Spring naar bijdragen

Alcohol en medicinale werking.


Shahire

Aanbevolen berichten

Vanwege enorme keelpijn en beroerd voelen had ik eigenlijk wel een sterk borreltje willen nemen
bv een kruidenbittertje of hete groc met rum
absoluut niet omdat ik trek in alcohol had (lust dat spul zoals kruidenbitter eigenlijk niet eens)
maar zuiver en alleen om de keel te ontsmetten en te zweten om zo de koorts eruit te krijgen
als ik nu die borrel zou hebben genomen (mijn inziens in dit geval als medicatie, trek was er niet) zou ik dan over 'de scheef' zijn gegaan qua alcohol drinken? (ben geheel stopper betreft alcohol)
zelf denk ik het eigenlijk niet maar ik heb het toch maar niet gedaan en aangedurfd
toch heb ik ook nog wel de angst in me dat de alcohol te dicht om de hoek ligt te loeren.

Mijn vraag heb ik ook al voorgelegd aan een medefrummer, zij verwees mij door naar Thema's met het draadje TIQ's, heb deze gelezen maar zou ook graag jullie visie hierop willen horen.
Bij voorbaat al bedankt voor jullie antwoord.

Groet Shahire :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Shahire,

Allereerst, beterschap! Ik begrijp dat je flinke keelpijn hebt en je beroerd voelt.

Je gaf aan dat je hebt overwogen om alcohol te drinken als 'medicijn', om de keel te ontsmetten. Alcohol lijkt soms te helpen om je even wat beter te voelen. Je kunt jezelf afvragen, of alcohol op zo'n moment het meest helpend is - of dat er ook andere methodes voor handen zijn die meer werkzaam zijn.

Je vroeg jezelf hierbij af of je over de schreef gegaan zou zijn, wanneer je in deze setting alcohol had gedronken. Uiteindelijk ben je zelf degene die de grenzen bepaalt - en beoordeelt of je in zo'n situatie al dan niet over deze grens heen gaat. Je noemt jezelf: geheel stopper. Dan is het drinken van alcohol iets dat voor jou 'over de schreef gaan' is.

Tot slot nog even dit: alcohol is geen medicijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...