Spring naar bijdragen

opnieuw voorstellen

FLEUR13

Aanbevolen berichten

Lastige dag achter de rug, slecht geslapen, pas om 02u in slaap gevallen. Ontzettend veel last van jeuk op mijn lichaam, dit is een ander verhaal, reeds meer dan een jaar een jeukende huid. Dokters hebben nog steeds geen oplossing gevonden. De tip gekregen om kokosolie uit te testen, dit zullen we morgen maar eens doen. Hopelijk vannacht een betere nachtrust, vroeger viel ik als ik een blok in slaap door de wijntjes, maar ik kwam dan ook weer veel te vroeg wakker. Nu ja, liever vermoeid en geen kater dan allebei :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve mensen,

4 dagen alcoholvrij geweest, tijdens weekend is het me niet gelukt, het zal met vallen en opstaan gebeuren waarschijnlijk? Vroeger dronk ik dagelijks, even alles vergeten, dit heb ik teruggeschroefd naar het weekend en heel weinig alcohol tijdens de week. Nu wou ik eens testen of het me ook zou lukken tijdens het weekend, neen dus. Vrijdagavond op restaurant geweest, op voorhand al een glas of twee binnengekipperd om in de stemming te komen... Op zaterdagavond opnieuw gedronken want mijn dochter van 17 maand had tijdens de dag al mijn energie opgeslorpt... tijd voor een drankje als ze naar bedje was (flauw excuus). Dochterlief op zondagochtend wakker om 05u30, opnieuw heel vermoeiende dag, als gevolg, s'avonds ontspannen met wat wijntjes...Ik wist op voorhand dat het weekend voor mij echt moeilijk ging worden, ik zal hier verder blijven lezen en hopen dat ik ergens die knop kan omdraaien en mijn gewoontes kan veranderen. Ik schrijf dit neer omdat ik eerlijk wil vertellen hoe het met me gaat, en hopelijk helpt dit schrijven ook.

Groetjes Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schrijven helpt zeker Fleur, zorgt bij mij voor bewustwording van wat ik doe, waarom ik het doe (drinken).

Delen is helen zegt men hier

Vier dagen droog is al dikke winst, en bij mij ging het zéker met vallen en opstaan.

Dag voor dag, wat voor jou gaat werken wordt steeds duidelijker, je bent ermee aan de slag. Mooi toch!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fleur, het is erg herkenbaar wat je schrijft. Er is altijd wel een verklaring, een aanleiding, een smoes zo je wilt, om te drinken. Of om meer of eerder te drinken, dan je je had voorgenomen. Ook herken ik het mechanisme om na een paar dagen niet drinken dan weer even flink door te halen. Zo ben ik jaren aan het knoeien geweest.

Op een gegeven moment zag ik echt in, dat af en toe een glaasje voor mij niet was weggelegd...

Van dag naar dag is een goed advies. "Vandaag drink ik niet" zie ik in het begin vaak tegen mezelf. En "drank voegt niets toe". Dat had ik hiet gelezen. 

Voor mij was het belangrijk om steeds een dag vooruit te kijken. Waar liggen morgen de moeilijke moment, vroeg ik me dan af. Dan bedacht ik vooraf hoe ik daarmee om zou gaan. Mij heeft dat goed geholpen.

Succes Fleur!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...