meedoen Geplaatst 14 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 november 2014 ProudMary, ik denk het wel en je hebt ook gelijk. IK heb wel (vaker) aan de heren medici verteld dat ik (ook vaker) gestopt ben met drinken, maar nooit echt erbij verteld dat ik dat deed omdat ik vind dat ik een probleem heb. Hun antwoorden in combinatie met de uitslagen van de lichamelijke onderzoeken klinken iedere alcoholist natuurlijk als muziek in de oren en wil je maar al te graag horen. Als zelfs de dokters al zeggen dat er niets aan de hand is (door jouw gemanipuleerde en verdraaide) diagnose dan is er toch niets aan de hand? Gelukkig weet ik nu wel beter en word ik met de dag eerlijker tegenover mijzelf. Wat ik wel vind, en met mij denk ik vele anderen, is dat alcoholisme in ons land wordt geassocieerd met iemand die met een fles in een papieren zak onder een brug of op een bankje in het park ligt te slapen. Volgens mij komt dat ook doordat mensen daarmee hun eigen drankgedrag willen bagatelliseren en verbloemen. Afhankelijk van de gebruikte definitie van alcoholisme en het daaraan voorafgaande gewoontedrinken en probleemdrinken zijn er in Nederland ongeveer 185.000 alcoholisten en 160.000 probleemdrinkers, en volgens een wat ruimere definitie zelfs 350.000 alcoholisten en 500.000 zware drinkers, op een bevolking van ca. 16 miljoen Ik vraag mij af wat het verschil tussen probleemdrinken en alcoholisme eigenlijk is. Hoe dan ook,ik doe er niet geheimzinnig over. Ik slaap gewoon in mijn eigen bed, ben gelukkig getrouwd en maatschappelijk "geslaagd", geen sociale en financiële problemen, geen strafblad en ik ben alcoholist en dat zal ik de rest van mijn leven zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meedoen Geplaatst 14 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 november 2014 Hoi Meedoen, Als je langerij tijd weg bent en je weet dat van te voren, dan kun je dat misschien even laten weten. Scheelt weer vragen en onrust. Zal ik doen MijnGerrit, goede tip dankjewel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 17 november 2014 Rapport Share Geplaatst 17 november 2014 Snap ook niet goed hoe ze aan de cijfers komen. ik was al jaren verslaafd maar niemand wist het. Stond toen nog nergens geregistreerd Denk zelf als iedereen eerlijk is dat de getallen beduidend hoger zijn. en de mensen die op een bankje en onder een brug in het openbaar drinken en elkaar opzoeken heb ik nooit begrepen ziet er voor mij uit als trots wezen op je verslaving....dat gaat me iets te ver. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 17 november 2014 Rapport Share Geplaatst 17 november 2014 MD, in de kliniek leerde ik; een probleemdrinker drinkt te veel vanwege een probleem , zodra het probleem aangepakt wordt zal het makkelijk zijn om het drinken onder controle te krijgen. Een alcoholist krijgt die controle sowieso niet terug. Het verschil zit niet in aantallen, slechts in het hebben van controle. Een goed verstaander merkt op dat ik niet over het verslavingsgen schrijf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ree Geplaatst 27 november 2014 Rapport Share Geplaatst 27 november 2014 Hoi Meedoen, Zoooo herkenbaar, jouw verhaal. Ook ik wilde een sociaal drinker worden, maar verviel steeds terug in de oude gewoonte. Wijn, wijn, veel wijn drinken. Maar nu weet ik dat ik niet kan matigen. Ik moet 'gewoon' stoppen met alcohol drinken. Gisteren niets gepakt, en hopelijk kom ik ook nuchter de feestdagen door. Want daar kijk ik nu echt niet naar uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden