Spring naar bijdragen

hallo even voorstellen

blackdog

Aanbevolen berichten

Hallo mijn naam is rob ik heb een drank drugs en gok probleem
Ik heb een paar jaar geleden geprobeerd om aan mijn probleem te gaan werken door een op name te volgen toen ik in de 3 weken diagnostiek zat ging dit na 2 weken verkeerd om dat ik last had van epilepsie en moest dit eerst maar eens laten na kijken nu 3 jaar verder lijkt alles goed te gaan met de epilepsie alen moet ik stoppen met drinken en drugs ben nu weer 3 maanden tuis en merk dat het er niet makkelijker op geworden is ik drink weer stevig en blow ook weer te veel ondanks dat ik weet dat dat er voor zorgt dat mijn aanvallen weer toe zullen nemen de epilepsie kliniek heeft mij daarom ook weer aan gemeld bij tactus om dat ze ook wel zien dat het anders niet goed zal gaan hier heb ik mee toegestemd wand ook ik zie wel in dat het zo ook niet goed gaat in af wachting op de oproep hoop ik dat ik van jullie misschien hulp of steun zal kunnen krijgen in het leren van het krijgen van hand vaten
Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Rob,

zo, dat valt niet mee, die complexiteit van problemen.
Ik hoop dat je hier door misschien alleen al te lezen van alle andere iets meer gaat begrijpen van jou verslavingen. En dat je net als ik, zo geinspireerd kan raken om het ook een kans te geven.

Heel veel sterkte. Begin eens met 24 uur niet. Dus niet drinken, blowen of gokken. Ik snap wel dat dat echt geen makkie is maar het is maar 24 uur. En dan? Dan zie je weer verder.

Laat je weten hoe het met je gaat?

Groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rob,
Welkom hier. Ik ga maar meteen met de deur in huis vallen. Over je epilepsie. Ben je er van op de hoogte dat als je zonder begeleiding stopt met drinken je aanvallen toe kunnen nemen. Ik weet niet in welke mate je epilepsie hebt maar dit moet je wel in de gaten houden. Zoals je al zei, heb je je aangemeld bij Tactus en ik denk dat je dan wel een goede begeleiding krijgt. Misschien met librium of zo, want dat kan de aanvallen ook tegengaan. Ik zeg dit omdat ik zelf epilepsie heb en toen ik met drinken gestopt was ik na een paar dagen behoorlijke aanvallen kreeg. Gelukkig was ik toen niet alleen. Dus houd dit in de gaten en neem in ieder geval je medicijnen consequent in. Maar als ik je verhaal zo lees moet je wel deskundige hulp hebben. Probeer in eerste instantie zoveel mogelijk water te drinken en fruit te eten, en vitamine b. En bekijk het dag voor dag.
Ik hoop in ieder geval dat je aan dit forum de nodige steun kunt krijgen. want om dit in je uppie te doen is heel moeilijk.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo bedankt voor de reacties in midels is het allemaal iets moeilijker geworden ik had een friendin die mij zou stuunen met het minderen en ze zou mij ook steunen als ik straks eventueel op genoomen zou worden wat is steun als ze je in eens laat vallen om dat ze denkt dat ik het toch niet zal redden ze zecht eens een verslaafde aaltijd een verslaafde gelul ik weet ook wel dat ik een hoop van haar vraag maar kom op als je van iemand houd kies je ook voor zijn probleem ze wist er van voor dat ze met mij begon en nu maakt ze het zo maar uit om dat ze denkt dat ik het toch niet zal redden jammer maar door die keuze ben ik weer vlink weg gegleeden en moet ik weer op nieuw de ladder beklimmen maar ik ben een knokker ik weet ook wel dat je nooit kund zeggen ik heb geen verslaaving meer wand het licht aaltijd op de loer spreek uit ervaring het is nou maar hoopen dat ik snel op gesprek kan koomen zo dat ik haar wel han laaten zien dat het toch goed kan koomen
IK KAN DIT WEL YES

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Rob,
Dit is een hele vervelende situatie. Kan me voorstellen dat je vertrouwen diep gezakt is. Ik hoop dat je verder wel iemand hebt bij wie je kunt praten. Je schrijft je bent een vechter, laat dat dan aan de belangrijkste persoon in dit verhaal zien: JEZELF
Want je moet dit voor jezelf doen en niemand anders. Anders dring er bij de hulpverlening opaan, dat de afspraak zo snel mogelijk moet.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal ik ben ook nieuw maar niet nieuw in deze eindeloze wereld van ups en downs, goede voornemens, kleine succesjes en grote teleurstellingen. Toen ik vandaag in een notedop aan de hulpverlener vertelde hoe het zo gekomen was was het zó belachelijk dat ik op mijn tiende al liever teut was dan verdrietig. Bedankt lieve ouders voor de vele goede tips. Jullie zijn zo ziek geworden en een ook dood dat ik beter zou moeten weten. In deze zaak is er echter geen genade voor het verstand en je kunt de goede voornemens niet invriezen. Waarom is het jullie nu wel gelukt en eerder niet? Ben benieuwd. Ik wil dat houten hoofd 's ochtends af en in het weekend en van al die rotgevoelens en je denkt dat een glaasje helpt maar nee hoor en toch doe je het. Lijkt toch compleet gestoord, niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kika,

Ik heb al meer berichten van je gelezen op dit forum. Complimenten voor je opbouwende teksten. Ik ben voorlopig net begonnen met verkeerde communicatie (boos) stress in huis (alleen staand met 2 kids) en allerlei andere mensen die poten onder mijn stoel uit zagen.

Waar wou je het nieuwe draadje/beginnen: drank in je jeugd als aanleiding voor je eigen volwassen gedrag of zo? Ik weet wel dat ik het die gasten heel erg kwalijk neem dat ze altijd maar aan het innemen waren en mij "meenamen' en ik voelde me prettig.

Ben benieuwd of iemand dat herkent. Een van ouders ben ik nota bene bij het overlijden geweest een jong iemand, vreselijk zonde, kon zoveel en heeft alles laten verknoeien. DAT WIL IK NIET VOOR MIJN KINDEREN. Maar hoe het verder moet weet ik ook niet.

Gisteren kwam vriendin in stress-nood langs, zij zorgde voor sla en zo en toetje bij het eten (ipv 3 waren we met 7 gaat prima daar niet van) maar ze had ook 2 flessen wijn meegenomen. Die hebben we gewoon opgedronken. Daarmee alle goede voornemens weggespoeld. Dit moet anders, ik weet het maar ik ben vaak te moe om weerstand te bieden.

Ik voed alleen 2 kids op van 7 en 9 werk op scholen en bij het ROC (Reg. Opl. Centrum) en dreig eruit gegooid te worden. Iedere week heeft wel een klap in het vooruitzicht en minstens één dag heb ik onbedaarlijke huilbuien. Dan wil ik alleen maar weg, weg van hier en alle verantwoordelijkheden en aangezien ik thuis veilig kan drinken ontlast me dat even (die avond). De ochtenden zijn des te erger. Ik heb geen idee of dit ooit gaat lukken.

Hoe heb jij het gedaan, en is het jou gelukt? Ben erg benieuwd en vind alle reakties op dit Forum fijn en bemoedigend en ook zeer welkom voor nieuwe deelnemers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi houten,

allereerst welkom op dit forum, de eerste stap van een nieuw begin.
of de 2e stap? , want ik begreep dat je al bij een hulpverlener in gesprek
was.
je schrijft dat je van het houten hoofd af wil in de morgen, dus je bent je
wel degelijk bewust dat je een probleem met alcohol hebt.
ook schrijf je dat je er vanaf wil!
en de reden waarom!
je weet alleen nog niet goed hoe je dat doen moet.
tot nu toe heb je dus al heel wat werk verzet.

tsja, je vraagt hoe ik dat gedaan heb.
nou ineens had ik zo schoon genoeg van mijn eigen gedrag, dat ik besloot
om rigoreus te stoppen met alcohol.
ik besefte dat ik op dit moment verantwoordelijk ben voor mijn eigen drinkgedrag,
niet de omstandigheden of mijn verleden of mijn excuses of mijn partner of .........
en als ik hier niet gelukkig mee ben, zal ik er zelf iets aan moeten doen!
het hielp om alle voordelen en nadelen van drank op een rijtje te zetten.
ik ben nu zover dat ik bij een gelegenheid 1 of 2 glazen kan drinken en de rest van
de avond fris.

ik weet zeker dat jij dat ook kan, alleen moet je niet teveel in een keer willen.
en vooral dit forum lezen, natuurlijk:)
uit alle berichten kun je wel iets positiefs halen wat jou aanspreekt en wat
je concreet kunt gebruiken.
hardop uitspreken aan het begin van de avond, dat je vanavond geen alcohol drinkt,
wil ook wel helpen.
maar jij zult jouw manier hierin moeten vinden en dat gaat je ook lukken!

veel sterkte en vooral op het forum blijven schrijven!
groetjes kika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kika,

Bedankt voor je uitgebreide moed-inspreken. Ja, ik ben al eens eerder gestopt eh, twee keer, ik drink helaas al sinds mijn 10e omdat ik stiekum in de keuken dronk. Mijn ouders waren meestal zo ver weg dat ze niet eens wisten dat ik dat deed. Dat is nou zo'n 30 jaar geleden. Daarna redelijk, studietijd natuurlijk een ramp EEN GROOT HOUTEN HOOFD 6 jaar lang, en toen hulp van CAD. Moest ik opeens onvoorbereid stoppen. Wat een ramp. Ging maar een paar weken goed. Toen 20 jaar verder zelf gestopt na de scheiding omdat het gewoon niet kan met kids als je alleen bent. Nu drink ik al jaren één fles wijn per dag, niet meer. Vandaag een halve en 2 biertjes, wat waren die lekker in het zonnetje. Verder de hele avond spa rood dus ik ben erg helder en benieuwd of ik me morgen nog zo voel. Ben pas deze week begonnen met de internettherapie maar die forum wordt 's morgens als eerste gelezen en als laatste ding 's avonds ook.

Ik zie je gauw op het forum. Doei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik? Ik heb nooit veel gedronken. Slechts zeer becheiden. Nooit meer dan twee glazen, de aangewezen hoeveelheid. Dat idee, Houten, zou je je ook eigen moeten maken en ten koste van alles moeten verdedigen. Ik vind het in ieder geval verdedigbaar. Je kunt natuurlijk ook de stelling betrekken dat je nog nooit hebt gedronken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je lijst Kika, en hallo aan de rest

Dit forum lees ik 's ochtends als eerste ter ondersteuning van de dag en voordat ik ga slapen kijk ik nog even.
Er gebeurt eigenlijk niet veel vind ik.

De internetbehandeling stokt ook soms (achteraf blijkt mijn hulpverlener al meer dan een week ziek te zijn, vandaar).

Ik moet een nieuwe naam vragen het NIET-HOUTEN HOOFD (al heb ik wel hoofdpijn haha)
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by: houten

Er gebeurt eigenlijk niet veel vind ik.

Maar ik denk als je langer er mee bezig bent, met minder/anders of geheel geen drank, dat het je dan ook minder gaat boeien. De wens is de vader van de gedachte.

Houten,
Ik vind dit wel een gevaarlijke uitspraak hoor. Ik spreek even voor mezelf, mijn drankprobleem gaat mij nooit minder boeien, want dat is valkuil nummer 1.
Je gaat hier iets voor anderen invullen, neem maar van mij aan dat iedereen anders hier mee om gaat, hoe dat maakt niet uit, ieder op zijn eigen manier.
Jij bent net gestopt en logisch dat je er dan heel veel mee bezig bent.

Wat zou je dan anders willen, misschien een idee voor een thema?
En wat betreft de internetbehandeling, je schrijft dat je 3 berichten hebt ontvangen van Tactus. En dat in anderhalve week tijd. Ik vind dat best veel. Je kunt het misschien ook omdraaien. Er zijn ontzettend veel aanmeldingen geweest.

Ik wil je niet bekritiseren, vind dat je het goed doet maar soms kun je ook bij je zelf te rade gaan.
Moon.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Nieuwe aanmaken...