ik ben vorige week gestart met mijn traject bij alcoholdebaas. Ik ben een vrouw van 48 met een gezin en baan. In de weekends drink ik vaak teveel waarbij ik soms ruzie krijgt met mijn man en de volgende dag vaak de hele dag met een kater op bed lig. Het is er langzaam ook ingeslopen dat we elke dag bij het eten een wijntje drinken. Ik wil niet helemaal stoppen met drinken. Mijn doel is door de week niet meer drinken en in de weekends matig. Op dit moment zit er 'geen rem op' en drink ik vaak teveel. Ik hoop te kunnen leren te matigen, dat ik stop na een paar drankjes. Mocht dit niet lukken dan zal ik de keuze moeten maken om helemaal te stoppen met drinken. De eerste week heb ik me keurig aan mijn doel gehouden. Gisteren ging het echter weer fout en heb ik teveel gedronken. Hier baal ik heel erg van. Mijn aanmelding op dit forum komt ook door mijn ervaring van gisteren. Ik hoop hier tips en steun te krijgen om wel vol te houden en niet te drinken of dronken te worden.

groetjes,

Joyce

Geplaatst

Welkom Joyce! 

Misschien kun je zeggen: ik probeer het een maand, en als het me dan niet gelukt is om te minderen, zet ik er een streep onder.

(lekker rustig, nul)

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...