Spring naar bijdragen

gefeliciteerd


blackdog

Aanbevolen berichten

zo ik wil iedereen feliciteeren die nuchter de kerst is door gekoomen of de geene die zich een limiet heeft op gelecht en heeft gehaald een groote pluim
de geene die het niet is gelukt helaas maar dit zijn ook van zulke rot daagen dan is het ook moeilijk
heb het zelf onder vonden maar ket is me gelukt met de hulp van mijn friendin die mij onder tafen liet merken dat ik niet te lang naar het tapvat moest kijken ben de kerst door gekoomen maar mijn longen zijn nu een snelweg 2 pakjes malboro en 2 pakjes zware vannele ik hoor de autos razan ini mijn longen dus dat gaat wel goed nu oud en nieuw nog en dan hoop ik dat de opname snel kan beginen
groetjes *..´¯`.* BLACK DOG *.´¯`..*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij ook gefeliciteerd man hartstikke goed. En nou volhouden en ook gaan denken: als ik nu heeeeeel erg trek heb kan ik dan 10 minuten wachten? In die 10 minuten denk je wat je allemaal aan moeite hebt gedaan en wat er gebeurt als je het niet doet het drinken.
Valkuilen en missers hebben we allemaal. Gewoon per uur, en anders per minuut!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rob,
als ik heel erge trek heb zet ik de keukenwekker (hema, 3 euri) op 10 minuten. Dan ga ik wat anders doen of tv kijken/lezen. Na 10 minuten gaat ie af. Denk ik: goed van me, dan ga ik nog eens proberen. Zo dus. Dan na 3 keer, heb ik het een half uur uitgesteld en intussen ga ik wat eten of een kop thee of bouillon of heeeeeeeeeeeeeeeeel veel water drinken. Weer 10 minuten. Dan denk ik wat ik 40 minuten kan kan ik ook een uur. Dus op naar het uur. Dan is het al een stuk minder. In de Tactus therapie heb ik geleerd, de trek die dan komt (ik rook al jaren niet meer, maar snak dan naar een sigaret) gewoon "over me heen te laten komen" en het te accepteren en niet te gaan denken: o o o o wat heb ik een trek, maar een soort ontspanningsoefening te doen.
Ik kan je zeggen na jaren en jaren van een fles witte wijn per dag die ik helemaal niet mag voor mijn medicijnen tegen epilepsie, ben ik vandaag 60 dagen nuchter.

En als jij nou blijft schrijven hoe het gaat, sleuren we mekaar er door heen en neem ik 31/12 een flesje jip en janneke bubbels en denk aan jullie allemaal.

Weet je ik heb twee kinderen, mijn liefste bezitten van 8 en 10 en ik wil niet dat ze hun moeder later kunnen opzoeken in de goot. Maar dat is lange=afstandsdenken, tegen de trek moet je per minuut vechten, nee, uitstellen dus met die wekker. Laat je effe weten of het lukt ermee?

Je bent hartstikke goed bezig hoor. Geef je je friendin nog een knuf van me? En als jullie ooit een kindje krijgen wil ik een FOTO. Okee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke die foto kun je krijgen maar lees ik dat goed heb jij ook epilepsie wand dan kunnen we elkaar de hand geven wand dat heb ik ook al ruim 4 jaar en ik heb ook medicatie daarvoor dus dat wil niet aaltijd samen ik heb ook van de kliniek het advies gekreegen om te stoppen met die zooi maar doe dat maar eens ik heb daar 2 x een half jaar gezeeten en de laatste opname ging ik er safonds vaak via het raam er van door om te drinken of ik wist wel weer een smoes om te gokken hoe zeggen ze dat een gokker is slim hij weet zich er aaltijd wel weer uit te lullen maar een gokker is dom hij moet zorgen dat hij er niet aan toe geeft hoort hoort dat zecht iemand die nu 2 a 3 weeken niet meer gokt en ik ben er trots op het begind nog wel te jeuken als ik langs de gokhal rij maar zeg ik hard op HA IK HEB GEEN GELD DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG en dan rij ik weer verder bij die beheerstichting had ik veel eerder aan moeten kloppen en tegen de fles zeg ik het zelfde en tegen de drugs ook het is moeilijk 3 geweningen maar ik ga er voor de volle 100% voor

groetjes *..´¯`.* BLACK DOG *.´¯`..*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Blackdog,

Ik vind het geweldig zoals jij het doet hoor en net wat je zegt, 3 verslavingen is een heleboel dus petje af.
De tips van Houten zijn goed hoor dus die zou ik zeker ter harte nemen, het helpt zeker.
Ga je nog wel een opname doen of is dat nu van de baan? ik ben er erg benieuwd naar.

Hoor graag van je
Groetjes Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi gerda ja de opname ga ik zeker doen heb een afspraak staan voor een gesprek op 6 januaari en daar ga ik zeker heen wand wand ik denk dat als ik dat niet doe ik zo weer verval in mij oude gedrag en dat zou jammer zijn ik ben op de goede weg maar maak zo nu en dan nog wel mis stappen dus zal een opname zeker helpen ik moet er 6 januaari zijn om 15:30 en zal bij tuis komst meteen online koomen om te vertellen wat het heeft opgelevert ik hoop dat de epilepsie kliniek de gevraagte papieren heeft opgestuurd
groetjes *..´¯`.* BLACK DOG *.´¯`..*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Gerda, Hoi Rob,

Ja jongens wij weten allemaal er alles van. Verder moet ik voorzichtig formuleren in verband met privé-gegevens op dit forum. Anders gooit de moderator me eruit. Ik kan er in het algemeen het volgende over zeggen. Bij epilepsie worden meestal medicijnen gebruikt bijvoorbeeld Tegretol (carbamazepine) die niet goed voor je lever zijn en je moet dan meestal ook regelmatig bloedprikken. Als je nou die lever ook nog belast met drank kun je méér last van je epilepsie krijgen. Van de andere kant moet je ook onder controle staan van een neuroloog, en aan hem moet je ook zeggen dat je probeert je alcoholgebruik te verminderen/stoppen. Zodat de arts beter weet hoe hij de bloedspiegels moet interpreteren.

Dus beste Rob, ik ga het maar even HARD zeggen. Je hebt VIER problemen: medicijnen waar je niet zonder kunt én die eigenlijk niet met drank kunnen, ja tijdelijk gaat het goed denk je tot je leverfunctie verslechtert en het te laat is. Verder heb je het gokken, dat gaat regelijk goed geloof ik maar hoe zorg je dat dat goed blijft gaan? En als toetje de drugs. Neem jezelf serieus hierin en zorg dat je de goede hulp krijgt. Laat je je vriendin meelezen op dit forum? Of vertel je het haar? Je moet een goede bondgenoot hebben joh. En wij zijn er ook voor je. En de Tactus vind ik ook erg goed, professioneel en aardig maar is voor jouw combinatie misschien een té vrijblijvende therapie zonder controle. Ik zeg het hard maar ik bedoel het goed dat moet je weten want ik reageer altijd op je berichtjes.

Je bent goed bezig, maar niet alles wat je in jaaaaaaren hebt opgebouwd aan verkeerde gewoontes krijg je er in 6 weken uit.
Het is de lange adem, die je kan redden, en vooral steun, en je uiten. Dyslexie of niet, wij begrijpen je heel goed en steunen je.

Laat je weten hoe het gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Tante Ger,

Je weet toch wel dat je eerst aan Fleur toestemming moet vragen die is het langst "droog" en dus vóóraan in de rij. bovendien waar blijf ik nou in mijn eentje met mijn medische ondersteuning als ik geen hospitaal-gerdientje heb? Laat je Houten nu alleen de pleisters plakken? Mooi is dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Houtje, maak je geen zorgen we blijven samen plakken.
Ik hoop dat ik nu geen woorden krijg met Fleur maar ik denk dat ik het wel goed onderbouwen kan.
Iedereen heeft zo"n mooi gezichtje op het forum en ik wilde jullie ook wat meer van mezelf laten zien.
Dat is toch een mooi excuus voor een gedaantewisseling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo luitjes,
Gerda, Was ik net aan die stethoscoop gewend, moet ik weer aan een ander gezicht wennen. Maar goed, alles went, dat weten we ondertussen uit ervaring. Mijn koppie verandert niet; veel te leuk, die clown. Trouwens, als ik nog eens een ander beroep mocht kiezen, vrijwillig, denk ik, dan zou ik wel clini-clown willen worden. Geweldig lijkt me dat.!
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Fleur, het leven hangt aan elkaar van veranderingen.
Maar je kunt beter aan een gezicht gaan wennen dan aan een ding.
Cliniclown zijn is inderdaad heel erg dankbaar werk, als je ziet hoe die kinderen opknappen van alleen al het lachen!
Er is zoveel leed op zo"n afdeling en door die clowns kan de dag van die kinderen soms niet meer stuk.
Ik zou het niet kunnen hoor maar dat zegt iedereen van een ander denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...