Spring naar bijdragen

draadje over dromen

Emma

Aanbevolen berichten

Morgen morgen,
dromen onthouden doe je het beste in de morgen.
Hier komt er een. In het kader van Sint is die niet zo vreemd. Maar goed.

Ik droomde dat iemand (niet ik maar iemand die wel heel dicht bij mij staat) een kado kreeg. Het zat in een enorme doos met heel veel papier. Het was een tas, eerst leek het een "pukkel" (zo'n legertas) te zijn. Er zaten allemaal foto's op die iets te maken hadden met mijn en de ontvanger z'n leven. Eigenlijk heel gaaf. Maar naarmate de tas meer bekeken werd werd die groter en groter en voller en voller. En wij maar bedenken waar we die tas voor gingen gebruiken. Ik kwam met het plan dat het wel een passende was voor de sauna of sportschool. De tas moest in iedergeval niet vol met zware dingen want dan was die ontilbaar. Ook zat de hengsel op een rare plek waardoor die tas steeds omkiepte dus moeilijk op te tillen was.

Zo, wie gaat voor de analyse? Ik vind het niet zo moeilijk. Soms krijg je iets te dragen waar je in eerste instantie van denkt dat het goed te doen is maar later blijkt het veel en veel zwaarder. En het wordt ook niet makkelijker gemaakt doordat de draagriem op zo'n onhandige plek zat.
Maar die foto's die snap ik niet zo. Wel de afbeeldingen, die waren duidelijk, maar waarom foto's op een tas? Mode, heb ik dat ergens eens gezien? Of moet ik tassenontwerper gaan worden.
Maar het was weer zo'n raar duidelijke droom, ik zie de beelden nog zo voor me.

Oke, ik ga de dag beginnen.
tot horens Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Emma,
Ik ben niet zo'n dromer, ontoud ze ook nooit. En als ik droom, ben ik blij weer wakker te worden. Hier mijn analyse: de tas zie ik als een rugzak, vol met rommel, die eruit kiepert, dus niet nodig. De foto's kunnen mooie herinneringen zijn, die je meeneemt in je gedachten. Laat de rugzak maar ergens hangen, laat de nare ervaringen uit je leven verdwijnen en maak een nieuwe start. Symbolisch als het om drank gaat: weg met het verleden, we nemen mee wat zinvol was en beginnen opnieuw. Ik vind het eigenlijk een nogal simpele gedachtengang van mezelf, maar ik ben nu eenmaal een nuchter typ. Ik zie er geen andere dingen bij. Dat de rugzak ingepakt zit in veel papier zie ik als een weg, die afgelegd wordt om je doel te bereiken: je moet er even wat voor doen, maar dan héb je ook wat. Nou, wat denk je, is het wat?
Ikzelf ga nog steeds nuchter door het leven en dat bevalt heel goed. Gek is, dat ik me wel kan voorstellen, dat mensen gematigd willen leren drinken, maar dat ik zelf die behoefte nu niet meer voel. Was eerst jaloers op jullie, Binorosa en Frank, en uiteraard nu ook onze Zonnebloem (volgens mij is dat een man, of was dat al bekend?), maar Fleur hoeft niet meer.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bino en Fleur,
dit is ook maar zo'n draadje wat zo maar opgestart is na een opmerking mijnerzijds en iemand reageerde daarop. Wel, ik weet wel dat ik als ik niet drink vaak heel veel "drink" dromen heb. Uitermate prettig op dat moment en erg naar de volgende morgen. Maar ook in drink periodes dat ik heel raar droom en me die wel wat duidelijk maken.
Dus... wie wil reageren, niet meer op mijn droom maar iets nieuws heeft te vertellen, welkom. En anders wordt het gewoon weer vergeten toch?
Fleur, pracht analies, had ik ook zo bedacht in de loop van de dag. Een waarlijke Freud zijt ge.

Take care allemaal en ik hoop dat we ook dit weekend allemaal ons target halen.
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Emma,

Niks mis mee hoor jouw dromendraadje. Vooral als die dromen te maken hebben met ons "probleem" kan het zeker interessant zijn.
Ik droomde vannacht niet over drank, dus hing ik niet meteen aan jouw draadje.

We houwen 'm gewoon open voor de drankdromen.

Liefs en 'n droog weekend toegewenst,

Piggelmee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Nieuwe aanmaken...