Spring naar bijdragen

TTTtjes voor wie (tijdelijk?) wil stoppen


toni

Aanbevolen berichten

Hi Toni,
je komt aardig los, hier op dit forum; prachtig hoor!
Net als bij het het geval lijkt te zijn, ben ik ook geen mindere drinker: als die 1e er eenmaal in zit, gaat de fles leeg.
Dus daarom maar helemaal gestopt, en dat gaat na ruim een maand nog steeds uitstekend: zo heel af en toe komt er nog eens een zwakke gedachte/behoefte op, maar die wordt direkt gepareerd door de maand ervaring van vrijheid van alcohol, met alle voordelen vandien.

Mijn 1e bijdrage aan deze topic:

In mentaal opzicht is het toch met name het gevoel van vrijheid, in toenemende mate in combinatie met een gevoel van (laat ik maar omschrijving als) terugkerende energie, basale kracht.
Met andere woorden: het ervaren van de voordelen van het niet-drinken doen momenteel iedere opkomende behoefte eraan direkt verdwijnen, en ook die ervaring is op zich weer een heel plezierige!
En die voordelen krijg je alleen in de schoot geworpen, als je gewoon helemaal stopt.

Dank voor het starten van deze topic: die verwarring waar je het over hebt, is heel herkenbaar voor mij.
De calorievrijheid die alcoholvrijheid mij oplevert, gebruik ik dan ook om te eten waar ik zin in heb, en mijn gevoel is, dat alleen dit al helpt, om de behoefte aan alcohol te verminderen.

Echt een heerlijk leven, zo; jammer eigenlijk, dat het 40 jaar heeft moeten duren (ben nu 54...).

En ik hoop echt dat met name iedere jongere dit dit leest, dat goed tot zich laat doordringen...

Hartelijke groet,

Opa2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Toni,

Ik ben het helemaal met jeens.
Vechten tegen de nuchterheid is beter.
Normaal dronk ik om "iets" te voelen, nu drink ik om te genieten.

En je hebt ook gelijk dat het zeker oppassen is, je zit zo weer in je oude patroon.

Kijk wat je hebt, en niet wat je niet hebt.
Of...
Kijk wat je mag, en niet wat je niet mag.

Volgens mij ben jij op een goede weg. Ga zo door.

Groetjes, Sweetling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
toni

hallo allemaal




omdat ik nu toch eenmaa op dreef ben, wil ik nog 1 TTTtje toevoegen, die zo op het eerste oog wat een wat flauwe woordspeling lijkt, maar die wat mij betreft toch echt veel waarheid in zich draagt; het maakt nl. nog al verschil waar je je focus op richt;




#vecht niet tegen de drank... maar vecht VOOR je nuchterheid!




Deze TTT druist een beetje in tegen de naam van dit forum "alcoholdebaas"; want dat suggereert toch dat wij de alcohol de baas zouden moeten proberen te zijn/worden; het is een beetje van het zelfde laken een pak als de slogan "ben jij sterker dan drank"...




Nou lieve mensen, wanneer ik op deze manier (met kromme tenen) blijf vechten tegen de alcohol, dan verlies ik dat gevecht op termijn; koning alcohol heeft een langere adem en kent geen zwakke momenten ofzo; als ik blijf vechten tegen de drank, als ik de alcohol de baas wil zijn... dan hoeft koning alcohol slechts te wachten op een zwak moment bij mij... en dan kan-ie toeslaan!


Als ik daarentegen vecht voor mijn nuchterheid... dan hoef ik me alleen maar op dat doel te focussen.




enfin; voor wat het waard is
:)
**Goeie gedachtengang Toni, ik heb je berichtje twee keer gelezen. Chapeau !

Groetje, Mathilde



groeten




Toni

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Sweetling,
Ben je lang geleden gestopt met refusal?
Dat spul werkt toch nog een beetje na?

Wat mijzelf betreft. Ik kwam vanmiddag tijdens het boodschappen doen ineens op het idee om wijn te kopen voor het geval er iemand onverwachts langskomt en een wijntje wil drinken. (?)
Nu betrap ik me er op dat ik er me hevig van bewust ben dat daar twee flessen wijn in mijn rekje liggen.
Ik kan ze natuurlijk weg doen of weg geven maar ik ga toch proberen om ze dicht te laten en wat voor visite in huis te hebben. Sweetling, dat lukt jou toch ook, heb ik begrepen?
Ook wel een beetje een uitdaging misschien..., hoewel..., het is natuurlijk ook vrijdag, mijn lastigste dag van de week. Nou..., ik kijk het toch nog even aan.

Ik ben de laatste dagen erg tevreden over mezelf. Steeds klinkt het advies om jezelf vooral ook te belonen maar die beloning, die is steeds ruim voorhanden.
Ik ben al 5 kilo (of liter?) kwijt vooral in het buikgebied.
De pijn in mijn bovenbuik en de maagpijn zijn weg. Mijn hoofd is steeds helder.
Bij het praten ben ik niet meer zo aarzelend en haspelend en zo hinderlijk zoekend naar de goede woorden.

Dreamer, red je het?
Ik hoop het voor je.

Toni, leuke filosofietjes van jou steeds. Ik doe er mijn voordeel mee. Ik vind het een hele goeie benadering.

Opa2, het blijft maar goed gaan met jou! Ik trek me daar wel aan op hoor! Zo van, dat is een leeftijdgenoot, met ongeveer dezelfde drinkgeschiedenis..., Dat Moet Mij Ook Lukken!

Wens jullie allemaal een fijn vrijdagavond!
Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mathilde,
Ja ik red het nog steeds. Maar ben wel bewust dat het stemmetje nog heel dichtbij is. Ik zal daar altijd alert op blijven. Wat dat betreft doet Opa2 het ook zo goed vind ik. Sorry jullie allemaal trouwens.
Ik zou het knap vinden als je de wijn zou kunnen laten staan, dat is een grote test.
Prettig weekend.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen, deze prachtige draad van vandaag lees ik pas na mijn posting elders, vandaar:

*Toni, jouw verhaal over vrijheid is mij uit het hart gegrepen! Geweldig! Ben erg blij voor je.

*Ik denk toch wel een paar keer per dag aan jullie allemaal, en vraag mij dan steeds af, hoe het gaat.
Weet je, echt gemeend: ik gun jullie zo graag wat ik (zeker de afgelopen week) ervaar aan groooote voordelen van alcoholvrijheid!
In dit verband een tip (met een schuin oog naar Mathilde en Moondreamer): als je al alcoholvrij bent: GENIET ERVAN, je hebt het verdiend!!
Die rottige behoefte en strijd kosten je alleen maar energie, en die energie kun je veel en beter aan genieten besteden, toch??

Nogmaals warme groet,

opa2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...