Spring naar bijdragen

Detox opname; wat te verwachten?

Clueless

Aanbevolen berichten

Ik sta op de wachtlijst om zsm een vrijwillige 5 daagse detox opname in te gaan bij verslavingsinstelling Tactus.

Nu vraag ik me af wat ik precies kan verwachten... Is het vooral de bedoeling dat ik daar tot rust kom, en lichamelijk afkick met behulp van medicatie ( als ik niet drink heb ik ontwenningsverschijnselen )?

Dus dat ik gewoon lekker kan lezen, me terug kan trekken, schrijven, stukje wandelen...

Of is er ook een heel dagprogramma waar je actief aan deel moet nemen?

In hoeverre ben je gebonden aan bepaalde regels?

Bij de instelling geven ze me niet veel informatie, behalve dan dat ik zsm geplaatst zal worden en na die 5 dagen ambulante zorg zal krijgen. Dit alles is bepaald na een uitgebreide intake.

Ik ben nogal onzeker als ik niet weet wat me te wachten staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Clueless,

Bedankt voor je vraag. Het is begrijpelijk dat je wat onzeker bent, als je niet weet wat je kunt verwachten bij de detox opname. Het klopt dat een detox opname vooral in het teken staat van lichamelijk ontwennen en rust vinden. Echter gelden er natuurlijk op een opname-afdeling bepaalde regels. Als je precies wilt weten wat die regels zijn, en in hoeverre er een dagprogramma is, dan kun je het best opnieuw contact opnemen met de hulpverlener waar je een gesprek mee hebt gehad. Geef dan ook aan dat het niet weten wat je kunt verwachten, je onzeker maakt. Hij of zij kan je er dan meer over vertellen en antwoorden geven op de vragen die je hebt.

Daarnaast zou je contact op kunnen nemen me de afdeling waarvoor je op de wachtlijst staat. Zij kunnen je ook meer vertellen over de gang van zaken op de afdeling.

Ik wens je veel succes toe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...