irunalone Geplaatst 11 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2013 Beste Tactive, Ik ben psychiatrisch patient en hoor stemmen. Ik vraag mij af of alcohol drinken hier een negatieve invloed op heeft. Met negatief bedoel ik frequenter, indringender en negatiever. Ik kan mijn psychiater ook vragen, maar kom daar pas over vier weken terug. Ikzelf heb het idee dat alcohol drinken, geen positieve werking heeft. Heb jij hier theorieen over? Bedankt voor jouw tijd en uitleg, vriendelijke groet, Irunalone Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Admin Geplaatst 12 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 Beste Irunalone, Bedankt voor je vraag. Goed dat je je vraag stelt. Je vraag is of alcohol een negatieve invloed heeft op de stemmen die je hoort. Je hebt zelf al het idee dat alcohol er geen positieve invloed op heeft en dat het mogelijk toch frequenter aanwezig is, maar ook indringender en ook negatiever. Neem die signalen serieus. Over het algemeen kun je zeggen dat alcohol psychische klachten versterkt of veroorzaakt. Bijvoorbeeld depressie en angstklachten. Zo geldt het ook voor psychotische klachten, zoals hallucinaties en wanen. Voor mensen die last hebben (gehad) van psychotische verschijnselen, is het gebruik van alcohol af te raden. Het effect van de alcohol is onvoorspelbaar en kan een psychose uitlokken. Voor specifieke en persoonlijke vragen wil ik je toch verwijzen naar je psychiater. Als je merkt dat je op dit moment weer meer of heftiger stemmen hoort, dan wil ik je adviseren om niet te wachten tot dat je weer een afspraak hebt en ondersteuning vragen of zoeken voor je alcoholgebruik, in de vorm van professionele hulpverlening. Hopelijk heb ik hiermee je vraag kunnen beantwoorden. Succes! Vriendelijke groet, de Moderator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irunalone Geplaatst 12 maart 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 maart 2013 hoi Tactive, Bedankt voor je advies. Ik heb het ter harte genomen en er staat voor morgen een afspraak gepland. Ik had later spijt van de vraag aan jou omdat ik dacht dat ie dom was, maar nu ben ik blij dat ik heb doorgezet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irunalone Geplaatst 15 maart 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 maart 2013 bedankt tactive, na een goed gesprek met mijn psychiater bleek dat de alcohol de stemmen en daarmee verwarring en chaos kan vergroten. Ik probeerde juist te dempen met alcohol en dat werkte dus averechts. ik drink dus niet meer nu, en heb veel medicatie gekregen, as grote hoeveelheden oxazepam en seroquel. Dit als extra bovenop de reguliere medicatie, die al aanzienlijk is. mijn arts heeft uitgelegd dat dit toch echt beter is dan de reguliere medicatie, in combi met grote hoeveelheden alcohol. dit geldt dan zowel voor t afkicken van alcohol, als voor de gevaarlijke combi, van alcohol en meds. Ik hoop dat ik het volhoudt en als je t op prijs stelt dan houd ik je op de hoogte. nogmaals hartelijk dank voor je advies, groet, Irunalone Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden