Spring naar bijdragen

Opa 2, what's up!


Binorosa

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Hoi Toni,
Bedankt voor je interesse. Het heeft inderdaad niet zo goed met me gegaan. Voornamelijk door de kerstdagen. Dat zijn altijd hele vervelende dagen voor mij omdat mijn beste vriendin vlak voor de kerst verongelukt is, en daar heb ik het elk jaar heel moeilijk mee. Zij is verongelukt bij Faro en ik heb geen afscheid van haar kunnen nemen. Maar ondertussen heb ik de draad weer opgepikt en ben vol goede voornemens voor 2006. Ik wens jou en iedereen op het forum ook het allerbeste voor het nieuwe jaar.
Liefs,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dreamer,
Wat fijn om je hier weer te treffen. Door hier weg te blijven ontzeg je jezelf heel veel ondersteuning.
Ik ben een paar weken geleden ook uit de bocht gevlogen maar ik ben er wel sterker door geworden.
Ik vind dat ik hier per dag meer inzicht krijg waar ik mijn valkuilen kan verwachten.
'If it didn't kill you, it probably made you stronger', dat is mijn motto en ook het devies van nog een paar mensen hier, zo weet ik nu.
Is je vriendin bij dat die vliegtuigramp op Faro omgekomen?
Vreselijk! en juist zo rondom kerst is het allemaal veel gevoeliger.
Dreamer, leuk dat je er weer bij bent.
Lieve groet,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mathilde,
Steun heb ik wel nodig. Ik heb het altijd heel erg moeilijk in de winterperiode en dan vooral omstreeks kerst. Maar ik laat me niet kisten en heb mezelf weer bij elkaar geraapt. Ik heb jullie verhalen gelezen en vindt het knap hoe sterk jullie allemaal zijn. Ik hoop dat ik ook weer zover kom. Maar ik zal er alles aan doen. En ja mijn vriendin is omgekomen bij Faro, en het ergste is nog dat ik ook mee zou gaan, maar ik heb moeten afzeggen in verband met een sollicitatiegesprek en dan is het heel hard om te horen dat er zo'n vreselijk ongeluk gebeurd is. En dat is waar ik elk jaar mee zit, wat als k ook in dat vliegtuig had gezeten.
Maar ik ga door en probeer om dit jaar zonder alcohol door te komen.
Groet,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dreamer,
Ik las net pas jouw bericht over je vriendin, die verongelukt is. Dat blijft altijd een domper bij de kerstdagen. Maar goed van je dat je je doel probeert na te streven. Juist bij vervelende situaties is het extra moeilijk. Toch heb ik gemerkt, dat ook bij nare gebeurtenissen de drank niets toevoegt, alleen even kunnen vergeten wat er is gebeurd. Want het verdriet blijft.
Sterkte en ik hoop, dat je weer komt schrijven, want dat kan helpen. Fijn, dat je er in ieder geval weer bent. Ben zelf ook blij dat de feestdagen achter de rug zijn, maar ik schijn hierin niet de enige te zijn.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha dreamer, wat een afschuwelijjke gebeurtenis daar op Faro. Ik heb ooit eens een "survivor" ontmoet, afschuwelijk is dat geweest. Ik denk aan je, fijn dat je er weer bent. De feestelijkheden zijn voorbij en nu gaan we weer gewoon doen. Maar dat jij elk jaar zo tegen de kerst aanziet, mens, je bent een dapper dat je je weer laat horen.

je bent in m'n gedachte, op eens zie ik dat mooie mens weer, die alles had overleefd, met al z'n brandwonden. Een echte dapper was het.
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee dreamer, wat een horror. Ik kan het me goed voorstellen. Mijn moeder had in het vliegtuig moeten zitten wat toen op Tenerife is verongelukt en zat er niet in maar dat hoorden wij pas heeeeeeel veeeeel later en we waren erg klein.
Maar ik wist donders goed dat het heeel erg was. Dat laat jou nooit meer los. Je kunt alleen gaan proberen, ook met de oefeningen van Tactus (visualistie Emma, visualisatie) dat rot-gevoel te laten komen. Ik heb niet-vergelijkbare ervaringen met craving tussen 16.11 uur en etenstijd en sleepte me erdoor met keukenwekker e.d.
Nu laat ik het wat meer over me komen zonder zo "bang" te zijn. Dan kun je niet alleen, maar kun je niet samen met iemand proberen daaraan te gaan werken zodat je volgend jaar wat sterker bent. En je hebt al zoveel meegemaakt, ik ga morgen maar naar Ikea 200 waxinelichtjes halen ik heb er nu 12 op de piano staan voor jullie allemaal één maar misschien moeten de lichtjes wisseldienst krijgen......

Welterusten en lekker slapen meis....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeioei binorosa, ik zie deze draad nu pas..
Alweer pagina 2, vandaar.
Dit forum loopt dus als een trein: fantastisch!
Hopelijk leidt alle onderlinge steun ook tot minder/geen alcohol, en daarmee een beter leven voor velen.
Jouw oproep is voor mij in ieder geval een aansporing te proberen, mijn bijdrage op dit forum te blijven leveren.
Dank daarvoor.

Toni: je geheugen is uitstekend!
Tot 1 december inderdaad niets, en, zoals vanmiddag op een andere draad gemeld: tussen toen en nu 6 drinkdagen/momenten, waarvan 4 te veel en 2 2 glazen wijn.
Dus wel gedeeltelijk beheersd, maar eigenlijk niet tevreden.
Een leven praktisch zonder alcohol bevalt mij het beste, nu ik na bijna 40 jaar door ruim 3 compleet alcoholvrije maanden voldoende vergelijkingsmateriaal heb kunnen opbouwen...

Dreamer, hierbij "het gebed, dat verhoord werd":

Ik vroeg om kracht,
en ontving moeilijkheden om me sterk te maken
ik vroeg om wijsheid,
en ontving problemen om te leren oplossen
ik vroeg om voorspoed
en ontving verstand en spierkracht om mee te werken
ik vroeg om moed,
en ontving gevaren om te overwinnen
ik vroeg om liefde
en ontving mensen om mij te helpen
ik vroeg om gunsten
en ontving kansen


Met warme groet,

opa2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, Emma toch, wat een mooi bericht van jou; dank!
Eerlijk gezegd voel ik mij al snel ergens te veel, ook op een forum als dit, waar je toch snel in herhalingen valt, als het het onderwerp "alcohol" betreft.
Maar ik zal mijn best blijven doen, en zo mogelijk iedere dag even komen kijken.
Enne: gewoon "jij" hoor, aub! Dat zeggen onze kinderen ook al hun leven lang tegen mij/ons, en dat bevalt prima: houdt eventuele muren namelijk zo laag mogelijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...