Spring naar bijdragen

Dilemma,,


Whitelady

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

 

Ik Heb meerdere stoppogingen gedaan. Waarvan ik 5 jaar geleden met champix en pleisters 3 maand gestopt was.
M'n relatie van 8 jaar ging uit en heb besloten weer te gaan roken dit ook aan gegeven bij de stoppen met roken poli.
 

Dit jaar heb ik het boek gelezen van Allen Car stoppen met roken. (van een collega/vriendin gekregen).
Heb met vol trots en moed alles weg gedaan en mijn huis schoongemaakt en de auto. 
Het was makkelijker dan ik dacht. De eerste dagen was ik licht in het hoofd (Door meer lucht binnen te krijgen).
Ik ben in gesprek gegaan met mensen om me heen en was al na een week erg trots op mezelf. 
Maar,,,,, Het probleem was ik kon niet slapen. (echt geen EXCUUS)  Dus ben ik naar de huisarts gegaan. En kreeg slaapregels.
geen tv vooraf en koffie bla bla bla. je kent het vast wel. 
Maar naar 3 weken ging de knop weer om, om te gaan roken. Ik had een baal moment en bedacht me ik kan zo niet functioneren op mijn werk en wil heel graag weer kunnen slapen dus ik ga maar weer roken. STOM!!! 

 

Ik heb me nu voor de 2de x aangemeld bij de stoppen met roken poli. 
Ik gaf aan in 1 x te willen stoppen met roken (met hulp van champix).
Maar ze gaf me aan via een stappenplan met "huiswerk" te gaan stoppen.
Geleidelijk aan want dat zou op langere termijn beter effect hebben. Je leert omgaan met teleurstelling en bewust andere keuzes maken dan een sigaret pakken op het moment dat het moeilijk word. 
Nu heb ik aangepaste rooktijden (om de 3 kwartier). Ik merk dat ik er zenuwachtig van word en dat ik gefrustreerd raak om zo te moeten stoppen. Ik was door ineens te stoppen sneller trots op mezelf. Nu heb ik een soort van schaamte gevoel. Ik moet luisteren naar een ander hoe ik het moet doen. ik weet dat ik ervoor gekozen heb om via ziekenhuis weer te stoppen maar ik zit in een Dillema.
 

Zal ik doen wat zij zegt of zal ik gewoon een goed boek lezen weer alles aan de kant gooien en slaap tabletten vragen bij de huisarts?

 

Wie heeft er ook zulke ervaringen? het niet kunnen slapen en ook prikkelbaar worden. En wat doe je op momenten dat je DENKT een sigaret nodig te hebben.

 

Even voor de duidelijkheid, wij rokers weten veel dingen wel. Wat je moet doen en kunt doen om te stoppen. Maar op het moment dat je gestopt bent en je wereld alleen nog maar draait om het roken is erg deprimerend. Het is niet dat ik niet WIL stoppen Ik MOET stoppen. dus dan wil ik dat ook. Ik ben astmatisch geworden door het roken. Heb nu pufjes gekregen. Ik heb een oppervlakkige ademhaling en tijdens het sporten kan ik erg benauwd worden en daardoor angstig! Ik vind het heel erg van mezelf dat ik steeds weer die peuk kies boven mijn gezondheid. Maar tevens vind ik het erg gezellig om te roken. Het is allemaal heel dubbel en weet zeker dat er meer mensen zijn die dit ook zo ervaren. Ik heb nu meerdere malen te horen gekregen dat ik echt moet stoppen nu want de kans op copd ligt op de loer.

 

Ik hoop graag via deze weg tips en een steuntje in de rug te krijgen door jullie.!

 

Grtjes,,,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...