Spring naar bijdragen

Binge drinken


Suusje123

Aanbevolen berichten

Hey Gerrit, Huttula, Menja,

 

Daar ben ik weer. Verwachtingsmanagement: ik verwacht dat ik een fijn leven heb, ik ben ongelofelijk verliefd op mijn vriend, tijdens de vakantie kwam er een werkelijk goed / bruikbaar plan en idee voor ná mijn opleiding in me naar boven (kunst etc. is geen makkelijk beroep om je weg in te vinden, ik doe dan wel een docentenopleiding maar als je niet voor een middelbare school klas wil (zeker niet fulltime), heb je geen hapklare toekomst voor ogen). Maar ik heb nu een praktisch plan waar ik helemaal achter sta en waarvan ik denk dat het mettertijd steeds meer zal opbrengen en dat het voor mij het beste startpunt is, mijn enthousiasme en nieuwsgierigheid liggen precies daarin (twee fucking goede cursussen bedenken, met wat schoonmaakadresjes en verkoopbare schilderijen maken ernaast). Ik denk dat ik eerder (in tegenstelling tot mijn vriend) langzaam zal groeien en opklimmen carrière gewijs, maar wel op voor mij de beste manier.

 

De vakantie met mijn vriend was heerlijk. Doordat we geweldig weer hadden en in een tent sliepen stonden we elke dag tussen half 8 / half 9 op, en 's avonds om 10 uur er (jawel, na niet meer dan 2/3 drankjes op 1 avond na) weer in) gedurende de dag heerlijk aan het mountainbiken, kajakken etc. geweest, een heel goed gesprek gehad (wel meerdere). Ik vond het erg spannend om het boek 'de grote verdoving' mee te nemen en ook te bespreken met hem, het ligt gevoelig bij mij, je wil gewoon lekker blijven drinken, hij ook.. Maar we staan beiden zo vol in de relatie, en hij stelde me de vraag hoe ik 'de dingen' zou doen als ik kinderen zou krijgen. Mijn antwoord was dat ik het goede voorbeeld wil zijn. Ik heb méér afhankelijkheidsproblemen dan hem, maar hij houdt er ook zeker van, maar hij heeft grote passie en focus op zijn werk, which don't let him.. We weten nu dat als je meer dan 14 units per week drinkt dat het sowieso echt schadelijk is voor je gezondheid, dus we hebben afgesproken om dat limiet niet te verbreken, en dat we 1 x in de twee week, op een feest maximaal 6 mogen drinken, en daarbuiten af en toe een fles delen (op vakantie waren we na 5 al helemaal in ''dat fijne gevoel van verdoving en extraversie". Ik drink wel, met meer bewustzijn, en wetende dat het me werkelijk in een hele slechte plek kan duwen / tegenhouden in ontwikkeling. But fuck, dat stukje verdoving af en toe is ook echt wel heel erg lekker..

 

De realisatie die ik in deze vakantie had (ook door het boek) is dat een sterke focus op het probleem niet de oplossing zal bieden, een focus op wat je wil, wat je verwacht, wat je wil doen en hoe je wil zijn wel.

Ik voel nog steeds heel veel tegenzin om naar een psycholoog te gaan, ik zou wel 1 keer per twee week met iemand willen praten denk ik, als ik wel voor een psycholoog kies, dan wil ik in elk geval met de vraag komen of diegene me wil helpen mijn ''verwachtingsmanagement'' na te streven.

 

Hoe gaat het met jullie strijd? Waarom is het voor ons zo moeilijk om volledig in het goede pad te staan, of dat het pas zo laat komt? Een soort werkgroep zou ik fijn vinden... AA? Alleen ik weet niet of dat genoeg focust op het leven i.p.v. de problemen.

bewerkt door Suusje123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Suusje,

 

Een heel verhaal! Je hebt een goede vakantie gehad zo te lezen, fijn.

 

Wat je je eigenlijk nu hebt voorgenomen, is volgens mij om ADB te zijn door gematigd te drinken. Ik vind 14 eenheden per week nog veel, zeker voor een vrouw. Volgens mij adviseert men om dan minsten tweemaal per week niet te drinken.

Maar als het voor jou (jullie) werkt, dan is dat goed.

Let op dat je niet gaat rommelen met je afspraak, want m.i. is dat dan een teken dat je de verkeerde kant opgaat.

Voor mij zou dat zijn geweest van twee eenheden per dag naar twee flesjes bier per dag (=2,6 eenheden) naar twee halve liters (=3,3) naar uiteindelijk twee halve liters van 11,7% (=7,6). Ook zou ik steeds de eenheden van de volgende dag al opdrinken om dan " morgen"  dat weer in te halen.

Wees eerlijk voor jezelf als je de kant van gematigd drinken opgaat. Ik hoop dat het je zo gaat lukken!

 

Met ons samenkomen gaat niet lukken, denk ik. We zitten verspreid door heel Nederland en Belgie.

De AA weet ik weinig van, dus misschien kan iemand anders daarop reageren. Volgens mij propageren die gewoon de 0 aanhouden.

 

Succes Suusje, blijf vooral eerlijk naar jezelf.

Laat je ons weten hoe het met je gaat de komende tijd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...