Spring naar bijdragen

Nieuwe aanmelding


Binorosa

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik worstel al jaren met hetzelfde (drank-drink) probleem en kan er maar geen oplossing voor vinden.
Ik ben een gewoontedrinker geworden. Al 25 jaar! Gezellig toch! Dus niet wat mij betreft.

Ik drink nu dagelijks te veel, te snel en dat doe al veel te lang! Ik heb wel periodes gehad dat ik het drinkpatroon aardig onder controle had, en dus een paar dagen geen alcohol dronk, maar de laatste maanden is het weer helemaal mis.

Het probleem zit hem vooral in het feit dat ik geen rem meer lijk te hebben als ik eenmaal begonnen ben. Dus, als ik een fles wijn open maak gaat die meestal ook helemaal op. Als er dan nog een in de buurt is, is de aandrang groot om ook die te openen ook al voel ik dat dat geen goed idee is.
Bier haal ik bijna niet meer in huis, omdat als ik eenmaal begonnen ben gewoon door blijf drinken.
Een 6-pack double of triple trappist gaat dan direct op. Het gekke is dat ik overdag helemaal niet drink, geen nodige behoefte aan, en s'avonds pas rond half elf mijn eerste glaasje drink. Maar dan dus niet kan doseren.

Gister nam ik een eerste wijntje om 23.00 uur! Om 01.30 uur was de literfles leeg.......................!
Ik hoef niet zo nodig helemaal te stoppen, maar wil controle over mijn drinkpatroon hebben.
Wie kan mij helpen, steunen, sturen, tips geven etc. etc.

Dank,
Bino Rosa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Binorosa,

Wat een aparte naam trouwens.

Je zegt het zelf al, je worsteld. En dat betekend toch dat je jezelf er niet prettig bij voelt. Minderen heb je al eerder geprobeerd en dat is niet echt gelukt merk je nu. Tja, dat kennen de meesten van ons wel. Lees maar eens wat berichtjes door. Ik probeer het ook wel eens een tijdje maar dan neem ik uiteindelijk 1 a 2 glaasjes en dan weer 3 en dan, net als jij is de fles weer leeg.
Ik ben nu weer een aantal dagen gestopt, en dat is soms best wel moeilijk. Vooral als je beiden werkt en dan vrijdag de week achter je kan laten. Heerlijk met een wijntje.
Maar dit weekend ga ik dat niet doen dus. We blijven op een sapje of Yoy. In een wijnglas, lijkt net echt.

Misschien dat je voor jezelf eens om 23.00 uur moet besluiten, ik neem een kop thee of een glas sap en ik neem vandaag GEEN wijn. En dan vroeg naar bed!
Je zal merken dat als je dat doet en dat met regelmaat je trots op jezelf wordt en dat vaker gaat doen. Soms is het makkelijk, soms is het moeilijk.

Ik weet zeker dat je de komende dagen meer tips en adviezen en vooral succes zal ontvangen. We proberen elkaar te steunen en te inspireren. ZONDER verwijt als het dan eens niet lukt, want dat kennen we allemaal.

Welkom op dit forum, Groetjes Sweetling.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sweetling,

dank voor je interesse en tip! Heb vanavond een erg leuk feestje en ga proberen daar de avond door te brengen met weinig alcohol. Water nemen en het eens trachten het te houden bij 2, hooguit 3 wijntjes. Voor mij is dat denk ik de beste manier om de 'gewoonte' te doorbreken. Ineens volledig stoppen kan ik niet en wil ik ook niet. In het verleden is het me ook gelukt om 'met mate' te drinken en dat wil ik gewoon weer terug. Daar moet ik een modus voor zien te vinden.

Toni,

WAAROM ik met mate wil drinken;

omdat ik graag -weer- zou leren te genieten van een goed Belgisch biertje of wijntje! Zoals ik dat wel heb gekund eerder. Zoals mensen een goeie sigaar apprecieren of lekker eten. Misschien hou ik mezelf voor de gek, maar ik ga het toch op die manier proberen.

In ieder geval dank voor je reactie, (en wat jouzelf betreft, hou vol!)

Gr. Bino

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...