Spring naar bijdragen

flipsen ff niet gereageerd maar wel gelezen


flipsen

Aanbevolen berichten

ik melde bijna 14 dagen geleden dat ik er 14 dagen had opzitten en woensdag zijn het 4 weken niet drinken.

Ik heb het forum wel gelezen maar heb even niet gereageerd, ik haal er zeker steun uit, en heb zo ook de cirkels van van dijk ontdekt, ik vond het voor mezelf een heftige confrontatie, maar het heeft ook veel verhelderd.

wat me deugd deed was het stuk Niet op zoek te gaan naar de diepere oorzaken van het drankgebruik, maar de toxische stof niet meer in te nemen zodat de cirkels stoppen te draaien met alle gevolgen van dien, lichamelijk, geestelijk enz...........ik heb het ook mensen in mijn naaste omgeving laten lezen om hun inzicht te geven waar ik mee bezig ben, ook hier in eerste instantie schrokken mensen en in tweede instantie begrip voor wat je doormaakt. nu lijken de cirkels langzaam de andere kant op te gaan draaien.ik merk dit aan mijn lichaam, ontlasting die weer langzaam normaal word, afname van dromen over drank, verbeterende concentratie als ik toe geef aan mijn vermoeidheid enz........

de vermoeidheid (en dan is forum weer fijn want er zijn meer mensen die hier mee kampen) heb ik aangepakt middels een strak dagschema. 6 uur op 7:30 werken huishoudelijke taken op tijd naar bed enz, ontspanning en beloning zoekend in andere zaken..

de diepere liggend oorzaak van drankgebruik komt uiteindelijk zelf aan bod, nuchter erover nadenken gaat moeilijk het lijkt wel een blinde vlek, en lijkt meer energie te kosten.
ik kon voorheen met twee pinten heel snel nadenken en kwam tot hele goede heldere ideeen alleen na 10 pinten of meer was ik het de dag erna weer kwijt.
Ik heb me bedacht dat ik met mijn hersenpan heldere en creatieve oplossingen kan bedenken alleen doe ik het al 15 jaar met behulp van drank en uiteindelijk kwam niks meer uit mijn handen, het is dus een eigen weg vinden op dit na boven te krijgen zonder het middel..............en dat staat natuurlijk in de kinderschoenen, kost energie en lef om gezichtverlies te durven lijden dat het ff niet zo vanzelf gaat en soms slechter dan voorheen.

maar het allerbelangrijkste wat me oplevert op dit moment na bijna 4 weken dat ik weer betrouwbaar ben voor mezelf, dat is voor mij de reden geweest om te stoppen, ik kon mezelf niet meer vertrouwen, mezelf niet meer beliegen. de knop ging om.
Dus niet de mensen waar ik om geef, mijn omgeving.
dat is mooi meegenomen als ik van voor hun betrouwbaar ben, en ik hoop dat ik op hun steun nog mag rekenen, dat ik open met hun mag praten over wat me bezig houd, het gevecht de momenten van moeilijk hebben zal ik echter zelf moeten leveren.

dit waren zo een paar dingen die ik kwijt wou REAGEER MAAR RAAK en zal weer wat actiever meepraten in het forum, realiseerde me laatst dat jullie me aardig op weg geholpen hebben 4 weken geleden.
Dus ik wil mijn bevindingen delen en om voor degene die er wat aan heeft evt net zo op weg te helpen ,kant en klare oplossingen zijn er niet het zal toch een kwestie zijn van je weg zoeken


.
TextText

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Flipsen dat je je ervaringen weer komt delen hier.
Wat mij recht in het hart raakte is jouw bevinding dat je jezelf niet meer betrouwbaar kon vinden. Dat beleef ik precies zo. Ik kon me heiliger dan heilig voornemen het bij twee glazen te laten maar halverwege dat tweede glas slonk mijn wilskracht weer tot aan het nulpunt, evenals mijn zelfrespect.
Ik heb het momenteel heel moeilijk.
De vroeg invallende duisternis heeft daar ook mee te maken, denk ik.
Jij schreef; van seconde tot seconde, van uur tot uur en van dag tot dag... Daar houd ik me dan maar aan vast. Dat het ooit minder wordt, bedoel ik.
Ik ben nu bij dag 14 met uitzondering van 1 uitglijer.

Groet,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flipsen ...

Hulde, goede stappen en een helder doel. Je doet volgens mij precies de dingen die je moet doen. De stappen, de gevoelens etc, ze zijn zo herkenbaar. Ik vind die eerlijkheid naar jezelf toe ook erg belangrijk. De eerste stap naar de oplossing. Voor mij zat het in het erkennen dat de hoeveelheid drank die ik gebruikte toch teveel van het goede was.

en alle anderen ...

Tja soms ben ik wel jaloers op personen die besluiten voor 1 jaar of voor altijd willen te stoppen. Ik heb met de 25 dagen zonder gemerkt dat als je eenmaal in dat ritme zit het volhouden steeds makkelijker wordt. Ik heb me voorlopig alleen een ander doel gesteld...

Ik heb het tot op heden redelijk vol gehouden. De eerste sociale borrels met 3 biertje waarna de spa rood volgde. Wat voelde ik me daar goed over. Afgelopen vrijdag een zware stapavond. Ook hier een (klein) succes, ik merkte dat ik in hoge mate bepaal wat anderen doen. Ik ben altijd eerste met bestellen van de volgende, en als dat nu na twee biertjes een fles spa-rood is ... tja, de rest dronk ook mee. Even een eye-opener.

Ik moet wel zeggen dat de rest van de avond wel in meer dan voldoende drank heeft geresulteerd, maar toch op halve snelheid en dus ongeveer de helft! Voor de rest een rustig weekend. Ik zou liever nog iets minder hebben gedronken, maar goed, het is even zoeken.

Het is wel rustig op het forum ... ben benieuwd naar jullie vorderingen, verhalen, meningen etc ...

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij begint iedereen nu weer een beetje te schrijven in allerlei draadjes, die draadjes met al die positieve gedachten houd ik vast en lees ik de hele dag door als ik het moeilijk heb. De belangrijkste gedachte die ik gelezen heb dat het een niet-helpende gedachte is aan een borrel (een, twee, drie) maar dat je een positieve gedachte aan jezelf besteedt om het NIET te doen en geen HOUTEN hoofd te krijgen maar een Heerlijk Helder Hoofd. Wat jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...