Spring naar bijdragen

steuntje in de rug


lidia

Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Ja Huttula

helemaal waar. Ik moest een tijd 2x p/wk naar het ZH voor revalidatie v.d. gevolgen van een polsbreuk en in die tijd ben ik gestopt.

Wat zeker hielp was die patiënten zoals jij ze beschrijft, hoewel ze niet meer vlak buiten de deur mogen staan, dat is een rookvrije zone geworden en terecht, want er staan ook bankjes waar patiënten kunnen zitten.

Aan de ingang v.d. rookvrije zone staat een grote asbak, waar ik soms even aan snoof omdat het zo vies was.

En aan de therapeute kon ik dan lekker melden dat ik het nog steeds had volgehouden.

Toen ik in febr. 3 dgn. was opgenomen, was ik 2 mnd. gestopt en o zo blij dat ik niet lag te snakken daar.

Maar eenmaal weer thuis en geconfronteerd met heel veel problemen en pijn en onzekerheid over hoe nu verder, ben ik toch weer gaan roken. Tot mijn grote verdriet en spijt. Gelukkig eind september weer stoppoging met nog meer motivatie en dat lijkt te lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

In de wachtkamer van de HA lag het boek "Nederland stopt met roken" . Dat is een leuk, gevarieerd, vlot en leerzaam boek.

Dus ik heb er maar weer eens in gebladerd, interessant, want ik ben nu al 8 mnd. verder en sta er dus anders in, maar, zoals laatst bleek, nog lang niet "homefree" .

Destijds heb ik eens aan de praktijkondersteuner, beter bekend hier als het antirook vrouwtje, verteld dat dat zo'n goed boek is als steun en inzicht bij het stoppen en dat ze het misschien kon aanbevelen bij andere stoppers die het moeilijk hebben met volhouden.

En nu ligt het in de wachtkamer, misschien wel door mijn enthousiasme erover.

Het is ook te leen in de bieb. Ben je geen lid, dan kun je in de leeshoek met iets te drinken er tips uithalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...