Spring naar bijdragen

hoe moet ik dit aan pakken


blackdog

Aanbevolen berichten

ik ben 30 dezember jarig en mijn friendin kan niet koomen en er koomen veel mensen die bier drinken maar ik ben bang dat als ik bier in huis ga haalen ik automatich mee ga drinken om dat ik dan geen toezicht heb om dat mijn friendin er niet bij zal zijn heeft iemand een goeie tip
je zou zeggen geen bier haalen maar kan ik dat de mensen aan doen ??????
groetjes *..´¯`.* BLACK DOG *.´¯`..*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Blackdog,
gewoon doen, dus GEEN bier in huis halen. En als ze het erg vinden of eerder weg gaan, jammer dan. Maar jij moet nu even aan jezelf denken. Als je straks opgenomen wordt dan zullen je vrienden ook wel te weten komen dat je problemen met alcohol hebt en ik denk dat er dan best mensen zijn die het jammer vinden dat je dat niet eerder verteld hebt.

Sterkte, maak er een mooie verjaardag van maar zonder bier, blowen of wat dan ook.
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rob,
Ik had dit gisteren al gelezen, maar heb er eerst een nachtje over geslapen.
Ik denk, dat het niet goed is om bier te halen. Leg je vrienden uit, dat dat op dit moment voor jou niet goed is. En zeg er duidelijk bij, dat je dat zelf ook niet wilt, want daar gaat het om. Nu eerst aan jezelf denken en je niet druk maken : wat zullen ze van me denken. Gewoon zeggen hoe het zit. Dat snappen ze heus wel. Als jij je opname achter de rug hebt en je bent sterker geworden, dan is het een ander verhaal. Maar nú nog niet. Ik denk, dat je vriendin dan enorm trots op je zal zijn. Want bier halen= meedrinken= te ver gaan=jezelf rot voelen=je vriendin teleurstellen.
Groetjes, Fleur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rob,

je vraagt om een tip. Simpel maar doeltreffend. GEEN FEEST GEVEN.

Gewoon een jaar overslaan. Ten eerste zou je vriendin heel trots op je zijn en ten tweede is het voor jezelf, makkelijker, beter en veiliger.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar praat uit (persoonlijke) ervaring. Velen uit je omgeving zullen problemen en/of verleidingen met zich meebrengen, maar niet de kracht zoals jij opbrengen om een poging te wagen die problematiek tot stilstand te brengen. Die zullen dus vrolijk hun biertjes (willen) gaan drinken en ongetwijfeld ook hun jointjes gaan roken. Da's niet goed voor jou, daar kun jij denk ik (nog) niet mee om gaan zeker gelet op je vorige postings en je moeilijke situatie.

Groet
Bino

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rob,

Toen ik je vraag las dacht ik meteen: zorg EERST voor jezelf. Hoe zou ik dat doen?
Ik denk: geen verjaardag vieren dus Geen Feest Vieren. FEEST = DRANK = GEVAAR = VALKUIL = ERIN VALLEN = SPIJT = VRIENDIN KWIJT.

Toen las ik Bino en ik ben het er helemaal mee eens.

Want:

Effe hard maar die vriendin die jou die tijd heeft gesteund en naast je staat? Wil je haar kwijt? Geef dan een feest, met biervrienden die geen spa rood of malt willen en bel je vriendin van te voren op en zeg dat je het uitmaakt, neem dan drank, en als je toch bezig bent kun je wel effe meeblowen met de rest en als ze gaan gokken kun je best geld van ze lenen............

Doemdenken? Nee, ERVARINGSDENKEN.
Straks gooit één van die vrienden iets in je spa rood NEE .

Hup, wij staan achter je. Bel ze maar af. Zeg dat je griep hebt, longontsteking, blinde darm, of gewoon eerlijk dat je het dit jaar niet viert.

Ten tweede hoe wil je het betalen al dat bier met je beheerde geld?

Ten derde hoe leg je dit uit aan je vriendin, aan je neuoloog, aan De Grift.

Ik geloof dat ik in jouw positie me vrijwillig zou laten opsluiten in een kamer met eten en drinken voor 2 dagen en er 1 januari weer uit zou komen.

AFZEGGEN DIE HANDEL EN KIES VOOR JEZELF, JE VRIENDIN EN JE TOEKOMST, JE GEZONDHEID, JE LEVEN.

Het is even pittig maar je moet nu even een schop onder je kont hebben. DIT IS GEVAARLIJK dus niet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de reacties ze zijn hard maar daar moet ik aan wennen wand anders kom ik er nooit maar wat jullie allemaal zeggen klopt wel ik denk dat somige zelfs met een paar gram wiet aan zullen koomen
ik heb iedereen gebeld en en een email gestuurd en gezecht dat er geen bier in huis zal zijn en dat er niet geblowd mag worden ik ben eerlijk geweest ook al was dat even erg hard maar ik stond even te kijken van alle positieve reakties van het meerendeel dat had ik niet verwacht van de 20 mensen hebben er 3 gezecht dat ze niet zouden koomen de andere 17 wel toch fijn dat het zo goed op gevangen is en ik toch mijn verjaardag kan vieren
groetjes *..´¯`.* BLACK DOG *.´¯`..*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Rob,

Het is voor ons allemaal soms hard en soms moet je hard voor jezelf zijn. Fijn dat iedereen zo goed reageerde!! Heb je ze ook verteld van hoe en waarom? En afspraken gemaakt dat zij ook geen bier meenemen? Als verstokte ex-roker weet ik dat als een ander gaat roken je zelf ook zin krijgt dus ik hoop van harte dat je dat allemaal goed hebt geregeld. Ik blijf een beetje bang dat je, nu zo vlak voor je opname, iets doet waar je achteraf spijt van krijgt. Ik vind hetzelf ook nog eng, ik rook al jaren en niet meer en opeens, mmmmmmm ruik je een sigaretje...... Ik drink nu 2 maanden niet (nooit gedacht dat het zou lukken) maar vind het elke dag moeilijk. Je geeft jezelf wel de moeilijkste, de allermoeilijkste test die is er is morgen. Wat vind je vriendin ervan dat je het zo hebt opgelost?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja nu geen kwartje meer ik heb er ook met mijn friendin over gehad en zij vond dat ik mijn verjaardag zeker moest vierenhoe dan ook en zij heeft vrij genoomen en was vanochtend de eerst die mij feliciteerde en zij blijft bij mij zo dat ik ook geen gekke dingen kan doen de schat en bij deze wil ze jullie bedanken voor alle steun die jullie aan mij geven groetjes rob en leidi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rob,
ook van mij de dubbele felicitaties. Dubbel omdat je jarig bent en omdat het je gelukt is om tegen je vrienden te zeggen dat er geen drank enzo in huis is. Echt hartstikke goed van je hoor.
Ook fijn te horen dat je vriendin er is en dat ze trots op je is.
Ik wens je een hele fijne dag en hoop gauw weer wat te horen, succes.

Groetjes Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo we hebben weer even de tijd om op adem te koomen we hebben de helft er op zitten de andere helft komt om 7 uur zo even iets eeten en alles weer klaar maaken de gene die nu geweest zijn hadden wel begrip voor het geen dat er geen bier in huis was en hebben aan gebooden om mij te steunen ook als ik in zutphen zit door langs te koomen en ook als ik bij hun ben mij geen bier of drugs te geven het koste mij wel meer moeite om alles uit te leggen via email was het makelijker zelfs mijn baas was er bij
en aan gezien die ook een kroeg heeft waar ik normaal elke week kom heeft ook hij mij aan geboden om te helpen ook als het moet op een harde manier dat zal ik in het begin ook zeker nodig hebben
zo nou ga ik eeten en het rest mij nu iedereen een wijne jaarwiseling toe te wensen
groetjes rob en leidi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Als jullie het samen doen zoals je nu doet met steun van alle mensen die achter je staan, moet je je wel erg gesteund voelen en gesterkt. Mooi is dat toch!!!!!
Fijne avond en suc6 met het begin van je nieuwe levensjaar en morgen de jaarwisseling met een nieuw jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha Rob,
ten eerste gefeliciteerd met je verjaardag en de felicitaties dat je zo'n lieve vriendin hebt gevonden. En ben blij om te horen dat je je vrienden uit hebt kunnen leggen over je situatie. Is toch veel prettiger als ze ervan op de hoogte zijn. Maakt het allemaal een stuk makkelijker.

Veel plezier nog.
Groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou beste Rob,
Volgens mij ben jij eigenlijk een vechter en ik acht de kans groot dat jij dit zware gevecht, stukje voor stukje gaat winnen!
Je hebt een paar goede stappen gezet (applaus) en dat zij ook nog es stappen in de goede richting.
Ik wens je alle kracht toe, die je nodig hebt en je laat toch wel steeds van je horen hé?
lieve groet,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...