Spring naar bijdragen

Ben ik nog te redden !?

vicks

Aanbevolen berichten

In de zin van : ik ben begin 30 en heb een paar kinderen en wil van die drang naar drank en de drank zelf af, hoe kan het het fijne gevoel van drank compenseren !?

Ik wil dolgraag oud worden, oma worden en zijn en niet afhankelijk van die rot drank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Vicks,

Je vraagt: 'Ben ik nog te redden?' Daarmee impliceer je dat iemand jou zou moeten redden. Maar die bal ligt bij jou: jij bent degene die kan stoppen met drinken. Lotgenoten van het forum of een hulpverlener kunnen je daarbij wel helpen natuurlijk.

Iedereen kan stoppen met drinken. Maar soms heb je meerdere aanloopjes nodig om je doel te bereiken.

Het kan daarbij zinvol zijn om te kijken naar de voordelen van het drinken, wat levert het je op? Je hebt het over het fijne gevoel van het drinken. Wat is dat dan precies? Kun je even je zorgen vergeten? Kun je even ontsnappen een de hoge eisen die je aan jezelf stelt? Drink je je verveling weg, je frustraties of misschien je vermoeidheid? Om los te komen dan die rotdrank kan het goed zijn om daar eens nader op in te zoomen, wat levert het drinken je eigenlijk op? Waarom ben jij er zo gehecht aan geraakt? Dan kom je ook dichter bij wat je nodig hebt om de trek tegen het drinken te kunnen weerstaan. Als je leert om je ook zonder drankt prettig te voelen dan helpt dat. En ook het omgaan met ongewenste emoties kan een aandachtspunt zijn.

Als je wilt dat een hulpverlener daarin met je meedenkt ben je van harte welkom voor de behandeling.

Het gaat je vast veel positiefs opleveren als je de afhankelijkheid weet te doorbreken, als moeder en als oma, maar ook als jezelf.

De trek in drank neemt af naarmate je langer niet drinkt, daar mag je op vertrouwen.

De moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het fijne gevoel is het vrolijke, maar voor de rest weet ik nu geen concreet voorbeeld, nee natuurlijk niet want nu ben ik broodnuchter, en dat ik mezelf

moet redden dat is mij duidelijk, maar ook vermoeidheid, frustraties en verveling idd zijn een reden, maar het malle is dat als ik drink ik hetzelfde doe

als ik nu niet drink, dus of dát dan de reden is.

Drinken leverd me ook niets op uiteindelijk, wel dat losse en vrijere gevoel, vrolijk zijn maar na een stuk of 6 kakt dat er ook wel in, waarom ik er zo

aan gehecht ben, omdat het veilig aanvoelt !? klinkt zo dom als ik het zeg maar kwam in me op, ongewenste emoties drink ik weg, dus ergens misschien

wel een reden, het staat er nogal gek allemaal maar zo gaan mijn gedachtes nu in het rond (lees je zin per zin en antwoord per zin)

Een hulpverlener online zou ik héél dankbaar om zijn maar als dit via de huisarts moet gaan dan houdt het helaas al voor mij want heb geen zin in gedoe

met hun en me moeten verantwoorden en het risico lopen ze mensen inschakelen, want dan ben ik nergens meer, kan je per privé bericht beter uitleggen

hoe dit zo, want wil niet iemand me herkennen zal van buitenaf.

Ik weet en voel het me veel positiefs kan en gaat opleveren want slechter kan het nooit worden, ''normaal'' had ik de 1e al open en half op, nu ben ik

nuchter en positief, voel me sterker dan ooit, wil meer in mn toekomst, heb mezelf veel ontnomen en dat wil ik voor ons allemaal weer terug hebben, heb nu

nog geen afkickverschijnselen en heb ook geen idee of die komen of op welk termijn, bedankt voor je bericht en als de mogelijkheid voor mij er is dan wil ik

graag deelnemen aan een behandeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...