Spring naar bijdragen

tasseke stelt zich voor


tasseke

Aanbevolen berichten

goedemiddag allemaal,

ik ben vandaag voor het eerst hier op het forum (actief bedoel ik dan), ik ben een jonge dame van 35 jaar en heb een dochter van bijna 16.

mijn alcoholprobleem is begonnen door het werk, het ene feestje naar het andere feestje, zakenlunch hier een zakelijke overeenkomst daar. voordat ik het wist dronk ik een liter wijn per dag. altijd gedacht zolang je normaal functioneert en geen katers vertoont dat je ook geen alcoholist bent ( bunkertje ipv een bord voor mijn kop).

na vijf jaar een en al ellende heb ik toch de stap moeten maken voor de schuldsanering. na een grote inventarisatie van problemen heb ik dan toch maar toegegeven dat ik een behoorlijk drankprobleem heb ( zelfs het innemen van mijn rijbewijs kon me niet overtuigen) een liter wijn, een half krat bier en een klein scheutje wodka in de thee 's ochtends is per dag toch wel aan hoge kant.

Maar goed, afgelopen zaterdag ben ik dan aan de refusal begonnen, onder begeleiding van mijn huisarts en de maatschappelijk werker van de schuldsanering ben ik dan toch begonnen aan het rechte pad.
tot op dit moment valt het mij reuze mee, moet ik wel eerlijk toegeven dat ik nooit thuis drink maar altijd ergens anders.

Tot nu toe heb ik geen rare bijverschijnselen van de refusal behalve mijn darmen maar dat lucht wel op. gelukkig heb ik ook geen ontwenningsverschijnselen en functioneer gewoon nog op mijn werk.
Misschien is dat ook wel mijn redding, het bezig blijven.
Voor mij is het van groot belang dat ik de gewoonte afleer om naar het cafe te gaan of doelbewust de feestjes op te zoeken, ik moet dus weer leren om te genieten van het gewone leven, normaal koken, tv kijken en tijd te maken voor mijn kind.

Dit is ook de reden dat ik mezelf hier heb aangemeld, uiteindelijk hebben we allemaal hetzelfde probleem en elkaar te motiveren kan inderdaad een berg schelen ( moet je wel voorbij die bunker kunnen kijken want weg is deze bunker niet zo snel).
groetjes
tasseke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke, dat waren flinke hoeveelheden die je per dag kon drinken! zo zie je maar wat een vernietigend spul het is die alcohol, rijbewijs kwijt, schuldsanering... het is niet niks.
In het begin kan je het beste cafe's en drinkvrienden vermijden is mijn ervaring, dat is niet leuk en waarschijnlijk komt er ook een periode dat je denkt... is dit het nu? de hele wereld viert feest en ik zit hier te sippen, maar als je ook daar doorheen bent en je andere manieren hebt gevonden om toch gezelligheid te hebben zal je zien dat je je zoveel beter gaat voelen.

Heb je je aangemeld voor de internettherapie van Tactus? dat kan een hele goeie ondersteuning zijn vooral als je gedachten met je op de loop gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tasseke,
Ik wens je veel sterkte de eerste moeilijke periode. Als je maar echt wilt dan kom je een heel eind.
Ik heb altijd gewerkt en daarbij zeer veel gedronken. Nooit verzuimd.
Wel merk ik dat ik beter tegen stress kan, nu ik niet meer drink.
En die moeilijke situaties... ga ze maar in het begin uit de weg als dat kan. Dan hou je meer energie over. Na een tijdje gaat het gemakkelijker.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...