irunalone Geplaatst 23 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2013 beste Tactive, Ik had nov '12 besloten te minderen ipv. te stoppen met alcohol. Dat ging op een enkele keer na, redelijk goed. Mijn psychiater doet 'soms' drinken (met mate) echter af met; typisch verslavingsgedrag. Ik zelf heb het idee dat ik het prima onder controle heb, is dat dan juist dat 'typische verslavingsgedrag' of kan ik gewoon zonder problemen minderen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Admin Geplaatst 28 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2013 Beste Irunalone, Hartelijk bedankt voor je vraag. Excuses voor de late reactie. Je bent succesvol geminderd schrijf je en meestal gaat je dit goed af. Enkele keren heb je een uitglijder gehad. Een mooi resultaat! Wat je psychiater precies bedoelt met dat typische verslavingsgedrag is niet helder, maar vraag hem dit eens na. Wellicht ziet hij meer heil in het stoppen met drinken? Het gebruik van alcohol, ook al is dit in mindere mate, kan een negatief effect hebben op het evenuteel gebruik van medicatie, zoals anti-depressiva. Dat kan een reden zijn om te stoppen met drinken. Ik weet uiteraard niet of je medicatie gebruikt. Het is van belang dat je zoveel mogelijk uitgaat van je eigen doel. De keuze om te stoppen om te minderen is een keuze die je zelf moet maken. Als je achter je keuze staat, heb je een grotere kans op slagen. Het is niet zomaar te zeggen wat gemakkelijker is en ook is het zo, dat minderen niet voor iedereen een haalbaar doel is. Succes met behalen van je doelstelling en het gesprek met je psychiater! Vriendelijke groeten, de moderator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irunalone Geplaatst 28 februari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 februari 2013 bedankt, Tactive, voor jouw reactie. Ik gebruik veel medicatie als a-depressivum, a-psychotikum en Lithium en ik weet t, maar vind t bijzonder lastig om mijn lichaam genoeg te waarderen, door niet te drinken. Het is echter niet zo dat ik mijzelf waardeloos of stom vind. Alleen dat lichaam, daar heb ik niet zoveel mee. Mijn psych vond gewoon 'minderen' typisch verslavingsgedrag. Maar feitelijk heb JIJ natuurlijk gewoon gelijk; ik moet gaan kijken wat voor mij werkt, waarbij goede raad natuurlijk welkom is. Bedankt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Admin Geplaatst 28 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2013 Beste Irunalone, Goed om te lezen dat je gaat kijken wat voor jou werkt, en al het advies hierin meeneemt. Bij deze willen we toch nog even benadrukken dat bij dergelijke medicijnen het raadzaam is om te stoppen met drinken. Zoals eerder geschreven heeft alcohol een negatieve invloed op de werking van je medicijnen. Het is goed om je daarvan bewust te zijn. Veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden